• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Wifey.

Grattis till er alla som plussat, men har en fråga till er; När började ni känna av symptom?

Hade ägglossning för två dagar sedan och det sägs ju att det är omöjligt att känna så tidigt, men blir ändå lite orolig då jag inte känner något konstigt alls, vilket andra brukar påstå att de gör.

• Canary
    WanderChild skrev 2018-08-07 12:50:53 följande:

Testa att spänna dig och sitt i lite olika vinklar. Jag kan spänna mig så att den liksom kommer ner o kan även typ spänna på andra hållet så den försvinner upp. Brukar känna när jag sitter på toa, tycker det är enklast då.

Tack, det funkade!
  • Thorax
    Wifey. skrev 2018-08-07 14:18:25 följande:

Grattis till er alla som plussat, men har en fråga till er; När började ni känna av symptom?

Hade ägglossning för två dagar sedan och det sägs ju att det är omöjligt att känna så tidigt, men blir ändå lite orolig då jag inte känner något konstigt alls, vilket andra brukar påstå att de gör.

Ägget har inte fäst än för dig, de är en egen flytande cell för tillfället som är separat från kroppen. Så inget konstigt att du inte känner nåt. 5-10 dagar tar de att fästa sen 2-3 dagar till för hormonerna att komma upp i den nivån att de börjar ge symtom.
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Yemkela

Jag har känt molande värk i ländryggen i två dagar, men hade ÄL den 1 augusti ca, så ett befruktat ägg borde inte ens ha fäst sig än, i alla fall inte 4 dagar efter ÄL bara. Kände ett hugg i livmodern/det området 3 dagar efter ÄL, men även det borde vara på tok för tidigt för en implantation.

Kollade en implantationsuträknare och det är mest troligt att implantation ska ske 10 aug, men från och med idag 7 augusti är det möjligt.
    Så himla lätt det är att inbilla sig saker och ta allt för symptom Gråter
    Så klart har jag inte känt av något idag efter att jag kollade uträknaren.
    Sen KAN ju en implantation ske tidigare (eller senare) och ägglossningen kan ju även den ha skett några dagar tidigare än beräknat.

Grrr, denna väntan på BIM är ju för jäkla jobbig. Inte hjälper det att jag har lugnt på jobbet heller.
    Förra månaden var jag ledig och hade fullt sjå med att ta hand om min 1,5-åring. Då gick det lite lättare, men jag blev så klart ledsen när mensen kom ändå.

Hade INGA symptom med dottern förrän jag plussade dagen efter BIM, så jag borde ju dessutom veta bättre än att känna efter hela tiden Obestämd

• niiskuneiti

Bim närmar sig men jag vet inte exakt när. Har två månader nu låtit bli att tempa och att testa med äl-stickor. Vissa månader känner jag ägglossningen men inte den här månaden. Flytningar hade jag ungefär to-måndag (för över en vecka sedan) så någon gång nu i helgen är bim. Nu redan har jag fått svullna bröst men inte ömma, magen uppblåst till tusen och en massa finnar på bröstet. Hoppas så innerligt det tagit sig nu på nionde försöket <3

• babytjejen

Temp är ner,negativa test i söndags...kan inte mensen ta o komma nu då så man kan ge sig på nästa försök. Funderar på att ta mitt digitala test ikväll bara för att få huvudet o förstå det kroppen känner...om inte mensen dyker upp innan dess...

• MaalinJ

Mensen drag igång nu i em. Lämnar gruppen. Lycka till alla ni som snart har BIM :)

• Heartbreakdown

Tempen dippade lite imorse så det är bara att invänta tant röd nu, ska väl egentligen komma den 11/8 men lär väl kanske komma tidigare nu?

Hur lång tid kan det ta tills mensen kommer igång efter att tempen börjat gå ner?

• Kira16

Flyttar fram mig i listan då ägglossning skedde tidigare, ny BIM 11/8.

Fick en tempdipp i söndags på ÄL +5. Tyckte det var lite väl tidigt för att få mens. Har jobbat natt nu så vet ej om tempen har gått upp igen. Men mensen har inte kommit igång ännu och har ingen direkt mensvärk. Har lite molvärk då och då sedan ÄL men det brukar jag ha så får se om det blir något.

Har läst att man kan dippa i temp en dag i cykeln och att det kan indikera att ägget fäster sig. Men behöver inte betyde något heller. Så får bara stå ut och vänta med att testa mig.

Ska försöka hålla mig till söndag om mensen håller sig borta.

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87