• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Sophie_A

Det här med att börja inbilla sig saker.. Försöker bli gravid för första gången. Har de senaste tre dagarna haft ett illamående som legat i bakgrunden och irriterat. Tänkte att det måste vara någon form av magsjuka, men eftersom det inte släppt har jag börjat fundera på om det kan vara en eventuell graviditet. Det är förmodligen omöjligt att det är så eftersom det bara är en vecka sedan jag hade ägglossning, men nu kan jag inte släppa tanken. 

Jag är rädd att jag börjar inbilla och känna in saker för mycket. Hur gör ni för att  hantera det/inte ha för höga förhoppningar? 

• Lunalove
    Sophie_A skrev 2018-04-29 15:09:01 följande:

Det här med att börja inbilla sig saker.. Försöker bli gravid för första gången. Har de senaste tre dagarna haft ett illamående som legat i bakgrunden och irriterat. Tänkte att det måste vara någon form av magsjuka, men eftersom det inte släppt har jag börjat fundera på om det kan vara en eventuell graviditet. Det är förmodligen omöjligt att det är så eftersom det bara är en vecka sedan jag hade ägglossning, men nu kan jag inte släppa tanken. 

Jag är rädd att jag börjar inbilla och känna in saker för mycket. Hur gör ni för att  hantera det/inte ha för höga förhoppningar? 

Efter alla mina försök, med 3 skengraviditeter och en kemisk graviditet i ryggsäcken så kan jag säga som såhär.. Inbillning är inbillning fram till att det motbevisas, symtomen kommer finnas där och undermedvetet så tänker man på det endå. Det är skit svårt, men jag brukar alltid intala mig att jag är skengravid när symtomen uppstår och på så sätt så förminskas den här "tänk om" känslan. Det absolut värsta du kan göra är att börja gravtesta för tidigt, för även om en skugga/svagt streck skulle synas, så behöver det inte betyda att du får en fullbordad graviditet (utan det blir en kemisk graviditet ist) . Säkrast är det att testa på BIM :) lev livet och försök tänka på annat så gott det går.. Eller gör som jag gör denna gången, syssesätt dig med något. Jag har denna helgen renoverat 2 rum i huset haha ????
    BIM 19/5
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-29 12:44:11 följande:

Lite sen bara kanske?

Jag hoppas det. Började inte testa förrän dag 18, eftersom jag aldrig haft en kortare cykel än 33 dagar. Har jag otur hade jag ÄL tidigare. Har haft mys dag 14, 18, 20 (från och med nu varannan), så det är ju trist om ÄL inträffade mellan dag 14-18... Har aldrig hänt, men man vet ju aldrig med min oregelbundna cykel.

Jag hoppas på ÄL de kommande dagarna.
  • Lindsey77

Någon som provat Glandin? Desperat som jag är provar jag det den här månaden.

Men nu har jag läst att det kan rubba cykeln. Någon som har erfarenhet av det?

Jag äter Glandin för det sägs att de kan påverka så att slemhinnan blir tjockare, så att ägget har lättare att fästa. Men vet inte om jag tror på det, ville bara prova NÅGOT. Har provat progesteoronkräm och albyl minor (funkade inte, fick missfall ändå).

• Milian03

Hej tjejer.

Blev gravid i april men det slutade i missfall tyvärr.

Visst ska progesteron hjälpa ägget att stanna kvar?

Funderar på att testa det denna cykeln.

Det var ett väldigt tidigt missfall. Hann vara glad i två dagar.

• Milian03

IM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Linneisen

Fortfarande positivt ältest nu ikväll. Om det är negativt imorgon, är det någon idé att ha sex då?

• Lindsey77
    Milian03 skrev 2018-04-29 19:05:44 följande:

Hej tjejer.

Ja, det sägs så. Jag använde progesteoronkräm förra cykeln men fick missfall ändå tyvärr. Antagligen är mitt problem inte progesteoronbrist, men det borde ju hjälpa på dem som har brist. Jag har fått mina missfall i v 4+3. Förstått att krämen kan hjälpa vissa! Sen finns väl progesteoron på recept också.
  • Lindsey77
    Milian03 skrev 2018-04-29 19:05:44 följande:

Hej tjejer.

Glömde skriva: beklagar missfallet! Håller tummarna denna månad.
  • Sophie_A
    Lunalove skrev 2018-04-29 15:25:04 följande:
    Efter alla mina försök, med 3 skengraviditeter och en kemisk graviditet i ryggsäcken så kan jag säga som såhär.. Inbillning är inbillning fram till att det motbevisas, symtomen kommer finnas där och undermedvetet så tänker man på det endå. Det är skit svårt, men jag brukar alltid intala mig att jag är skengravid när symtomen uppstår och på så sätt så förminskas den här "tänk om" känslan. Det absolut värsta du kan göra är att börja gravtesta för tidigt, för även om en skugga/svagt streck skulle synas, så behöver det inte betyda att du får en fullbordad graviditet (utan det blir en kemisk graviditet ist) . Säkrast är det att testa på BIM :) lev livet och försök tänka på annat så gott det går.. Eller gör som jag gör denna gången, syssesätt dig med något. Jag har denna helgen renoverat 2 rum i huset haha ????
    Egentligen har jag mängder annat att tänka på, men det hindrade ändå inte den lilla graviditets-tanken att fastna Drömmer Men du har rätt, jag får försöka intala mig själv att det endast är inbillning, fram tills jag faktiskt får ett bevis på det. Och inga grav-tester innan BIM. Tack för tips!
Svar på tråden Bim Maj 2018