• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • FrökenFlower
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-10 19:27:04 följande:

Fick missfall idag :(

Åh nej beklagar! Kramar
  • FrökenFlower

Ska till BM imorgon och kände igår att "tänk om mensen bara är sen" och testet var falskt och hur pinsamt det blir. Sen fick jag skärpa mig, det är klart testet inte felade =D

• julia1994

Vad har ni haft för symptom än så länge? Känner ni av tydligt att ni är gravida? Jag har en dov mensvärksliknande värk i livmodern, mer flytningar, trött och ömma bröst. Dock hade jag lite ömma bröst innan och uppblåst mage är i princip vardag för mig. I övrigt känner jag knappt av att jag är gravid, men å andra sidan så kanske det är ungefär dessa symtom man brukar ha i denna vecka (enligt PregLife-appen så är jag i 4+5 idag)

• Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-10 22:17:37 följande:

Vad har ni haft för symptom än så länge? Känner ni av tydligt att ni är gravida? Jag har en dov mensvärksliknande värk i livmodern, mer flytningar, trött och ömma bröst. Dock hade jag lite ömma bröst innan och uppblåst mage är i princip vardag för mig. I övrigt känner jag knappt av att jag är gravid, men å andra sidan så kanske det är ungefär dessa symtom man brukar ha i denna vecka (enligt PregLife-appen så är jag i 4+5 idag)

Kissar mycket, illamående ibland oftast på morgonen och när jag känner vissa lukter (typ alla), kan bara äta fisk och potatis annars spyr jag typ, trött och känner mig svullen typ... har som stickande känslor i magen och i underlivet ibland och även ibland som mensvärk i ryggen. Är i vecka 6+1 enligt Preglife
  • julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-10 22:38:55 följande:

Kissar mycket, illamående ibland oftast på morgonen och när jag känner vissa lukter (typ alla), kan bara äta fisk och potatis annars spyr jag typ, trött och känner mig svullen typ... har som stickande känslor i magen och i underlivet ibland och även ibland som mensvärk i ryggen. Är i vecka 6+1 enligt Preglife

Det låter som att du har några fler symptom än mig, men sen är du längre gången också så jag tänker att mina symptom bara kommer bli värre och värre - antagligen. Det jag minst ser fram emot är illamåendet, det får gärna strunta i att besöka mig, i övrigt ?längtar? jag typ efter fler symptom, bara för att verkligen förstå att detta är på riktigt... men ju mer tiden går och ju mer symptom jag får så lär jag längta tillbaka till det ?normala? ????
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-10 23:24:04 följande:
    Det låter som att du har några fler symptom än mig, men sen är du längre gången också så jag tänker att mina symptom bara kommer bli värre och värre - antagligen. Det jag minst ser fram emot är illamåendet, det får gärna strunta i att besöka mig, i övrigt ?längtar? jag typ efter fler symptom, bara för att verkligen förstå att detta är på riktigt... men ju mer tiden går och ju mer symptom jag får så lär jag längta tillbaka till det ?normala? ????
    Ja, alltså nu på kvällen tex har jag NOLL symptom. ???? hoppas dom kommer tillbaka på morgonen VARJE kväll. Har svårt att se magsmärtorna som positiva symptom, även om det är vääääldigt dov smärta.
    Ja om jag räknar på senaste mensens första dag så är jag i vecka 7 men har inte vart på ultraljud ????
  • julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-10 23:27:48 följande:

Ja, alltså nu på kvällen tex har jag NOLL symptom. ???? hoppas dom kommer tillbaka på morgonen VARJE kväll. Har svårt att se magsmärtorna som positiva symptom, även om det är vääääldigt dov smärta.

Ja om jag räknar på senaste mensens första dag så är jag i vecka 7 men har inte vart på ultraljud ????

Vad är det för typ av magsmärtor du har du? Typ som mensvärk eller annan typ av smärta? Jag tror mensvärkskänslan är vanlig, men vad vet jag...

När går man på ultraljud då? Är inte det lite senare? Hmm..! Jag ska i alla fall ringa MVC imorgon och boka in ett inskrivningsmöte.. jag ringde igår men då var såklart telefonkön full och idag var det röd dag, så det får bli imorgon, fredag! Jag kommer säkert tro att jag inte är gravid då och att testen jag tagit är faketest så att jag bara går dit i onödan Hahaha
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-10 23:41:11 följande:
    Vad är det för typ av magsmärtor du har du? Typ som mensvärk eller annan typ av smärta? Jag tror mensvärkskänslan är vanlig, men vad vet jag...

När går man på ultraljud då? Är inte det lite senare? Hmm..! Jag ska i alla fall ringa MVC imorgon och boka in ett inskrivningsmöte.. jag ringde igår men då var såklart telefonkön full och idag var det röd dag, så det får bli imorgon, fredag! Jag kommer säkert tro att jag inte är gravid då och att testen jag tagit är faketest så att jag bara går dit i onödan Hahaha
    Jag har som stickande känslor i magen och underlivet, typ som stötar. Men det har jag haft sen innan jag visste att jag var gravid + hört att det är normalt men ändå rädd haha. Sen är det som en svag mensvärk typ. :)

Jag ska dit i 22 maj på vaginalt ul. Men det är för jag först tänkte ta abort och dom ändrade min tid på gyn för utredning jag hade den 22 till en ultraljudstid + prata om abort. :)
    Jag vet inte när man tar ultraljud i vanliga falll.
  • Jejje93

Sen har jag enligt prover jag lämnade in för gyn utredning egentligen, underproduktion i sköldkörteln.. så dom vill kolla upp det typ, men det kan bero på graviditeten :)
    Så då ska jag ändå dit liksom.

• julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-11 07:26:56 följande:

Sen har jag enligt prover jag lämnade in för gyn utredning egentligen, underproduktion i sköldkörteln.. så dom vill kolla upp det typ, men det kan bero på graviditeten :)

Så då ska jag ändå dit liksom.

Jahaa okej! Konstigt med den stickande värken, men det är säkert ingen fara! :)

Jag tog också blodprover hos vårdcentralen veckan innan jag fick veta att jag var gravid, dagen efter jag fick veta så fick jag hem ett brev där det stod att jag hade något avvisande på sköldkörteln också, eller ?ämnesomsättningen? som dem skrev, men jag såg att det var ett sköldkötelprov som var lite högt... så det kan bero på graviditet alltså? Ska tillbaka och ta om provet i juni så jag får väl prata med dem om det då!
Svar på tråden BF jan2019