• Lilith81

Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?

Jag har fyllt 38 i år, och är på försök nr 5 nu..

Finns det några fler lite äldre som vill följas åt? :)

• Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?
  • Samba80
    Anonym (Anonym) skrev 2018-03-29 21:34:06 följande:

Spännande. Betalar du för det eller får du det genom landstinget?

Jag får det genom landstinget, vanlig besökstaxa. Var ju på tiden att även ensamstående får göra detta i Sverige nu! :)
  • Anonym (tillsvidare...)
    Samba80 skrev 2018-03-28 21:07:51 följande:

38 år ung tjej, singel och vill ha barn! Som tur är så får man numera inseminera i Sverige som ensamstående! Är nu på mitt andra försök! Gjorde andra igår. Fick mensen exakt på rätt dag förra försöket så det var bara att bita ihop och invänta ÄL igen. Jag håller tummarna för andra som också försöker och hoppas på ett litet mirakel! :)

Å stort lycka till

Jag hade oxå de planerna på ensamståendeinseminering innan jag träffade min nuvarande sambo. Jättepositivt att möjligheten finns!
  • Paka

Hur går det för alla? Är så otålig i väntan på BIM! Mannen uttryckte imorse typ "det kommer när det kommer". Humpf det är nog lätt(are) att säga när der inte är i sin egen kropp saker sker eller inte sker.

• Samba80
    Paka skrev 2018-04-02 15:10:25 följande:

Hur går det för alla? Är så otålig i väntan på BIM! Mannen uttryckte imorse typ "det kommer när det kommer". Humpf det är nog lätt(are) att säga när der inte är i sin egen kropp saker sker eller inte sker.

Gjorde insemination i tisdags, BIM 12/4, ska göra gravtest 14/4 enligt kliniken! Är inte lika hysterisk denna gång som förra. Försöker att inte känna efter och stressa upp mig, lättare sagt än gjort. Men hitills har jag varit ganska lugn. Man kan ju tyvärr inte påverka resultatet även om man vill! När hade du BIM?
  • Paka
    Samba80 skrev 2018-04-02 18:55:15 följande:

Gjorde insemination i tisdags, BIM 12/4, ska göra gravtest 14/4 enligt kliniken! Är inte lika hysterisk denna gång som förra. Försöker att inte känna efter och stressa upp mig, lättare sagt än gjort. Men hitills har jag varit ganska lugn. Man kan ju tyvärr inte påverka resultatet även om man vill! När hade du BIM?

Det låter vettigt att inte känna efter för mycket. Så himla svårt tycker jag. Har mått illa till och från under helgen och vill såklart gärna koppla det till en graviditet även fast jag eg vet att det är lite väl tidigt :D Har BIM på lördag/söndag, lite oklart. Har lovat mig själv att inte ta några tester förrän tidigast söndag men det kliar redan i fingrarna..
  • Lilith81

Hur går det för er?

Själv har jag snart BIM, men har bara symptom på pms, så inga höga förhoppningar här

Snark...

• Lilith81
    Samba80 skrev 2018-03-28 21:07:51 följande:

38 år ung tjej, singel och vill ha barn! Som tur är så får man numera inseminera i Sverige som ensamstående! Är nu på mitt andra försök! Gjorde andra igår. Fick mensen exakt på rätt dag förra försöket så det var bara att bita ihop och invänta ÄL igen. Jag håller tummarna för andra som också försöker och hoppas på ett litet mirakel! :)

Spännande, lycka till!

Jag har ett par vänner som inseminerats i Danmark, på tiden att det blev godkänt här också!

Är det höga krav på att få insemination i Sverige, och är det dyrt?
  • Anonym (Längtar)
    Lilith81 skrev 2018-04-04 00:56:28 följande:

Hur går det för er?

Själv har jag snart BIM, men har bara symptom på pms, så inga höga förhoppningar här

Snark...

Har äl nu i dagarna...så drygt att vänta. Det enda man gör är ju att vänta ju! ;)
  • Samba80
    Lilith81 skrev 2018-04-04 01:03:52 följande:

Spännande, lycka till!

Jag har ett par vänner som inseminerats i Danmark, på tiden att det blev godkänt här också!

Är det höga krav på att få insemination i Sverige, och är det dyrt?

Nej det tycker jag inte, eller vet inte egentligen. Fick gå igenom kuratorbesök, läkarbesök och äggledarspolning. Jag klarade ?testerna?, men jag vet inte vad som skulle ha satt käppar i hjulet.

Det kostar som ett vanligt läkarbesök. 350kr/gång. Har ju gått genom landstinget, så jag vet inte vad det kostar med allt om man tar det privat.
  • Anonym (tillsvidare...)
    Lilith81 skrev 2018-04-04 00:56:28 följande:

Hur går det för er?

Snark...

Jag vet faktiskt inte hur det går här... Sambon hävdar prompt att jag är gravid! Han säger att mina bröst känns annorlunda, att de är knöliga och fastare och sen att jag har ett sjuhelvetes humör.... Själv hävdar jag att brösten känns lika små som vanligt och att mitt humör beror på pms. Har lovat honom att testa på söndag om mensen inte har kommit. Givetvis hoppas jag ju att hans manliga intuition har rätt Men jag har mentalt ställt in mig på mens...
Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?