• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Imra
    bluegrass skrev 2018-04-29 05:35:48 följande:

Godmorgon!

BIM-4 idag och neg test. Fortsatt ömma och större bröst samt molvärk och uppblåst mage. Kan precis lika gärna vara PMS förstås, men undrar om det ändå inte tog sig denna gång ( det tror jag iofs varje månad, är positivt lagd :))

Har tidigare graviditeter plussat som tidigast på BIM-3, men oftast på -2 el -1.

Hur går det för er andra som närmar sig BIM?

Fler som testar?

Jag ser tyvärr inga bilder från mobilen, så jag kan inte se de bilder som postas. Mkt irriterande!

Godmorgon!

Vi har samma bim du och jag. :) jag började testa igår och både igår och idag var negativt. Sist jag plussade så plussade jag svagt på bim-2 så hoppas det bara är för tidigt för att det ska visa något.

Har som du molvärk och ömma bröst. Igår hade jag verkligen som en svidande känsla i magen och då börjar man ju hoppas ännu mer. Så tråkigt att bli lurad av kroppen varje månad och tro att det ska vara något när det inte är det, börjar bli trött påt! ;)

Fick även ta två test idag för det först visade spökstreck som var rätt nära kontrollstrecket.

Lycka till! :)
  • Imra
    Kidrauhl skrev 2018-04-29 01:25:09 följande:

Fick detta nu! Är rätt säker på att de faktiskt är en böna där inne. Men vill ändå vara helt säker med ordet ? gravid? hade varit så underlättande

Stort grattis! :D <3 så himla roligt!

Har du några tydliga symptom? När har du bim?
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-29 07:26:44 följande:

Nu blev teststrecket typ dubbelt så starkt som kontrollstrecket på ältestet efter en minut så idag lär ägglossningen ske! Vi ser till att mysa lite extra ;)

Vad roligt! Men sker inte ÄL 1-2 dag efter LH ökning? Positivt ÄL test innebär i så fall att du har ÄL inom 1-2 dagar. Rätta mig någon om jag har fel.
  • Elsaida
    Linneisen skrev 2018-04-29 07:26:44 följande:

Nu blev teststrecket typ dubbelt så starkt som kontrollstrecket på ältestet efter en minut så idag lär ägglossningen ske! Vi ser till att mysa lite extra ;)

Härligt!

Då släpper ägget någon gång inom 12-48 timmar nu då :)
  • Lindsey77

Detta känns verkligen trist. Ingen ökning på testet och fortfarande rund ring på digitalt. Är på dag 21 och ingen ÄL i sikte. :(
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-04-29 08:16:38 följande:

Vad roligt! Men sker inte ÄL 1-2 dag efter LH ökning? Positivt ÄL test innebär i så fall att du har ÄL inom 1-2 dagar. Rätta mig någon om jag har fel.

Jag fick ju positivt igår morse på testet. Då var strecken lika starka. Då sker ägglossning om 24-36 timmar står det. Nu imorse testade jag igen 24 timmar efter jag fått positivt och då blev det ett suuperstarkt streck direkt. Tolkar det som att ägglossning sker inom 12 timmar eftersom det då var kvar 12 timmar på det som står angivet. Så tolkar jag det hela. Det borde ju vara första gången man får positivt som det är inom den tidsramen?
  • Linneisen
    Elsaida skrev 2018-04-29 08:23:52 följande:

Härligt!

Då släpper ägget någon gång inom 12-48 timmar nu då :)

Har asont vid höger äggstock nu sedan någon timme. Aldrig haft innan.

Var har du hört 12-48 timmar? Jag har hört 24-36.
  • H0nd3ndär

Insåg att jag räknat fel. Så flyttat BIM till den 4e.

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow, Linneisen

11/5 E88

12/5 Lo

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-29 10:11:02 följande:

Jag fick ju positivt igår morse på testet. Då var strecken lika starka. Då sker ägglossning om 24-36 timmar står det. Nu imorse testade jag igen 24 timmar efter jag fått positivt och då blev det ett suuperstarkt streck direkt. Tolkar det som att ägglossning sker inom 12 timmar eftersom det då var kvar 12 timmar på det som står angivet. Så tolkar jag det hela. Det borde ju vara första gången man får positivt som det är inom den tidsramen?

Aha, lurigt :) Men då har ju LH stigit sen igår eftersom det är starkare idag än igår? Om ÄL är idag borde LH inte stiga? Skulle nog myst på några dagar till om jag vore dig. :)
  • Zandylina
    Linneisen skrev 2018-04-29 10:12:27 följande:
    Har asont vid höger äggstock nu sedan någon timme. Aldrig haft innan.

Var har du hört 12-48 timmar? Jag har hört 24-36.
    Jag hört samma som dig... när man kollar runt på nätet så säger dem olika på olika sidor.. allt kan tydligen variera mellan 24-36 timmar på Clearblues sida.. men graviditetskollens sida säger 24-48 timmar..Så någonstans däemellan lol. det e ju därför man rekomenderar mys 2-3dar innan ägglosningsdag, på dagen och en dag efter för att säkert träffa.. vad jag förstått det som..
    Jag kommer kolla när mitt släppt via tempning för att se när inträffat, min temp steg idag egentligen har den stigit i 4 dar nu..men går från idag...sitter med molvärk även idag som går som ett bälte runt ryggslut/tjejmagen..
    Så här blir det bara den långa väntan  till BIM...
Svar på tråden Bim Maj 2018