• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • oshark
    JenniB skrev 2018-09-27 08:08:08 följande:

Alltså vad säger ni om de här? Är idag på ÄL+10 och BIM-2! Det syns ännu tydligare på mobilen och i verkligheten men visst är det positivt? Sista bilden är tagen efter 8 min, de andra två efter 2-4 min. <3 

Jag ser något väldigt väldigt svagt på nedersta bilden men vågar inte uttala mig.

Vi har samma köksbänk, haha!
  • JenniB
    oshark skrev 2018-09-27 08:53:28 följande:
    Jag ser något väldigt väldigt svagt på nedersta bilden men vågar inte uttala mig.

Vi har samma köksbänk, haha!
    Tack för att du kollade! Det syntes sååå tydligt i verkligheten och även i mobilen.

Haha! ;)
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-09-27 08:08:08 följande:

Alltså vad säger ni om de här? Är idag på ÄL+10 och BIM-2! Det syns ännu tydligare på mobilen och i verkligheten men visst är det positivt? Sista bilden är tagen efter 8 min, de andra två efter 2-4 min. <3 

Sista bilden är tydligt svagt streck enl mig!!
  • JenniB
    Arpe86 skrev 2018-09-27 09:20:23 följande:
    Sista bilden är tydligt svagt streck enl mig!!
    Tack snälla!! Jag ska ta ett till varje dag nu och även ett digitalt på BIM om 2 dagar :D
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-09-27 09:26:46 följande:

Tack snälla!! Jag ska ta ett till varje dag nu och även ett digitalt på BIM om 2 dagar :D

Gör det och återkom så säger jag grattis sen hi hi
  • JenniB
    Arpe86 skrev 2018-09-27 11:21:49 följande:
    Gör det och återkom så säger jag grattis sen hi hi
    Det ska jag göra :D
  • Sirest01

CD 51 idag och ingen mens i sikte. Är så jäkla jobbigt att bara gå o vänta på att den ska komma gång. Vill ju börja försöka nu! :(

• WanderChild
    Sirest01 skrev 2018-09-27 21:44:54 följande:

CD 51 idag och ingen mens i sikte. Är så jäkla jobbigt att bara gå o vänta på att den ska komma gång. Vill ju börja försöka nu! :(

Känner igen det där... Tog 66 dagar efter pillerstopp innan jag fick ägglossning. Det är bara att vänta! Har dock en kompis där inget hände på ett år efter pillerstopp. Hon fick till sist hjälp med att få igång kroppen.
  • oshark

Ni som har haft mer än tre cykler efter ert pillerstopp, hur har de "betett sig"?

Min första cykel (om man räknar sista dagen med piller som CD1 vilket NC gjorde) hade jag ÄL på CD27. Cykeln blev sedan 33 dagar, vilket innebar en lutealfas på bara 7 dagar. 

Är nu inne i min andra cykel och är i princip säker på att jag hade ÄL i onsdags, alltså CD20 (positivt ÄL-test tisdag, ÄL-känningar, livmoderhalspositionen och tempökning till CL igår ioch 0.22 grader över CL idag). Hoppas på att min cykel ska ligga kvar på 30+ dagar så att jag inte får en lutealfas på under 10 dagar.

Innan jag började med p-piller när jag var tonåring hade jag väldigt oregelbunden mens och väldigt långa cykler. Efter ca 5-6 år hade jag ett uppehåll där jag hade ganska regelbundna cykler men fortfarande långa, ca 5-6 veckor. 

Det jag funderar på är om kroppen håller på och "regulerar" sig, dvs om jag nästa cykel kanske kommer få ÄL ännu tidigare och om min lutealfas kommer bli bättre (dvs längre än 7 dagar). Jag funderar nämligen lite på om man ska beställa hem rosenrot och/eller munkpeppar så att man har det hemma när mensen drar igång igen, ifall att min lutealfas håller sig kort..

Vad har ni andra för erfarenheter? 

• Sirest01
    WanderChild skrev 2018-09-28 16:22:03 följande:

Känner igen det där... Tog 66 dagar efter pillerstopp innan jag fick ägglossning. Det är bara att vänta! Har dock en kompis där inget hände på ett år efter pillerstopp. Hon fick till sist hjälp med att få igång kroppen.

Ja jag får väl vänta några veckor till innan man kanske ber om råd och hjälp. Hade så gärna velat ha en bebis i juli, längtar så!
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp