• Lilith81

Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?

Jag har fyllt 38 i år, och är på försök nr 5 nu..

Finns det några fler lite äldre som vill följas åt? :)

• Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?
  • Samba80
    Paka skrev 2018-04-24 08:40:55 följande:

Hur har det gått för dig @Samba80?

Fick ÄL idag, ska in och inseminera mig idag kl 13. Har även tagit en ovitrellespruta nu på morgonen. Hoppas på att det kan ge resultat! :)

Hur går det för er andra?
  • Anonym (Längtar)

Min äl kom dock några dagar senare än vanligt... men det ville sig inte denna gång. Jag läste lite om zonterapi och funderade på om man skulle försöka med det? Det kan man ju göra hemma också.

• Mrs Was

Jag hade äl förra veckan och det blev mys just den dagen...men sen blev det inget mer pga andra åtaganden.

Nu inväntar jag BIM den 2 maj! Hoppas det tagit sig.

Samba80: hoppas det får bra för dig idag! Håller tummarna!

• babytjejen

Fyller 39 iår...försökt i tre år o plussade i mars som tyvärr slutade med ett missfall för en vecka sedan...väntar nu på att hormonerna ska sjunka så vi kan försöka igen...

• Mrs Was
    babytjejen skrev 2018-04-24 18:10:25 följande:

Fyller 39 iår...försökt i tre år o plussade i mars som tyvärr slutade med ett missfall för en vecka sedan...väntar nu på att hormonerna ska sjunka så vi kan försöka igen...

Oh va tråkigt när sånt händer. Vilken vecka var du i när du fick mf? Har ni några barn sedan innan?
  • Anonym (tillsvidare...)

Jag är på Cd17 och väntar med andra ord på ÄL. Om det ska följa tidigare mönster borde den komma i helgen dvs cd 21-23

Håller tummarna för er som redan lossat

• babytjejen

Mrs Was skrev 2018-04-24 19:31:44 följande:

Oh va tråkigt när sånt händer. Vilken vecka var du i när du fick mf? Har ni några barn sedan innan?

Var i v9 men fostret hade dött i v6 ca...har en dotter sedan innan. Hoppas vara en av dom som blir gravid snabbt efter missfall. Fick 2-3v i lördags o hoppas det sjunkit tills helgen, annars ringer jag nog o kollar om det ev kan finnas rester kvar. ..
  • Samba80
    Mrs Was skrev 2018-04-24 12:59:22 följande:

Jag hade äl förra veckan och det blev mys just den dagen...men sen blev det inget mer pga andra åtaganden.

Nu inväntar jag BIM den 2 maj! Hoppas det tagit sig.

Samba80: hoppas det får bra för dig idag! Håller tummarna!

Det gick bra! Fick även Lutinus utskrivet denna gång! Har BIM 10/5, ska göra gravtest 12/5! Så nu är det bara att vänta! Håller tummarna även för dig! :)
  • Lilith81

Har haft problem med inloggningen, så har inte skrivit på ett tag!

Försök nummer 6 här!

Hade troligtvis ägglossning igår eller idag. Så bara att vänta och se... Hade sex en och två dagar före beräknad ägglossning.

• babytjejen

Gravtesten är nere på inte gravid (clearblues digitala), o efter en rad med svagare ältester kom ett starkt i torsdags för att bli svagare igen igår...o idag hade tempen höjts så allt tyder ju på att jag hade ägglossning igår :) så nu kör jag o mannen på o hoppas på det bästa...

• penelope81

Jag och sambon har pratat ett tag om att skaffa barn, men han har inte riktigt känt sig redo. I mars bestämde vi oss dock för att jag skulle ta ut min spiral (mest för att jag inte mådde bra av den) och då sa vi även att vi försöker bli gravida samtidigt. Nu är vi på försök två och jag är supernojjig redan. Enligt appen Flo hade jag ägglossning ganska snart efter att ha tagit ut spiralen och för första gången på länge kände jag lite smärta i äggledarna, vilket jag inte gjort tidigare. Nu säger appen att jag har ägglossning igen men den här gången har jag inte känt någon smärta alls. Ägglossningstesterna (ClearBlue) visar en blinkande gubbe men fortfarande ingen fast, alltså har jag ännu inte nått max. Är det någon mer som har kört med dessa tester utan att få max fertilitet men ändå har haft ägglossning? Oroar jag mig i onödan? Blir så oerhört stressad av att känna tiden rinna iväg. 

• Lilith81

Jag plussade förra helgen! Har inte riktigt fattat det än!

• frökenBea

Hej!

Är 37 år. Har tre barn med min exman. Har en ny kille sedan 1 år ungefär. Vi har precis bestämt oss för att starta verkstaden.

Har just nu mens så blir väl att testa för ägglossning om nån vecka ungefär.

Här gick det inte vägen denna månaden heller.

Mensen kom i torsdags, dag 40. Blev inte ens besviken för jag var så inställd på det, jag vet att vi inte lyckades få till det en endaste gång i ägglossningstid. Så nu laddar vi om för försök nr4

Lilith81 skrev 2018-05-19 00:02:49 följande:

Jag plussade förra helgen! Har inte riktigt fattat det än!

Ooooo GRATTIS till dig
  • babytjejen

Inget plus denna gången...fick min mens i fredags. Nåja, Vet iallafall att kroppen kommit igång efter missfallet iallafall.

Väntar på nästa äl som är runt månadsskiftet om jag fortsätter o vara regelbunden som innan missfallet.

Här lite av en tycka synd om mig dag...känns som att tiden rinner iväg o att jag är för gammal för att bli gravid...känns så jäkla orättvist att vi försökt i tre år, plussar äntligen men inte får behålla det :(

Innan plusset hade jag i princip accepterat att det inte blir något syskon...nu är jag mer bebistokig än någonsin. Var så nära o är rädd att det var sista chansen vi hade...Hoppas det känns bättre snart...

• Go o gla
    frökenBea skrev 2018-05-19 06:22:01 följande:

Hej!

Är 37 år. Har tre barn med min exman. Har en ny kille sedan 1 år ungefär. Vi har precis bestämt oss för att starta verkstaden.

Har just nu mens så blir väl att testa för ägglossning om nån vecka ungefär.

Hej! Hoppas också in i tråden.

Är 35 och som ovan har jag 3 med exmannen och hoppas på en liten med nya killen, tillsammans ca 5 år. Hans första.

Vi hade ett missfall i vecka 8 och detta är första försöket sedan dess.... hoppas ej plus tar för lång tid på sej och än mindre att det slutar i missfall igen. Lite åldersnojig om jag får vara ärlig...

Skall bli kul att följa er andra!
  • Go o gla

Ne men precis. Jag har som sagt sen intan men ej min kille vilket gör att det för hans skull känns extra viktigt.

Första försöket nu blev negativt då mensen e på intågande men håller tummearna för plus inom relativ snar framtid iaf! Och ett plus som vill stanna denna gång...

Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?