• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • SL185
    Elsaida skrev 2018-05-04 14:50:50 följande:

Någon mer än jag som känner sig helt deppig?

Känns som att allt är över denna omgång bara för att testet var negativt i dag på äl+9.

De är gott om tid kvar men ändå.så förstörde de min dag helt.

Så segt detta, trodde lixom verkligen på.denna månaden då allt kännts så annorlunda, både temp och symptom.

Ändå så känner jag mig som när mensen kommer varje månad, helt less

Jag känner mig helt förstörd så jag vet inte vart jag ska ta vägen :( vill bara låsa in mig i ett rum och gråta. Fick glad gubbe på ältest i torsdags eftermiddag men även igår eftermiddag, vi låg i torsdags men inte igår och blir nog inget idag/helgen heller. Mannen har sån prestationsångest, går inte att beskriva. Och jag förstår honom men samtidigt blir jag helt knäckt. Har avhållit mig från en massa saker och mediciner för att inte ?riskera? nåt. Sitter o gör ältest varje dag. Jag klarar inte av detta längre, så psykiskt påfrestande, man kämpar o kämpar men det går inte :( :( ännu en månad som är förstörd. förlåt för negativ energi..

Stort stort grattis till alla som plussat, ni ger oss hopp :)
  • theteacher

Hej tjejer!!

Imorse kan ha varit den sjukaste morgon nånsin. Jag vaknar, helt säker på att mensen anlänt och tänker att det är bäst att gå på toa och sätta i en tampong så inte sängen blir blodfylld.. Haha! Väl på toa, ingen mens... Tar ett gravtest bara för att jag är knäpp som jag är.. Visar direkt svagt streck, så tar ett till, visar svagt igen. Men kan fortfarande inte förstå nånting.. Tar ett ytterligare två test till varav de ena ett digitalt. Inte förrän jag ser orden gravid förstår jag att jag faktiskt testar positivt!!! Halelulejaaaa! Helt sjukt konstig känsla... Jag skulle ju ha mens, har inte haft några symptom över huvud taget och min temp sjönk som en trasig båt för några dagar sedan?? Förstår ingenting.. 

Så nu behöver jag er hjälp, hur kommer det sig att min temp sjönk drastiskt för några dagar sedan och jag ändå testar positivt? Jag lägger upp bilder så ni kan se både test och kurva. Tacksam om nån har någon kunskap om detta då jag fortfarande knappt tror på det.. 

• lo

En hel vecka kvar till bim.

Känns som samma symptom som innan mens. Gnager i äggstockarna stramar i brösten mot armhålorna lite lätt illamående ibland. MEN de är så de brukar vara innan mens för mig.

Blir osäker då man känner efter hela tiden. Har aldrig väntat på att få barn innan och kolla vod efter bim, utan har alltid bara varit gravid och märkt de när de extrema illamåendet och den extrema tröttheten slagit till. Så väntan är sjukt jobbig. Ovant och läskigt och så långsamt!

• mulin
    Lizzojo skrev 2018-05-05 09:50:11 följande:

Hej! Tänkte att jag skulle dela med mig av något som hände i början av året, min mens var ca 4 dagar sen och jag hoppades på att jag var gravid men precis innan äghlossningen innan där så hade jag varit sjuk och detta kan tydligen förskjuta cykeln en aning, vet du om Du hade någon infektion eller varit sjuk? Självklart hoppas jag på ett plus för dig men ville bara dela med mig av något som jag inte hade en aning om tidigare. Kramar !!!!

Jag tror själv att det mestadels beror på operationen, speciellt när sambons odds är näst intill = 0. Min operationssår blev infekterat men det har varit läkt och fint i en månad nu. Tack för att du delade med dig :) jag hoppas cykeln hoppar rätt snart igen så man slipper känna sig hoppfull :)
  • lo
    theteacher skrev 2018-05-05 11:04:27 följande:

Hej tjejer!!

Imorse kan ha varit den sjukaste morgon nånsin. Jag vaknar, helt säker på att mensen anlänt och tänker att det är bäst att gå på toa och sätta i en tampong så inte sängen blir blodfylld.. Haha! Väl på toa, ingen mens... Tar ett gravtest bara för att jag är knäpp som jag är.. Visar direkt svagt streck, så tar ett till, visar svagt igen. Men kan fortfarande inte förstå nånting.. Tar ett ytterligare två test till varav de ena ett digitalt. Inte förrän jag ser orden gravid förstår jag att jag faktiskt testar positivt!!! Halelulejaaaa! Helt sjukt konstig känsla... Jag skulle ju ha mens, har inte haft några symptom över huvud taget och min temp sjönk som en trasig båt för några dagar sedan?? Förstår ingenting.. 

Så nu behöver jag er hjälp, hur kommer det sig att min temp sjönk drastiskt för några dagar sedan och jag ändå testar positivt? Jag lägger upp bilder så ni kan se både test och kurva. Tacksam om nån har någon kunskap om detta då jag fortfarande knappt tror på det.. 

Så sjukt spännande!!!! Grattis till lilla pyret som gror!!
  • Ejjami
    SL185 skrev 2018-05-05 10:42:00 följande:

Jag känner mig helt förstörd så jag vet inte vart jag ska ta vägen :( vill bara låsa in mig i ett rum och gråta. Fick glad gubbe på ältest i torsdags eftermiddag men även igår eftermiddag, vi låg i torsdags men inte igår och blir nog inget idag/helgen heller. Mannen har sån prestationsångest, går inte att beskriva. Och jag förstår honom men samtidigt blir jag helt knäckt. Har avhållit mig från en massa saker och mediciner för att inte ?riskera? nåt. Sitter o gör ältest varje dag. Jag klarar inte av detta längre, så psykiskt påfrestande, man kämpar o kämpar men det går inte :( :( ännu en månad som är förstörd. förlåt för negativ energi..

Stort stort grattis till alla som plussat, ni ger oss hopp :)

Ush vilken jobbig situation! Ja man kan ju verkligen förstå att det blir sådär för många män. Det kan bli mycket press för båda parter fast på olika sätt. Jag vet inte vad jag ska skriva till dig mer än att kämpa på. <3
  • Issari

Negativt test i morse och nu mensvärk. Känns extra jobbigt att ha mensvärk när besvikelsen också inverkar. Nästa omgång ska jag försöka att inte analysera så mycket. Blir bara så tokig på när mensen är sen och tempen segar med både upp och nedgång (i vanliga fall är det tvära svängar både vid ÄL och mens).

• Anonym (Uppdaterad)

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Issari

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

11/5 MissMa01

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter

24/5 Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

• Jeex
    theteacher skrev 2018-05-05 11:04:27 följande:

Hej tjejer!!

Kan tyvärr int svara på varför din temp gör så. Men kan däremot säga ett stort grattis till ditt plus :)
  • Jeex
    Issari skrev 2018-05-05 12:08:40 följande:

Negativt test i morse och nu mensvärk. Känns extra jobbigt att ha mensvärk när besvikelsen också inverkar. Nästa omgång ska jag försöka att inte analysera så mycket. Blir bara så tokig på när mensen är sen och tempen segar med både upp och nedgång (i vanliga fall är det tvära svängar både vid ÄL och mens).

Fy så tråkigt. Men tycker att du gör rätt i att int analysera så mycket nästa omgång :)

Jag analyserade inget denna gången, noterade bara att jag började få mina symptom som jag vanligtvis får innan mens, men la ingen större vikt vid det hela.
Svar på tråden Bim Maj 2018