• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • mamalicious

Hej alla, jag plussade i Måndags. Är i vecka 5 (4+4) och har bf 7 Januari -19. Också livrädd för mf och utomkveds, speciellt eftersom jag opererades för utomkveds förra året. Men har en bra magkänsla denna gången, så jag håller tummarna för oss alla! :)

• Irdis

Haha oj räknade fel - är ju 5+2; är det då vecka 5 eller 6? förvirrande! Har vul 29 maj

• Fialotta8

Irdis, om jag förstår det rätt är du då i vecka 6, samma som jag är :D bf 5/1-19 har jag. Mitt första bokade möte är den 16e maj och då ska vi nog inte höra vul. Hade tänkt boka in ett ultraljud den 25e maj för att ha något att visa på morsdag till våra föräldrar! :D

• Irdis
    Fialotta8 skrev 2018-05-06 07:46:28 följande:

Irdis, om jag förstår det rätt är du då i vecka 6, samma som jag är :D bf 5/1-19 har jag. Mitt första bokade möte är den 16e maj och då ska vi nog inte höra vul. Hade tänkt boka in ett ultraljud den 25e maj för att ha något att visa på morsdag till våra föräldrar! :D

Åh grattis :D!! Ok skönt då vet jag - när man läser sig till vad som ?händer just nu? vill man ju läsa rätt vecka haha. Är det ditt första eller har du fler sen tidigare?
  • Isabellleh

Hej alla!

Plussade i fredags (4/5) och har BF 9/1, dvs är i vecka 5 (4+3) enligt min gravidapp. Någon mer som har samma BF kanske? :)

24 år och gift, har en snart 4,5 åring och en snart 2 åring hemma.

Vill gärna vara med i facebookgruppen :)

• louisejohansson

Hänger på jag med. Plussade BIM -4. BF 12/1 om detta går vägen. Igårkväll fick jag aprikosfärgat på pppret efter toabesök - imorse var det färskt blod i toaletten när jag kissat. Inte kommit mer efter det och det har aldrig kommit något i trosorna. Fick en pytteliten brun fläck (ej klump) i trosan några timmar efter jag blödde när jag kissade.. v. 5 (4+0).

• Bella92

Jag har också räknat och är beräknad 1/1 2019.

Allt känns så spännande men man är fortfarande orolig över allt som kommer ske.

Det är mitt och min sambos första barn och vi har väntat på att den här dagen ska komma. Vi är väldigt glada och ser fram emot resan som kommer ske. :)

Är ny på sidan och vet inte riktigt hur man skickar PM till någon annan, men jag är gärna med i en fb-grupp.????????

• LittleSunshine84

Jag plussade för några dagar sedan :) beräknat 11/1. Sååå spännande! Det var inte planerat men så otroligt välkommen. Vi har en son som är 17 månader nu.

• Fialotta8
    Irdis skrev 2018-05-06 12:50:38 följande:

Åh grattis :D!! Ok skönt då vet jag - när man läser sig till vad som ?händer just nu? vill man ju läsa rätt vecka haha. Är det ditt första eller har du fler sen tidigare?

Detta är mitt och sambon första barn och andra försök :D ska bli så kul! Men man hoppas ju att bebis sill växa klart där inne först så det inte blir några missöden på vägen först pch fräsmt.. Har du/ni barn sedan innan? :D
  • Irdis
    Fialotta8 skrev 2018-05-07 20:04:09 följande:

Detta är mitt och sambon första barn och andra försök :D ska bli så kul! Men man hoppas ju att bebis sill växa klart där inne först så det inte blir några missöden på vägen först pch fräsmt.. Har du/ni barn sedan innan? :D

Jamen eller hur - man vill ju bara att tiden ska gå o att fröet ska växa fint. Också vårt första barn:) Lycka till på ultraljudet!!
Svar på tråden BF jan2019