• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • EmmalinneaS

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman, rubie

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, 081119, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka, Canary,

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91

14/8 - Cajsa278, JosHed, Elsaida

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan

22/8 - EmmalinneaS

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS

26/8 Sararebecca

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

• ellie86

Vågar inte riktigt tro på det..... ÄL+11 / BIM-2

Ska testa digitalt med, men får kanske vänta på morgonurinen imorgon.... om jag kan hålla mig...
  • Hansson88
    Månflicka skrev 2018-08-04 22:20:53 följande:

Känner med dig... pms?en har kommit som ett brev på posten och jag är 100% på att det inte tog denna gång heller. För varje försök blir besvikelsen och längtan större.

Min mens kommer 7-9/8 och vill bara snabbspola tiden.

Har ett försök kvar nästa månad sen droppar mitt sgi och vi kan omöjligt fortsätta försöka då på nått år:/

Har grävt ner mig riktigt dom senaste dagarna...

Men är intressant att jämföra symptom mellan försöken inför denna gång hade jag noll förväntan och har noll symptom, dom andra försöken har jag bara tänkt på att bli gravid och känt efter för minsta lilla och haft massa symptom från ägglossning till mens.

Så nu ger jag upp alls tecken förutom utebliven mens.

Jag förstår dig helt. Min bra föräldrapenning försvann förra månaden (1 år och 9 månader). Blev såklart gravid denna månaden och kommer nu få en mycket sämre sgi och föräldrapenning.

Jag har dock räknat ut att det ändå kommer att bli bra ekonomiskt.

Det är mycket som inte kommer att kosta lika mycket denna gång som det gjorde sist. Mycket prylar och saker har vi redan klart.

Hur mycket sänkning blev det?
  • belletristik
    ellie86 skrev 2018-08-05 06:04:10 följande:

Ska testa digitalt med, men får kanske vänta på morgonurinen imorgon.... om jag kan hålla mig...
    stort grattis! du får nog utslag på digitalt även med eftermiddagskiss ! väldigt tydligt streck :)
  • belletristik
    Hansson88 skrev 2018-08-05 08:12:05 följande:
    Jag förstår dig helt. Min bra föräldrapenning försvann förra månaden (1 år och 9 månader). Blev såklart gravid denna månaden och kommer nu få en mycket sämre sgi och föräldrapenning.

Jag har dock räknat ut att det ändå kommer att bli bra ekonomiskt.

Det är mycket som inte kommer att kosta lika mycket denna gång som det gjorde sist. Mycket prylar och saker har vi redan klart.

Hur mycket sänkning blev det?
    hur länge behåller man sin sgi ?  jag är föräldraledig nu fram till årsskiftet och om skulle bli gravid nu - behåller jag då samma sgi för nästa föräldraledighet? tycker det är svårt att tolka vad som gäller när man är föräldraledig.. men visst borde det vara så?
  • Jahajaa
    ellie86 skrev 2018-08-05 06:04:10 följande:

Helt klart ett plus :D Grattis!
  • kiwibear

Kunde inte hålla mig från att testa idag (BIM-1) men det var det blankaste test jag någonsin skådat. Finns ju en liten chans fortfarande såklart, men vill mest pysa ur mig frustrationen här i ett ?safe place?.

*pyyyyyyys*

• babytjejen

Fortfarande hög temp men blankare än blankt på testet...mens imorgon el tisdag då antar jag, tempsänkningen kommer väl imorgon....surt,började verkligen hoppas när tempen fortfarande var hög idag men antar att äl var någon dag senare än jag trott :(

• Thorax
    belletristik skrev 2018-08-05 08:21:03 följande:

hur länge behåller man sin sgi ?  jag är föräldraledig nu fram till årsskiftet och om skulle bli gravid nu - behåller jag då samma sgi för nästa föräldraledighet? tycker det är svårt att tolka vad som gäller när man är föräldraledig.. men visst borde det vara så?

Du har samma sgi i 1 år och 9 månader från det att din senaste är född. Så hänger på när hen föddes :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • dummamej2

Här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Plussade svagt på bim - 5. På bim - 4 och bim - 3 har jag haft små blödningar (är på bim-2 idag) .. Testet visar dock positivt fortfarande, men vet inte om det har stegrat så mycket som det borde göra. Har varit helt inställd på att det är ett missfall på g. Men när jag kissa på stickan imorse och stegringen inte sjunkit trots två dagar av spottings så kan man ju inte låta bli att hoppas.. Kan inte bara denna vecka gå fort och att testet stegrar ordentligt. Och om det nu är ett missfall på gång så vill jag bara att det ska sätta igång ordentligt så jag slipper leva i ovissheten. Hade inga spottings förra graviditeten. Någon som varit med om liknande?

Svar på tråden BIM Augusti <3