• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • tinz

Fick min mens idag, som väntat, BIM nästa gång i september. Grattis till alla som plussat denna månad :)

• minimera

Hoppar in i tråden jag med :)

Fick missfall 25/7 och slutade blöda i måndags. Tänkte att ägglossningen kommer ske ca 14 dagar efter första blödningsdagen, men jag hade ägglossning igår redan. Vet inte alls när bim är men borde vara runt 16-17/8. Ska bli spännande och se om det tar sig på en gång eller hur det kommer gå :)

• Hansson88

Hej!

Hoppar in här.

BIM på Måndag den 6/8.

Har tagit en paus från FL och alla grupper men är nu taggad igen.

Vi har försökt få till barn nr2 sen Maj/Juni 2017. Blev gravid i Februari 2018 men fick missfall i April.

Sammanlagt är vi nog inne på försök 13.

Nu håller vi tummarna.

Lycka till allihop!

• Solgul
    Hansson88 skrev 2018-08-03 21:51:11 följande:

Hej!

Hoppar in här.

BIM på Måndag den 6/8.

Har tagit en paus från FL och alla grupper men är nu taggad igen.

Vi har försökt få till barn nr2 sen Maj/Juni 2017. Blev gravid i Februari 2018 men fick missfall i April.

Sammanlagt är vi nog inne på försök 13.

Nu håller vi tummarna.

Lycka till allihop!

BIM samma dag! När har du tänkt testa? (ny på det här hur man skall förhålla sig till tester och BIM utan att bli galen ;) )
  • dummamej2
    NiMi12 skrev 2018-08-03 17:42:56 följande:

Jag följer gärna den här listan.

Fick missfall i torsdags förra veckan och slutade blöda i förrgår.

Började med ägglossningstest idag då jag tidigare har haft tidig äl. Nu har jag ingen aning om vad som händer för jag har aldrig fått missfall innan. Så jag får testa varje dag och så får jag se om jag kan lista ut när BIM är.

Antar att cykeln jag hade innan är förstörd. Förra månaden hade jag äl fredag och min mens slutade på onsdagen. Men i morse var det bara en tom ring.

Någon som haft mf som vet hur deras cykel var efteråt?

Fick MF förra månaden, väldigt tidigt dock. Typ i samband med mensen. Min cykel blev ganska snarlik. Blödde längre än vid vanlig mens men räknade som att sista dagen jag blödde var "sista dagen på vanliga mensen" då stämde ÄL med när jag brukar ha den vid en vanlig cykel. Alltså om din cykel normalt är 30 dagar lång, och din mens brukar vara ca 5 dagar. Då borde din ÄL vara på CD 16. Om du ist tänker att du hade missfallsblödning i 10 dagar så räknar du som att din "mens" var dem 5 sista dagarna av blödning dagarna. Då borde du ha ÄL 16 dagar från den femte "missfallsdagen". hoppas du fattar, lite krångligt att förklara. Men det stämde för mig iaf :) men testa med ÄL test för att inte missa den!!
  • Hansson88
    Solgul skrev 2018-08-03 21:58:39 följande:

BIM samma dag! När har du tänkt testa? (ny på det här hur man skall förhålla sig till tester och BIM utan att bli galen ;) )

Kul med BIM samma dag.

Jag har precis gjort ett test och ska nu vänta på resultatet. Det ska läsas av efter 5 minuter men inte senare än 30 minuter efter det togs. Har alldeles nyss doppat det så jag får lägga in en uppdatering om en sisådär 20 minuter.

Jag tänker att det egentligen inte finns några regler kring när/var/hur. Det är helt och hållet upp till en själv att bestämma.

Jag har en vän som hellre får mens än ett negativt gravtest. Jag är tvärtom. Jag ser hellre ett negativt test än mens.

Innan BIM kan det vara svårare att få ett ev positivt svar och det är därför man bör vänta till BIM med att testa.

Jag har en hel del gravtest hemma och ser inga bekymmer i att testa varje dag från 4-5 dagar innan Bim. Det är ju spännande!

Men vi är alla olika. En del vill bespara sig ev sorg sol ett negativt test kan ge. Jag kände så när vi började försöka.

Min förra cykel var totaltrubbad av all stress att den blev 47 dagar lång. Normalt kommer min mens på dag 32. Jag var så stressad. Mycket med jobbet speciellt. Vi bestämde oss för att inte försöka under semestern utan att faktiskt ta en paus och låta mig och min kropp få återhämta sig.

Jag hade varit nere i Skåne och hälsat på mina föräldrar under en vecka och lusten föll på när jag kom hem. Vi hade samlag två dagar på raken och efter sista gången kliade det i fingrarna och jag tog ett ägglossningstest som var vrålpositivt.

Jag var inte beredd på det eftersom jag verkligen ville pausa denna månaden.

Nu väntar jag på svaret på testet. Är på CD30 idag. Äl+12. BIM-2.
  • rubie

Tog ett test nu imorse, det syns lite tydligare i verkligenheten, alltså man ser det utan att anstänga sig men tycker det ser lite tunnt ut, någon som har en idé? Mensen är 2 dagar sen, om jag inte räknat fel. Borde det inte synas tydligare idag?

Hoppas ni ser det, jag lovar att jag inte inbillar mig, min sambo har också sett det ;P

• Hansson88
    rubie skrev 2018-08-04 07:30:37 följande:

Tog ett test nu imorse, det syns lite tydligare i verkligenheten, alltså man ser det utan att anstänga sig men tycker det ser lite tunnt ut, någon som har en idé? Mensen är 2 dagar sen, om jag inte räknat fel. Borde det inte synas tydligare idag?

Hoppas ni ser det, jag lovar att jag inte inbillar mig, min sambo har också sett det ;P

Japp japp!

GRATTIS STUMPAN!
  • Solgul
    Hansson88 skrev 2018-08-04 07:40:31 följande:

BIM -2, Äl+12/13-ish.

Vad ser ni?

Positivt! Vad ser du?? :D
Svar på tråden BIM Augusti <3