• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Missdalvik

Hej!

Hoppar in här. Gravid i v 5 (4+0) och bf den 16 januari. Detta blir (förhoppningsvis) andra barnet, har en pojk på två. Mår redan galet illa och kräks :(

• julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-11 16:27:37 följande:

Jag skulle dit för hade redan en tid för utredning för pcos och endimetrios. Så dom ville ha dit mig för att ta ultraljud, prata om abort och sen det där med sköldkörteln Så dom Kan remittera mig till HC. jag vill inte ta abort längre.

Ja okej! Då förstår jag! Du kan nog säkert ringa och skriva in dig innan om du vill det! Lycka till! :)
  • julia1994
    Missdalvik skrev 2018-05-11 17:02:45 följande:

Hej!

Hoppar in här. Gravid i v 5 (4+0) och bf den 16 januari. Detta blir (förhoppningsvis) andra barnet, har en pojk på två. Mår redan galet illa och kräks :(

Grattis!! Vad roligt! Själv är det första barnet för mig. Mår inte så illa än, men har andra symptom som jag känner av, men än så länge är jag ganska skonad iaf! Men det lär väl komma som ett brev på posten sen haha :?)
  • lovenoodle
    Missdalvik skrev 2018-05-11 17:02:45 följande:

Hej!

Grattis! Jobbigt att redan kräkas, var det så förra gången också? Hoppas du slipper illamåendendet sen framöver :)
  • Missdalvik
    julia1994 skrev 2018-05-11 18:50:33 följande:

Grattis!! Vad roligt! Själv är det första barnet för mig. Mår inte så illa än, men har andra symptom som jag känner av, men än så länge är jag ganska skonad iaf! Men det lär väl komma som ett brev på posten sen haha :?)

Tack! Har du tur så slipper du, vissa mår ju hur bra som helst under graviditeten :) och grattis till dig, spännande med första! :)
  • Missdalvik
    lovenoodle skrev 2018-05-11 19:01:42 följande:

Grattis! Jobbigt att redan kräkas, var det så förra gången också? Hoppas du slipper illamåendendet sen framöver :)

Tack! :) ja, jag mådde riktigt dåligt förra graviditeten. Kräktes fram till han kom och fick dessutom förvärkar med förkortad livmodertapp i v 26 så det var på håret att han stannade kvar tiden ut ändå. Hoppas det blir bättre denna gången :D
  • Emsii

Hej alla.

Jag plussade igår, min och sambons första barn och på första försöket. Jag är fortfarande i chock, och tror knappt det är sant eftersom strecket var lite svagare än teststrecket. Använde babyplans graviditetstest och trodde de fungerade som deras ägglossningstest, att ett svagt streck var negativt. Men ack så fel jag hade. Idag tog jag ett till test, under dagen, vilket visade två fina streck. Så nu är det på riktigt!

Är enligt preglife i vecka 6 (5+2) och beräknad till den 8 januari.

• Missdalvik
    Emsii skrev 2018-05-11 20:44:38 följande:

Hej alla.

Jag plussade igår, min och sambons första barn och på första försöket. Jag är fortfarande i chock, och tror knappt det är sant eftersom strecket var lite svagare än teststrecket. Använde babyplans graviditetstest och trodde de fungerade som deras ägglossningstest, att ett svagt streck var negativt. Men ack så fel jag hade. Idag tog jag ett till test, under dagen, vilket visade två fina streck. Så nu är det på riktigt!

Är enligt preglife i vecka 6 (5+2) och beräknad till den 8 januari.

Grattis! Kul att det gick fort för er, hoppas allting går bra! :)
  • FrökenFlower

När kan man börja tycka att graviditeten är rolig? Just nu känns det som att jag bara väntar på att största missfallsrisken ska lägga sig och sen kub så att vi vet att den ser ut att må bra......

• Jejje93
    FrökenFlower skrev 2018-05-11 21:32:42 följande:

När kan man börja tycka att graviditeten är rolig? Just nu känns det som att jag bara väntar på att största missfallsrisken ska lägga sig och sen kub så att vi vet att den ser ut att må bra......

Vet inte. Tror man får tänka att om allt ser bra ut sen kommer man bara ångra att man gått runt och vart orolig..
    Och om man nu skulle få missfall eller ma så kommer du inte bli mindre ledsen för du gått runt med en konstant oro hela tiden innan.
Svar på tråden BF jan2019