• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Månflicka
    Hansson88 skrev 2018-08-05 08:12:05 följande:

Jag förstår dig helt. Min bra föräldrapenning försvann förra månaden (1 år och 9 månader). Blev såklart gravid denna månaden och kommer nu få en mycket sämre sgi och föräldrapenning.

Jag har dock räknat ut att det ändå kommer att bli bra ekonomiskt.

Det är mycket som inte kommer att kosta lika mycket denna gång som det gjorde sist. Mycket prylar och saker har vi redan klart.

Hur mycket sänkning blev det?

Jag har nystartat företag, enskild firma, dom 2 första åren får man ett sgi beräknat på samma som om man vore anställd. Jag startade i maj -17 så bebis måste komma maj -19 senast... sen beräknas sgi på mitt faktiska resultat och just nu gör jag investeringar i kurser för att kunna erbjuda fler tjänster och tjäna bättre så allt jag tjänar investeras igen så resultatet blir lågt, jag måste ju även kunna betala hyran på lokalen under föräldraledigheten så det är några tusen extra där:/

Så efter hyran är betald kommer det inte vara mycket kvar:(

Till det hör att jag varit sjukskriven innan i 1,5 år (2016-2017) och blev utslängd ur försäkringskassan 2 ggr och gick 6 månader helt utan inkomst.... så det satte sina spår i ekonomin, pallar inte psykiskt att stå helt utan marginaler ekonomiskt igen:(
  • soffipropp1987
    ellie86 skrev 2018-08-05 06:04:10 följande:

Vågar inte riktigt tro på det..... ÄL+11 / BIM-2

Ska testa digitalt med, men får kanske vänta på morgonurinen imorgon.... om jag kan hålla mig...

Ett solklart plus ju! Grattis! :)
  • Månflicka
    babytjejen skrev 2018-08-05 09:11:53 följande:

Fortfarande hög temp men blankare än blankt på testet...mens imorgon el tisdag då antar jag, tempsänkningen kommer väl imorgon....surt,började verkligen hoppas när tempen fortfarande var hög idag men antar att äl var någon dag senare än jag trott :(

För mig droppar tempen samma dag som mensen kommer så tempsänkningen kanske kommer imorgon som du säger.

Själv sitter jag och väntar på spottings idag eller imorgon som jag alltid får innan mens. Pms?en säger att det är kört även denna månad så jag har inte brytt mig om att testa:/
  • Månflicka
    belletristik skrev 2018-08-05 08:18:13 följande:

stort grattis! du får nog utslag på digitalt även med eftermiddagskiss ! väldigt tydligt streck :)

Solklart plus, grattis!!!
  • Månflicka
    belletristik skrev 2018-08-05 08:18:13 följande:

stort grattis! du får nog utslag på digitalt även med eftermiddagskiss ! väldigt tydligt streck :)

Solklart plus, grattis!!!
  • Jahajaa
    dummamej2 skrev 2018-08-05 09:29:56 följande:

Här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Plussade svagt på bim - 5. På bim - 4 och bim - 3 har jag haft små blödningar (är på bim-2 idag) .. Testet visar dock positivt fortfarande, men vet inte om det har stegrat så mycket som det borde göra. Har varit helt inställd på att det är ett missfall på g. Men när jag kissa på stickan imorse och stegringen inte sjunkit trots två dagar av spottings så kan man ju inte låta bli att hoppas.. Kan inte bara denna vecka gå fort och att testet stegrar ordentligt. Och om det nu är ett missfall på gång så vill jag bara att det ska sätta igång ordentligt så jag slipper leva i ovissheten. Hade inga spottings förra graviditeten. Någon som varit med om liknande?

Hej! Grattis till plusset! :) förstår om du är stressad, men det är supervanligt med spottings och t.o.m som en lättare mensblödning när man är gravid utan att det är någon fara, så förmodligen är det absolut ingen fara! :) jag håller tummarna att pyret får stanna kvar <3
  • Ardnas89

Grattis till alla plus! <3

BIM+1, haft som mensvärk sen igår men ingen mens i sikte överhuvudtaget. Helt blankt på testerna, så nu tycker jag mensen kan komma så vi kan försöka igen snart!

• babytjejen
    Månflicka skrev 2018-08-05 09:58:03 följande:

För mig droppar tempen samma dag som mensen kommer så tempsänkningen kanske kommer imorgon som du säger.

Själv sitter jag och väntar på spottings idag eller imorgon som jag alltid får innan mens. Pms?en säger att det är kört även denna månad så jag har inte brytt mig om att testa:/

Nu när man vet att mensen är på gång så vill man bara att den ska komma...trist bara att den kommer nu på sista semesterveckan då man vill kunna bada o sånt...min temp brukar droppa en el två dagar innan men har ju upplevt nya symtom o så senaste månaderna så detta är väl nästa steg i förändringen då...
  • belletristik
    Thorax skrev 2018-08-05 09:22:57 följande:
    Du har samma sgi i 1 år och 9 månader från det att din senaste är född. Så hänger på när hen föddes :)
    trots att man förverkar alla sina föräldrapenningdagar tidigare än så? alltså att även om det teoretiskt sett blir några månader utan inkomst så hoppar man tillbaka till samma sgi ändå? tack för svar :) jag tycker det är en djungel, allt som har med fk att göra...
  • dummamej2
    Jahajaa skrev 2018-08-05 10:09:49 följande:

Hej! Grattis till plusset! :) förstår om du är stressad, men det är supervanligt med spottings och t.o.m som en lättare mensblödning när man är gravid utan att det är någon fara, så förmodligen är det absolut ingen fara! :) jag håller tummarna att pyret får stanna kvar <3

Jag hoppas att det bara är spotting. Skulle vara så tråkigt med ett till missfall. Man börjar tro att något är fel då.. Tack snälla för dina ord :)
Svar på tråden BIM Augusti <3