• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Lindsey77

ar

Jag tycker mig se en stegring. Tycker jag borde fått blinkande gubbe idag på digitalt. Fick ju rund ring. Digitalt har dock alltid stämt de 3 ggr jag använt dem.
  • fruitloop
    Greta88 skrev 2018-04-24 13:59:07 följande:
    Vi är ungefär i samma tidsram :)

Min mens slutade också igår, bör ha Äl 4/5. Mina tecken är rikliga Äl flytningar som börjar en dag innan äl och håller i sig 3-4 dagar. Sen ibland får jag lite drag och värk. Sen att man blir rejält sugen på att mysa går ju inte att undvika ;) kroppen är häftig!

Vi kommer tyvärr ha svårt att få till det denna gången och vi har sagt att vi ?tar det som det kommer? nu första försöken. Rent spontant hade de passat bättre för vår del att bli gravida i sensommar/höst, men man vet ju aldrig hur lång tid det tar heller så bättre köra igång nu.

Känns som jag bara har massa ursäkter för att vänta. Man blir ju inte yngre ;)
    Ser att vi även är lika gamla, och båda är på första försöket med barn 1! =D Kul! Spännande att följas åt =)

Jag känner att jag borde skrivit upp mina flytningar i appen tidigare så att jag haft lite mer koll nu ifall det är mer eller mindre vissa dagar. Köpte ägglossningstest nu i alla fall, hehe. Men det där suget på mys vet jag kommer i mitten av månaden =) Så då kanske det är ägglossningsdags. Ska bli kul att se!

Tror det är en bra inställning både psykiskt och fysiskt att ta det som det kommer =) Här skulle det också passa bättre efter sommaren, men känner att jag är alldeles för otålig. Sen fyllde jag 30 förra veckan, så den där klockan är inte direkt tyst, haha. Men jag försöker tänka att det blir när det blir!
  • louisejohansson

ÄL + 7 och har sån molvärk. I förrgår kände jag en rejält surr i livmodern när jag satt ner. Hoppas hoppas!!!

• Elsaida

Hoppar in här, är nu på försök nr 6, har fått 5 kemiska graviditeter hittills nu, men hoppas nu på att de ska kunna ta sig, har fått reda på att jag har hypotyreos och påbörjat medicinering, så nu hålls tummarna, äl+3 idag

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher, 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass 

4/5 Meemelie, ansano91 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre 

6/5 Paka, louisejohansson, Elsaida

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina 

9/5 lottch3n 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola 

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692 

22/5 Nilepile89 

24/5 FrökenUtter 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska

30/5 Ettlitetsyskon 

Plus-listan

• Lunalove
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-28 08:17:13 följande:

Låter nästan som att ÄL har varit. Ibland har man väldigt kort stegring. Hoppas ni hann få till det ;). Fortsätt med testen in case.

Grejen är den nu då att.. Idag så har den stegra igen, fattar ingenting. Vi har garderat oss denna gången med att mysa varannan dag, problemet är nog inte att pricka in.. Utan snarare att jag är osäker på om jag ens har ÄL.

Förra försöket så fick jag en kemisk graviditet, och det var första cykeln som jag 100% fått ett positivt ÄL-test..

Fortsätter testa och mysa så får vi väl se.. Men har inte för mycket hopp.

Egenremiss till fertilitetskliniken samt att min "husläkare" har skrivit remiss till gyn för att påbörja undersökning redan nu.. Får se hur det går helt enkelt!
    BIM 19/5
  • Sophie_A

Hoppar också in! Har varit tillsammans med sambon i 5 år och har bestämt oss för att försöka bli gravida med första barnet. Hade ägglossning runt den 23 April och passade på att ha det mysigt. Körde utan tester så jag vet inte om vi träffat rätt, nästa ägglossning kommer vi ha försöka ha mer koll. Nu är jag på, vad jag tror, äl +5 och känner mig trött och det sticker på högra sidan av livmodern. Vi får se om det är inbillning eller om det faktiskt gick vägen Tungan ute

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher, 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass 

4/5 Meemelie, ansano91 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre 

6/5 Paka, louisejohansson, Elsaida

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina, Sophie_A

9/5 lottch3n 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola 

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692 

22/5 Nilepile89 

24/5 FrökenUtter 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska

30/5 Ettlitetsyskon 

Plus-listan

• saijda

Idag efter typ 1-2 timmar på shoppingcenter så drog det otroligt mycket i ljumskarna, var tvungen att sätta mig och vila :0 aldrig hänt, förutom när jag plussade förra gången :0

Andra symtom jag har:

Yrsel

Extrem trötthet

Kissnödig hela tiden

Förstoppning

Illamående

Ömma bröst och känsliga bröstvårtor

Drar i ljumskarna

Brännande känsla i magen

Tempen svajar

Ont i höfterna och ländryggen

Konstig blödning (förra helgen)

Någon som känner igen sig? Som har plussat.

• Imra
    saijda skrev 2018-04-28 18:16:08 följande:

Idag efter typ 1-2 timmar på shoppingcenter så drog det otroligt mycket i ljumskarna, var tvungen att sätta mig och vila :0 aldrig hänt, förutom när jag plussade förra gången :0

Andra symtom jag har:

Yrsel

Extrem trötthet

Kissnödig hela tiden

Förstoppning

Illamående

Ömma bröst och känsliga bröstvårtor

Drar i ljumskarna

Brännande känsla i magen

Tempen svajar

Ont i höfterna och ländryggen

Konstig blödning (förra helgen)

Någon som känner igen sig? Som har plussat.

Ojdå! Hoppas det visar sig vara ett plus på gång då. :D

Jag är inte riktigt i samma sits men har haft en konstig molvärk under dagen, mycket flytningar vid ansträngning. Sticker och bränner i tjejmagen och ibland som mensvärk. Och känner mig lite virrig, men det har kanske inte med det att göra, haha. ;)

Men spännande för dig, hur tror du strid ligger till med bim? Har du testat idag? :D
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-28 18:46:42 följande:

Ojdå! Hoppas det visar sig vara ett plus på gång då. :D

Jag är inte riktigt i samma sits men har haft en konstig molvärk under dagen, mycket flytningar vid ansträngning. Sticker och bränner i tjejmagen och ibland som mensvärk. Och känner mig lite virrig, men det har kanske inte med det att göra, haha. ;)

Men spännande för dig, hur tror du strid ligger till med bim? Har du testat idag? :D

Hoppas jag med, så efterlängtat! <3 har också mycket flytningar vid ansträngning samt känner mig extremt virrig haha ^^

Jag har inte vågat testa idag, förra gången plussade jag starkt på BIM+4 så tänkte vänta tills dess och se :$ vet inte vilka test jag ska köpa bara, antingen via nätet eller rfsu :0
Svar på tråden Bim Maj 2018