• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Elsaida
    theteacher skrev 2018-05-05 11:04:27 följande:

Hej tjejer!!

Imorse kan ha varit den sjukaste morgon nånsin. Jag vaknar, helt säker på att mensen anlänt och tänker att det är bäst att gå på toa och sätta i en tampong så inte sängen blir blodfylld.. Haha! Väl på toa, ingen mens... Tar ett gravtest bara för att jag är knäpp som jag är.. Visar direkt svagt streck, så tar ett till, visar svagt igen. Men kan fortfarande inte förstå nånting.. Tar ett ytterligare två test till varav de ena ett digitalt. Inte förrän jag ser orden gravid förstår jag att jag faktiskt testar positivt!!! Halelulejaaaa! Helt sjukt konstig känsla... Jag skulle ju ha mens, har inte haft några symptom över huvud taget och min temp sjönk som en trasig båt för några dagar sedan?? Förstår ingenting.. 

Så nu behöver jag er hjälp, hur kommer det sig att min temp sjönk drastiskt för några dagar sedan och jag ändå testar positivt? Jag lägger upp bilder så ni kan se både test och kurva. Tacksam om nån har någon kunskap om detta då jag fortfarande knappt tror på det.. 

En sen implantationsdipp troligtvis, när ägget fäster, så kläcks skalet och när skalet kläcks kommer hcg ut i kroppen, beroende på när ägget fäster så hinner innehållet producera mer eller mindre hcg.

Troligtvis hade din lille prick där inne hunnit producera tillräckligt mycket hcg för att ge dig ett positivt test direkt :)

Stort grattis!
  • Linneisen
    Felicia1022 skrev 2018-05-06 01:41:02 följande:

Nu har jag lite funderingar igen..

Idag hade jag rosa i trosorna och på pappret (har inte haft ägglossning än enligt ägglossningstest) alla har varit negativa från den 3 maj, tror jag hade ett lite lite starkare sträck på stickan ikväll än dagarna innan. Dock fortfarande negativt.

Enligt Flo ska jag ha ägglossning idag den 6 maj, men alla ägglossningstest är negativa. Och vad är det rosa som kommit?

OBS är helt säker på att det inte är någon nidblödning eller liknande. Detta är ju alltså precis innan ägglossning & har bara haft så idag. Har aldrig haft rosa i trosorna eller på pappret precis innan ägglossning förut.

Jag blödde liite runt ägglossning denna gången med. Aldrig gjort innan. Läste att en hel del blöder vid ägglossning, så det är inget konstigt.
  • bluegrass
    SL185 skrev 2018-05-05 10:42:00 följande:
    Jag känner mig helt förstörd så jag vet inte vart jag ska ta vägen :( vill bara låsa in mig i ett rum och gråta. Fick glad gubbe på ältest i torsdags eftermiddag men även igår eftermiddag, vi låg i torsdags men inte igår och blir nog inget idag/helgen heller. Mannen har sån prestationsångest, går inte att beskriva. Och jag förstår honom men samtidigt blir jag helt knäckt. Har avhållit mig från en massa saker och mediciner för att inte ?riskera? nåt. Sitter o gör ältest varje dag. Jag klarar inte av detta längre, så psykiskt påfrestande, man kämpar o kämpar men det går inte :( :( ännu en månad som är förstörd. förlåt för negativ energi..

Stort stort grattis till alla som plussat, ni ger oss hopp :)
    Förstår att du blir ledsen och stressad! Hoppas att det räckte med den gången. Min man tycker också att det är jättejobbigt med prestationssex. Kram!
  • bluegrass
    theteacher skrev 2018-05-05 11:04:27 följande:

Hej tjejer!!

Imorse kan ha varit den sjukaste morgon nånsin. Jag vaknar, helt säker på att mensen anlänt och tänker att det är bäst att gå på toa och sätta i en tampong så inte sängen blir blodfylld.. Haha! Väl på toa, ingen mens... Tar ett gravtest bara för att jag är knäpp som jag är.. Visar direkt svagt streck, så tar ett till, visar svagt igen. Men kan fortfarande inte förstå nånting.. Tar ett ytterligare två test till varav de ena ett digitalt. Inte förrän jag ser orden gravid förstår jag att jag faktiskt testar positivt!!! Halelulejaaaa! Helt sjukt konstig känsla... Jag skulle ju ha mens, har inte haft några symptom över huvud taget och min temp sjönk som en trasig båt för några dagar sedan?? Förstår ingenting.. 

Så nu behöver jag er hjälp, hur kommer det sig att min temp sjönk drastiskt för några dagar sedan och jag ändå testar positivt? Jag lägger upp bilder så ni kan se både test och kurva. Tacksam om nån har någon kunskap om detta då jag fortfarande knappt tror på det.. 

Wow! Grattis!!
  • bluegrass
    Issari skrev 2018-05-05 12:08:40 följande:

Negativt test i morse och nu mensvärk. Känns extra jobbigt att ha mensvärk när besvikelsen också inverkar. Nästa omgång ska jag försöka att inte analysera så mycket. Blir bara så tokig på när mensen är sen och tempen segar med både upp och nedgång (i vanliga fall är det tvära svängar både vid ÄL och mens).

Håller med. Denna mens och mensvärk var extra tung. Tyckte att jag hade så himla mkt symtom och kände mig så gravid! Så tråkigt när kroppen luras.
    Jag ska försöka att analysera mindre denna gång, men vet att jag inte kommer att kunna låta bli. Har precis beställt hem en massa äl- och gravtest...
  • bluegrass
    Anonym (Milia) skrev 2018-05-05 08:03:04 följande:

Jag hoppar gärna in här, även om jag ligger lite längre bak än alla er som testar positivt redan nu - grattis till er! ;)
    Jag har velat ha ett barn till ett bra tag nu, men mannen har varit mer tveksam, igår kom han och sa att han ville att vi testar.

Jag har förväntad mens i morgon, så första ägglossningen vi siktar på blir i mitten av maj någon gång vilket innebär BIM i slutet maj enligt min cykel. Jag är ganska övertygad om att det inte kommer ta sig på första försöket, men alltid kul att följa andra i samma sits och sååå exalterad att vi äntligen ska börja försöka! 

Jag såg BIM-listan, så jag såg att här var fler som inte har BIM förens i slutet av månaden :)

Välkommen! Spännande att börja försöka!
    Jag hade BIM 3/5, men fick tyvärr mens 2/5. Ny BIM 30/5, så jag har också i slutet av maj.
    Min nr 1 och 3 blev till på första försöket, nu försöker vi få till ett fjärde barn och det blir fjärde försöket nu.
  • LovaViola

Så roligt med alla plus i denna tråd! Man blir helt glad när man går in här :)

Nu är min äl slut för denna gång. Har haft väldigt mycket äl-smärt, det har dragit och slitit och varit nästan olidligt. Jag körde med några äl-stickor denna gång och vi började nog ha sex lite för tidigt tyvärr.. för när stickorna visade positivt så var vi helt slut och sambon la sig tidigt två kvällar i rad (antagligen dagen innan äl och dagen för äl) då han var helt slut av sin pollenallergi. :( så jag hade inte mage att väcka honom. Så jag räknar inte med att det blir ngt denna månad.. tyvärr.

Att ha sex typ tre dagar innan äl kan ju inte ge ngt.. eller hur?!

• Felicia1022
    LovaViola skrev 2018-05-06 09:56:10 följande:

Så roligt med alla plus i denna tråd! Man blir helt glad när man går in här :)

Nu är min äl slut för denna gång. Har haft väldigt mycket äl-smärt, det har dragit och slitit och varit nästan olidligt. Jag körde med några äl-stickor denna gång och vi började nog ha sex lite för tidigt tyvärr.. för när stickorna visade positivt så var vi helt slut och sambon la sig tidigt två kvällar i rad (antagligen dagen innan äl och dagen för äl) då han var helt slut av sin pollenallergi. :( så jag hade inte mage att väcka honom. Så jag räknar inte med att det blir ngt denna månad.. tyvärr.

Att ha sex typ tre dagar innan äl kan ju inte ge ngt.. eller hur?!

Jo det är väl stor chans att bli gravid trots att man inte haft sex på just ägglossningsdagen :) spermierna lever ju i flera dygn i oss kvinnor. Så hopp finns nog för dig :) jag väntar ivrigt på att mina ägglossningstest ska visa positivt. Enligt flo har jag ägglossning idag men inte enligt testerna...
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-06 03:32:49 följande:

Nu säger jag hej då till maj och hej till juni igen. Och ordentligt denna gång! Nu kom mensen, samma dag som nc rekommenderade gravtest. Har så ont och är så ledsen. 4 dagar över tiden. Vaknade mitt i natten och nu kan jag inte somna om. Mörkrött slemmigt blod, bläää... känner mig tom nu.. Försökt i ca ett halvår nu och det verkar inte vilja ta sig.. hoppas på tur i juni. Grattis till er som plussat igen! Hej då!

Åh nej, vad tråkigt! Håller tummarna på att ni lyckas i juni!!
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 10:47:44 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Håller tummarna på att ni lyckas i juni!!

Tack ? lycka till du oxå :)
Svar på tråden Bim Maj 2018