BIM Augusti <3
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Bim imorgon och detta idag -
Tycker det borde vara ett tydligare streck? Eller hade jag ägglossning senare?
Så rädd att jag oxå ska ha pco eller pcos. Hur upptäckte du de? Misstänker att de är lite tidigt att gå o testa sig efter en månads mystisk mens.. :/
Ja en månad är för tidigt för att utredas. Jag hade inte någon mens alls på ca 9 månader. Gick upp jätte mycket i vikt. Sen kom mensen tillbaka lite smått men har jätte oregelbunden cykel. Den brukade ligga på 32-42 dagar. Hade ofta ingen ÄL heller. Jag blev utredd på min vårdcentral. Ställde om livmodern för 2 månader sen för att få rätt på min cykel. Den började på 26 dagar så min läkare trodde att jag svarat bra på behandlingen. Nu är den dock på dag 30 och jag har fått lite rosa på pappret men inget mer än så än så länge :(
Idag sjönk tempen o känner i hela kroppen att mensen är på ingång när som helst....
Håller med, ett "Schema" blir bara tråkigt.
Men det är sjukt vad kroppen kan signalera, runt ägglossning är jag tänd typ dygnet runt. Inte lika mycket resten av månaden, och då kan det lätt gå en vecka mellan gångerna.
Men hade önskat att kroppen kunde signalera även till sin partners kropp att tända till lite extra. ;)
Testade imorse att känna efter livmodertappen, för att försöka lära mig hur den förändras över cykeln, men hittade ingenting? It just keeps going, liksom. Kan man vara för djup för sina fingrar eller gör jag fel? Nån som känner igen sig?
Sista mensdagen f ö.
Mensen verkar inte komma igång. Får bara lite blod på pappret.
Testade idag igen, dock inte med morgon urin. Har köpt hem test stickor från gravidkollen. Efter några minuter så blev det ett svagt men helst klart synligt plus. Starkare än dom andra dagarna. Men som sedan efter ca 30 min försvunnit helt. Varför gör det så?
tycker det är tydligt! positivt :) behöver inte vara starkare än så ännu. grattis!
Hej på er!
Får man hoppa in här eller?
Jag och min sambo planerar graviditet sen 2 månader tillbaka. BIM 13:e aug.
Plussade 2 augusti på bim - 5 väldigt svagt. Efter det har jag haft små blödningar men idag (bim) när jag testade så var testet betydligt starkare. Hoppas det blev en bebis och inte början på ett missfall. Tycker inte att det borde stegrar så mycket om det är missfall men man vågar inte hoppas för mycket än :)
Här är skillnaden på testet. Vad tror ni? Dock syns typ inte strecket på stickan jag tog på bim-5 nu när testet är torkat.