• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • sycamore
    Sommar15 skrev 2018-06-07 07:50:13 följande:

Vet du när äl var? Den kan ju ha varit senare tänker jag? Isf kan ju skuggan vara ett tidigt positivt test... men kanske mest troligt att mensen bara är lite sen :(

Just det, min cykel är oftast 26 dagar också. 28 dagar har den varit tre gånger senaste året
  • JoWiAn
    Jagerika skrev 2018-06-07 07:57:58 följande:

Är det nån här som vet om man kan ha senare ÄL en hel vecka än beräknat? Skulle haft ÄL den 1 juni enligt FLO appen. ( appen har alltid haft rätt i 6 månader)

Känner starkt när jag får ÄL då jag har ont hela tiden. Enligt andra appar kunde ÄL ske 6 juni, alltså igår ( dom apparna räknar från en 28 dagars cykel och min cykel är 32 dagar)

Idag har jag dock så ont att jag knappt kan sitta ner, hosta gör hemskt ont i magen! Så tror ni min ömma kropp är ÄL eller har ÄL varit och detta kanske är nått slags tecken att det händer nått i mig?

Klart man kan! Har nästan alltid 28 dagar men ibland har det blivit till o med 41 dagar. Då har äl varit sen. Känner som du, äl jättetydligt.

Äl kan även hoppa över en månad. Inget konstigt
  • Månflicka

Imorgon har jag bim-5 och kan testa med testa tidigt stickan, man både vill och inte vill... man blir ledsen om det blir negativt och samtidigt kan man få negativt för att det är för tidigt... man blir ju helt förstörd av att försöka, tankarna kretsar bara kring en sak. Har tappat 1 kg i vikt på 2 veckor, hela grejen har bara fått mig att tappa aptiten, är ganska liten redan så 1 kg är mycket för mig.

Skönt att komma in här och känns sig lite normal(are) och se att andra plussar, känns hoppfullare då även för mig :)

• MaalinJ
    Hepphopp skrev 2018-06-07 06:45:59 följande:

Testade nu på morgonen och det va negativt.. bim-2..

vill bara lägga mig i sängen resten av dagen.. :(

6:e försöket blir det härnäst.. hoppar över till julitråden :)

Förstår dig. För tre månader sen grät jag till och från hela dagen typ. Hoppas på nästa månad <3
  • smultronrt
    Hepphopp skrev 2018-06-07 06:45:59 följande:

Testade nu på morgonen och det va negativt.. bim-2..

vill bara lägga mig i sängen resten av dagen.. :(

6:e försöket blir det härnäst.. hoppar över till julitråden :)

Av min erfarenhet så kan du mycket väl fortfarande vara gravid. Hade negativt på BIM +6 två veckor senare fick jag jätte starkt positivt när mensen fortfarande inte dykt upp. Håller tummarna .
    saknad dotter 25/3 - 28/3 09
  • smultronrt
    Jagerika skrev 2018-06-07 07:57:58 följande:

Är det nån här som vet om man kan ha senare ÄL en hel vecka än beräknat? Skulle haft ÄL den 1 juni enligt FLO appen. ( appen har alltid haft rätt i 6 månader)

Känner starkt när jag får ÄL då jag har ont hela tiden. Enligt andra appar kunde ÄL ske 6 juni, alltså igår ( dom apparna räknar från en 28 dagars cykel och min cykel är 32 dagar)

Idag har jag dock så ont att jag knappt kan sitta ner, hosta gör hemskt ont i magen! Så tror ni min ömma kropp är ÄL eller har ÄL varit och detta kanske är nått slags tecken att det händer nått i mig?

Ja det kan man jag skulle haft mens den 12 egentligen men hade ägglossning igår enligt test
    saknad dotter 25/3 - 28/3 09
  • anny1

Testade imorse igen på ÄL+12 och nu var strecket betydligt starkare! Är sååå lycklig!!! Men är ändå lite orolig för att jag bara ska få tidigt missfall men försöker hålla positiva tankar.
  • sanfo1

Hej!

Jag måste bara få höra era tankar och om ni har vart med om samma.

Jag slutade med Cerazette för ungefär 2 månader sen för vi bestämde oss för att öppna bebisfabriken.

Har inte haft någon mens men anar att jag har haft ägglossning (med tanke på flytningar osv)

Har haft ont i ryggen och det moler i magen.. Idag fick jag en helt brun flytning och undrar vad detta ska betyda? Haha.

Kan även tillägga att jag tog ett grav test som visa negativt idag innan den bruna flytningen.

Är det någon som har haft likande i tidig graviditet innan ni plussa?

Tacksam för svar!

Kram

• EmmalinneaS
    sanfo1 skrev 2018-06-07 14:54:12 följande:

Hej!

Jag måste bara få höra era tankar och om ni har vart med om samma.

Jag slutade med Cerazette för ungefär 2 månader sen för vi bestämde oss för att öppna bebisfabriken.

Har inte haft någon mens men anar att jag har haft ägglossning (med tanke på flytningar osv)

Har haft ont i ryggen och det moler i magen.. Idag fick jag en helt brun flytning och undrar vad detta ska betyda? Haha.

Kan även tillägga att jag tog ett grav test som visa negativt idag innan den bruna flytningen.

Är det någon som har haft likande i tidig graviditet innan ni plussa?

Tacksam för svar!

Kram

För mig tog det två månader innan jag fick min första mens efter cerazette, vilket var i april i år. Sen har min cykel varit lite oregelbunden men jag är rätt säker på när jag har haft ÄL. Har dock inte använt tester.

Vad jag vet är det vanligt att det tar 2-4 månader innan mensen kommer tillbaka efter cerazette, så jag tror du är helt inom normen

Fick även mycket mer mensvärk efter pillerstoppet.

Själv har jag varit illamående i ett par dagar som jag tror är pga ÄL. Hoppas dock att det är något annat, har BIM 18/6, så då får vi se om något händer.
Svar på tråden BIM juni 2018