• SL185

BIM juni 2018

JoWiAn skrev 2018-06-14 19:05:33 följande:

Ni som plusat på bim-3 och bim-2. Hade ni negativt innan? Behöver lite hopp :)

Jag testade inte innan tyvärr så jag vet inte om jag hade fått negativt bim -4 :(
  • SL185
    AnonymAB skrev 2018-06-15 08:00:45 följande:

Nu är det dagen DET! idag är det BIM.. ska jag våga mig på ett test idag igen med risk att det gör mig besviken? igår var jag riktigt yrslig o illamående. när jag böjde mig framåt för att plocka upp något på golvet så höll jag på att spy.

har aldrig haft illamående symptom innan mens förut.

Testa om mensen inte dykt upp! Håller tummarna :)
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-06-15 08:47:51 följande:

O där kom mensen...trist början på helgen. Men det bevisar ju att kroppen verkligen ändrar beteende efter ett missfall. Har varit så mkt som varit annorlunda sedan innan, därför man började hoppas...

:( :( blir jobbigt att jobba resten av dagen...

Åh mina tankar är hos dig:( usch, man hoppas o hoppas varje gång. Men nån gång kommer det hända, därför måste du fortsätta kämpa <3 o ventliera här så klart! Ha lite mer tålamod även fast det är svårt. Vi kvinnor är starkare än vad vi tror
  • SL185
    Plus skrev 2018-06-15 09:01:35 följande:

Ser ni något på testet? Det är lloyds apotek eget märke, och det är ett testa tidigt test.

Jag ser med! Stort grattis :) är det bim idag?
  • SL185
    JoWiAn skrev 2018-06-15 09:38:06 följande:

När har du bim? Jag har oxå ett svagt idag. Ska ta digitalt imorgon. Är på äl+11

Men gud grattis till dig med :)
  • SL185
    FrökenUtter skrev 2018-06-15 13:30:01 följande:

Testade igen efter jobbet och kanske, kanske, kanske att jag ser någon slags rosa ton i det svaga strecket. Har inte druckit så mycket under dagen så jag tänkte att det var lika bra att testa en gång till. Frågan är bara hur mycket som är inbillning, vågar inte alls lita på mitt färgseende.

Det där är ett supertydligt plus! Stooort grattis :)
  • SL185

Ni som har plussat, har ni ringt för inskrivning? När blir man inskriven? Ringde nyss o fick tid om en månad...kommer vara i v.8 då.. hur ska man vänta till dess utan att veta om bebisen ens lever?

Jag brukar gå till en privat gyn annars men de bedriver ingen mödravård..vet inte om jag kan gå till henne innan o kolla ändå?

Men om jag tar digitalt gravtest varje veck o det visar tex 3v+ varje gång, innebär det att allt är som det ska? Känner mig så förrvirrad nu

• SL185
    bumblebeez skrev 2018-06-15 14:01:04 följande:

Det låter hårt, men anledningen till att de gärna väntar med inskrivningssamtalet är just för att "sortera ut" de som får tidiga missfall och fokusera på de som följer sin graviditet. Och är det just att du vill veta att bebisen lever så får man ändå inte sett någon bebis så här tidigt, de brukar säga att man kan se hjärtat i vecka 7 tror jag. :) 

Och tyvärr så är svaret på sista frågan nej. Men sannolikheten att allt går bra är högre än att det inte gör det, i alla fall om du inte blöder. :) Försök att inte tänka så mycket på det, njut av ditt plus. :) 

Tack så mycket för ditt lugnande svar :) måste sluta tänka på missfall o njuta ist tills motsatsen är bevisad..
  • SL185
    Thorax skrev 2018-06-15 14:18:16 följande:

Jag brukar vänta att ringa tills jag är i vecka 12.

De kan ju som förgående skribent inte göra så mycket.

Ja så är det väl..nåja man får försöka tänk glada tankar fastän det är svårt med missfall i bagaget

Tack för ditt svar :)
  • SL185
    bumblebeez skrev 2018-06-15 15:32:49 följande:

Ja, gör det! <3

Jag var likadan med min förra. Hela graviditeten var klockren, likaså förlossningen. Och än idag är man orolig att lillan inte andas när hon sover. Så oron kommer, lika bra att försöka njuta så gott det går så man inte blir galen. :)

Ja men precis..man kommer väl aldrig sluta oroa sig :)
Svar på tråden BIM juni 2018