• Lilith81

Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?

Jag har fyllt 38 i år, och är på försök nr 5 nu..

Finns det några fler lite äldre som vill följas åt? :)

• Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?
  • Anonym (Längtar)

Inväntar äl.... använder ni ältest?

• Anonym (tillsvidare...)
    Anonym (Längtar) skrev 2018-03-28 17:46:35 följande:

Inväntar äl.... använder ni ältest?

Nej det gör jag inte. Jag testade när jag försökte bli gravid med sonen, men lyckades ALDRIG få något resultat, fick bara upp kontrollstreck trots att flytningar och molvärk sa att ÄL borde vara på g. Så numera går jag bara på känsla och på hur mitt sekret är.
  • Samba80

38 år ung tjej, singel och vill ha barn! Som tur är så får man numera inseminera i Sverige som ensamstående! Är nu på mitt andra försök! Gjorde andra igår. Fick mensen exakt på rätt dag förra försöket så det var bara att bita ihop och invänta ÄL igen. Jag håller tummarna för andra som också försöker och hoppas på ett litet mirakel! :)

• Anonym (Längtar)
    Anonym (tillsvidare...) skrev 2018-03-28 19:49:14 följande:

Nej det gör jag inte. Jag testade när jag försökte bli gravid med sonen, men lyckades ALDRIG få något resultat, fick bara upp kontrollstreck trots att flytningar och molvärk sa att ÄL borde vara på g. Så numera går jag bara på känsla och på hur mitt sekret är.

Kanske lika bra det istället för att stressa upp sig med tester...
  • Anonym (Längtar)
    Samba80 skrev 2018-03-28 21:07:51 följande:

38 år ung tjej, singel och vill ha barn! Som tur är så får man numera inseminera i Sverige som ensamstående! Är nu på mitt andra försök! Gjorde andra igår. Fick mensen exakt på rätt dag förra försöket så det var bara att bita ihop och invänta ÄL igen. Jag håller tummarna för andra som också försöker och hoppas på ett litet mirakel! :)

Åh vad spännande! Håller tummarna!!:)
  • Paka

Är gärna med här! Åh så spännande att få följa med på din resa @Samba80! Jag gick i de tankarna själv innan jag träffade min kärlek.

Är 38 utan barn och på tredje försöket. Opererade bort ett 2kgs myom för två år sen och har tre små nya som oroar lite.

• Paka

Hörrni jag undrar en sak. Sen vi började försöka har jag haft mer eller mindre konstant molvärk mellan ÄL och mens, tredje månaden nu. Nog för att jag var mindre uppmärksam på sånt innan vi började men tycker att jag borde lagt märke till det? Vad knäpp kroppen är. (Har iofs vissa misstankar om tidigt missfall förra månaden då mensen inte betedde sig och skengravtecknena var lite föör övertygande) Är det nån annan som känner igen sig om molvärken?

• Anonym (Längtar)

Hade också värk mellan äl och mens nästan hela tiden denna månad. Tror man känner efter mera när man väl försöker:)

• Samba80
    Paka skrev 2018-03-29 10:50:26 följande:

Är gärna med här! Åh så spännande att få följa med på din resa @Samba80! Jag gick i de tankarna själv innan jag träffade min kärlek.

Är 38 utan barn och på tredje försöket. Opererade bort ett 2kgs myom för två år sen och har tre små nya som oroar lite.

Ja man önskar ju att man träffat den rätta att skaffa barn med, men tyvärr inte. Men jag är redo att skaffa barn själv! :)

Har inte riktigt koll på myom. Låter inte kul! Hoppas att det inte ställer till det för dig!
  • Anonym (Anonym)
    Samba80 skrev 2018-03-28 21:07:51 följande:

Spännande. Betalar du för det eller får du det genom landstinget?
Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?