• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • SL185
    FGK skrev 2018-06-05 20:15:59 följande:

Fick provsvaren idag och allt såg bra ut! :D Blodvärdet var till och med högre än vad jag haft innan. Så nu hoppas vi på att det kan ha varit stress som påverkat och att sommaren och semestern hjälper till nu :)

Gud va skönt med positiva resultat o att allt ser bra ut:)

ja, de säger att stress påverkar mycket o många gångar är det tyvärr också avgörande. Sen får man tro/tycka vad man vill. Men för min kropp har stress inte varit något att leka mkt, påverkas otroligt negativt av det o får många somatiska symtom. Så jag sa också till mannen här om dagen ?vi har snart semester som är precis vad vi behöver och vi får tänka att till augusti/september då är vi gravida? :)

Har kollat mycket på youtube senaste dagarna för att hjälpa mitt mindset på traven, att tänka positivt, hålla fast vid hoppet osv, det hjälper mig mycket att se hur andra haft det o hur de till slut lyckades, ett tips!
  • SL185
    Smultronbär skrev 2018-06-05 20:27:42 följande:

Yeay, äl blir framflyttad enligt vad NC visade innan och med det också BMI som nu blir 20/6 ist för 21/6 :D nu blir det åh köra på! Hihi

Yeeey mys på nu :)
  • SL185
    smultronrt skrev 2018-06-05 21:03:09 följande:

Hej tänkte jag kanske kunde få vara med här.

BMI 20/6

Jag har hittat tillbaka efter ett uppehåll på många år. Nu är jag förlovad och bebisverkstan är i full gång. officiellt har vi försökt i ett år men har inte använd skydd på vår två år tillsammans. innan dess har jag försökt under 9 år att bli gravid. Har varit på läkarbesök och allt ser bra ut. positivt ägglossningstest idag och nu återstår den oändliga väntan innan man kan testa.

Välkommen! Vilken kämpe du är! Hoppas att turen är på er sida nu och att ni inte behöver vänta länge tills ni får ert fina plus :)
  • smultronrt
    SL185 skrev 2018-06-05 21:16:43 följande:
    Yeeey mys på nu :)
    Tack och GRATTIS till alla som fått sitt plus. Hoppas er tur smittar av sig lite på oss andra som väntar.
    saknad dotter 25/3 - 28/3 09
  • joannaq

Hej

Hoppar gärna in här :)

Fick reda på förra tisdagen att jag hade en ofosterlig graviditet, trodde vi va i v 12+4 :( Fick avsluta det hela samma dag genom en så kallad hemma abort.. Det värsta jag varit med om.

Men vi går vidare och kommer försöka direkt när jag slutat blöda. Läkaren sa att jag borde få äl 2 veckor efter "aborten". Men vet ju inte exakt bim men borde bli i slutet av juni :))

Grattis till alla plus och lycka till alla andra <3

• MaalinJ
    Maya123 skrev 2018-06-05 19:46:41 följande:

Tog ett digitalt test nu som visade ett fint plus!! Hade inga symtom alls förutom väldigt hungrig och mer kissenödig än vanligt!

Grattis
  • Sommar15
    joannaq skrev 2018-06-05 22:33:08 följande:

Hej

Hoppar gärna in här :)

Fick reda på förra tisdagen att jag hade en ofosterlig graviditet, trodde vi va i v 12+4 :( Fick avsluta det hela samma dag genom en så kallad hemma abort.. Det värsta jag varit med om.

Men vi går vidare och kommer försöka direkt när jag slutat blöda. Läkaren sa att jag borde få äl 2 veckor efter "aborten". Men vet ju inte exakt bim men borde bli i slutet av juni :))

Grattis till alla plus och lycka till alla andra <3

Usch stackars dig! Har varit med om nästan samma sak för fyra år sen, vidrigt! Har allt kommit ut? Så snart allt är ute får du äl som vanligt, men för mig så fanns rester kvar så jag fick skrapas till slut, två mån senare. Hoppas allt går smidigt för dig! <3
  • sussovich

Hej alla, jag är helt ny på sånt här forum o vet inte riktigt hur man gör med o lägga in mig på "listan" osv :)...

Jag tror jag har BIM 24/6, lite osäkert än då jag inte helt hundra vet när ÄL tänkt o komma.. Tog ut min spiral den 19 April, än va dagen innan.., missade även ÄL i Mars, då min cykel vart så oregelbunden det sista halvåret.. men nu tänkte vi ge det ett ordentligt försök så startade med ägglossningstester på Dag 7 och tar cb när det börjar ge någon antydan till äl. Hade varit kul med ett plus vid midsommar :D.

• elenoresara

Då har jag kommit fram till bim imorgon. Spännande dagar nu. Eftersom jag testade negativt i på äl+9 så väntar jag ut helgen nu och gör ett test på söndag/måndag.

Haft värk i magen som kommer och går sedan måndag.

Illamående på morgonen, ökad aptit. Luktsinne förändrat. Ont i ryggen. Liten blödning i måndags som kan varit nidblödning.

Jag ska försöka ta paus från familjeliv och att googla nu till efter helgen då jag förhoppningsvis vet lite mer vad som händer i kroppen.

Lycka till alla!

• bumblebeez

BIM lista juni

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, E88

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida, Nizza

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp, Verkliga, sommarkänslor, Smulis87

11/6 josssssaaaaan, kakan0, soffipropp1987

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, SL180, lyckligast80

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika , nist

18/6 - Zandylina

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter, smultronbär

21/6 IBS,penelope81, FGK

22/6 Lunalove

24/6 Sussovich

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

27/6 Camilllla, Lilly2015

PLUS-lista

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

Jag lägger till dig, Sussovich. För att svara på alla inlägg och så, så väljer man "citera"-knappen" så får den du skriver till reda på detta (om du inte visste detta redan:)  ).

GRATTIS TILL ALLA PLUS! Positiva tankar till alla som ännu väntar, och till er som inte plussade denna månaden - stoooor kram, det är nog fler än jag som håller tummarna för att allt ska gå vägen för er, kanske blir det så "redan" nästa månad! <3 
Svar på tråden BIM juni 2018