• Lilith81

Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?

Jag har fyllt 38 i år, och är på försök nr 5 nu..

Finns det några fler lite äldre som vill följas åt? :)

• Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?
  • Anonym (tillsvidare...)

Uppdatering:

Hade lagt fram grejer för att gravidtesta idag, men det behövdes inte.... Mensen dundrade in med buller och bång idag på morgonen. Så byebye bebis2018 och välkommen bebis2019 (hoppas jag)

Störande att jag ska ha så lååååååånga cykler. Förra omgången 46 dagar och nu 42 dagar, det minimerar ju liksom antalet chanser att bli gravid på....

Hur går det för dig Lilith81?

• Anonym (Längtar)

Måste fråga om nån vet.... Jag väntar ju in äl och började trots att jag egentligen inte ville med äl test. Ingen stegring alls. Och heller inga kropsliga tecken på äl heller... så har det aldrig varit förut...blir så ledsen. Tänker att nu är klimakteriet på g eller så. Usch..

• Anonym (Nelis)

Hej. Jag är 35 år och har försökt i snart ett år. Är på 14:de försöket (Har kort cykel). Kände inte att det var någon brådska när vi började försöka, men nu känns det jobbigare för varje månad som går och oron blir större att det inte kommer att ta sig. Tycker det är jättejobbigt att många frågar om det inte är dags för oss snart innan vi blir för gamla.. som om vi inte vet hur gamla vi är.

• Anonym (tillsvidare...)
    Anonym (Längtar) skrev 2018-04-08 11:20:41 följande:

Måste fråga om nån vet.... Jag väntar ju in äl och började trots att jag egentligen inte ville med äl test. Ingen stegring alls. Och heller inga kropsliga tecken på äl heller... så har det aldrig varit förut...blir så ledsen. Tänker att nu är klimakteriet på g eller så. Usch..

Jag vet faktiskt inte vad det kan bero på....Men jag har hört att det inte alls är säkert att man ägglossar varje månad trots att man fortfarande är fertil. Vi får hoppas på bättre tur för oss båda nästa månad!
    Anonym (Nelis) skrev 2018-04-08 13:23:35 följande:

Hej. Jag är 35 år och har försökt i snart ett år. Är på 14:de försöket (Har kort cykel). Kände inte att det var någon brådska när vi började försöka, men nu känns det jobbigare för varje månad som går och oron blir större att det inte kommer att ta sig. Tycker det är jättejobbigt att många frågar om det inte är dags för oss snart innan vi blir för gamla.. som om vi inte vet hur gamla vi är.

Åååå jag förstår att det känns uppgivet Själv har jag bara två misslyckade försöka kom mig, men har å andra sidan haft lång cykel 42 och 46 dagar.

Är snart 37 år och har ett barn som är 10 år
  • Anonym (Nelis)
    Anonym (tillsvidare...) skrev 2018-04-08 14:25:23 följande:

Åååå jag förstår att det känns uppgivet Själv har jag bara två misslyckade försöka kom mig, men har å andra sidan haft lång cykel 42 och 46 dagar.

Usch, det måste vara jobbigt mef så lång cykel, vilken dryg väntan till nästa gång. ???? Jag har 22-26 dagar, så vet åtminstone när mensen kommer att det inte är så långt till nästa försök.. Men det är ju ändå en sådan besvikelse varje gång.

Såg att du var redo att testa i morse men att mensen kom.. sååå tråkigt.. ???? Gjorde likadant förra månaden, hade bestämt på kvällen att om det inte kommer under natten ska jag testa.. samtidigt som jag kissade på staven började blodet rinna, Haha, var bara till att slänga utan att ens läsa av resultatet.
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (tillsvidare...) skrev 2018-04-08 14:25:23 följande:

Jag vet faktiskt inte vad det kan bero på....Men jag har hört att det inte alls är säkert att man ägglossar varje månad trots att man fortfarande är fertil. Vi får hoppas på bättre tur för oss båda nästa månad!Åååå jag förstår att det känns uppgivet Själv har jag bara två misslyckade försöka kom mig, men har å andra sidan haft lång cykel 42 och 46 dagar.

• Anonym (Längtar)

[quote=78618101][quote-nick]Anonym (Längtar) skrev 2018-04-08 17:01:20 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja nu håller vi tummarna:)

• Anonym (Längtar)

Hur går det här inne?

• Paka

ÄL+3 och jag välkomnar den månatliga molvärken som har blivit min kompis sen vi förjade försöka (fjärde försöket nu). Vi fick dock knappt till det den här gången pga dödsfall i familjen så har inte så stora förhoppningar. Har iofs blivit gravid en gång med endast mys ÄL-5 så helt kört är det såklart inte.

Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?