BIM Augusti <3
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Vad spännande :) ger mig lite hopp trots allt. Även om jag försöker slå bort de haha.
När ska du testa?
Jag har ett digitalt hemma men inte råd att köpa fler denna månad, så vet inte om jag vågar testa förtidigt
Ledsen...
Idag träffade jag på en arbetsbekant... (Lägg verkligen märke till BEKANT).
Han tog mig på min mage och sa, "ojdå, det är kanske bara någon som ätit lite för mycket..."
Blev så jävla ledsen.. Hade ju önskat att jag kunde säga att nej, det är inte fett, det är bebis... men nej, istället ska man gå och må dåligt för att man gått upp några kilo.
Har alltid varit smal, men senaste månaderna har jag liksom fått fett på magen, och förstår inte varför. Äter och motionerar precis som innan.
Oavsett, hur kan man ens säga en sådan sak? Blev så ställd att jag inte hann ryta ifrån innan han snabbt lämnat byggnaden. Detta är dessutom andra gången det händer (Annan person förra gången).
Ja, inte nog med att man är ledsen för att inte plusset kommer, nu ska man dessutom vara ledsen för att folk tycker jag är tjock.
Fy farao alltså....
Ledsen...
Han tog mig på min mage och sa, "ojdå, det är kanske bara någon som ätit lite för mycket..."
Blev så jävla ledsen.. Hade ju önskat att jag kunde säga att nej, det är inte fett, det är bebis... men nej, istället ska man gå och må dåligt för att man gått upp några kilo.
Har alltid varit smal, men senaste månaderna har jag liksom fått fett på magen, och förstår inte varför. Äter och motionerar precis som innan.
Oavsett, hur kan man ens säga en sådan sak? Blev så ställd att jag inte hann ryta ifrån innan han snabbt lämnat byggnaden. Detta är dessutom andra gången det händer (Annan person förra gången).
Ja, inte nog med att man är ledsen för att inte plusset kommer, nu ska man dessutom vara ledsen för att folk tycker jag är tjock.
Fy farao alltså....
Testade imorse. Blev typ bländad av hur blankt testet var.
Jag skojar inte nu, har varit på toa 5 gånger idag på jobbet sen kl 08 bara för att kolla om det kommit nån jäkla mens. Friskt :'')
Sitter mest och klagar till en tjejkompis på messenger över hur mensen säkert bara lurar mig och ger mig falska förhoppningar och sen kommer om 1-2 dagar. Bazinga.
Jag hade tänkt försöka hålla mig till bim (fredag) då jag inte har något "testa tidigt" hemma, och vet inte hur exakta de andra är då. Dumt att ta ut något i förskott liksom :P har några vanliga rfsu och ett enda digitalt, som är reserverat just för om ett rfsu blir positivt :P
Ledsen...
Fy farao alltså....
Hoppar in här jag med. Har lyckats övertala gubben efter ett x antal år till ett syskon så jag drog spiralen i våras. Vi är inne på försök 5 ev. Lite osäkert när exakt min mens drog igång. Har ett barn sen innan på 6 år vilket tog oss nästan 2 år att bli gravida med. Denna gång har vi väl lite bättre förutsättningar då jag inte röker längre vilket jag gjorde under tiden vi försökte bli gravid då sen var jag mer överviktig då än vad jag är nu så jag hoppas ju innerligt att detta ska gå fortare, dock blir man ju äldre ????.
Misstänker att jag hade ÄL kring 26/7 då det drog lite i äggstocken och fick en tempstegring dagen efter. Denna månad är första gången jag tempar, har dock ingen termometer med 2 decimaler. Min temp har väl legat ca 0.4 grader högre efter ÄL men fick en dipp 4 dagar efter ÄL med 0.4 grader som sedan ökade igen dagen efter. Sen ca 1 vecka efter ÄL fick jag en stegring 1.4 grad mot kvällen och kände mig febrig och hade frossa, detta gav dock med sig till morgonen efter.
Symtom kort efter ÄL är förstoppning, uppblåst och gasig, molvärk mer eller mindre konstant ovanför vänster ljumske kring äggstocken/äggledaren. Ibland lätt ilande känsla i tjejmagen men har bara haft så någon enstaka gång, ilande värk i svanken, kissar oftare, har vid något tillfälle blivit åksjuk vilket jag sällan blir och kan bli illamående efter att jag har ätit.
Testade idag bara för skoj skull som självklart var negativt och intalar mig nu att det är förstoppningen som trycker på min urinblåsa och gör att det momer och har sig i ljumsken och ilande värken i ryggen intalar ja mig att det beror på min ryggproblematik som för övrigt egentligen känns ovanför den ilande värken ???? Vet att det är för tidigt att testa. Grattis i övrigt till er som plussat, har försökt läsa igenom tråden men det är så många inlägg ????
BIM LISTAN-
1/8 - soffipropp1987
2/8 - kattblomman
3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90
4/8 - Ardnas89, Moall
5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, 081119, tinz
6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul
7/8 - Jennib, Neleda, ellie86
8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre
9/8 - månflicka,
11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown
12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91
14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida
15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris
16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys
17/8 - Roran1, Tiolina
18/8 - Kira16
19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff
22/8 - EmmalinneaS, Jevi87
23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP
24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika
26/8 Sararebecca
28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary
29/8 Pahm
30/8 - lindablinda, MammaKA
31/8 Sariiparii, timal89, Esofe
PLUS + LISTAN
30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)
30/7 - natalieljung BIM-2
31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4
2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1
4/8 - rubie BIM + 2
5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2
Fick blodstrimmor när jag var på toaletten i morse så mensen sätter igång senare idag el imorgon kan jag tänka :(