• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Thorax

Ja riktigt många plus i denna tråd. Hängt med ett tag men denna måste slå nåt slags rekord i plus. Blir en babyboom i april :D

Behind every legend, lies an impossible dream
  • Jahajaa
    Thorax skrev 2018-08-08 13:01:16 följande:

Ja riktigt många plus i denna tråd. Hängt med ett tag men denna måste slå nåt slags rekord i plus. Blir en babyboom i april :D

Jaa, undrar om det har något med semestern att göra.. folk orkar ligga lite mer än vanligt ;) haha
  • Korvstroganoff

Hallå!

Hur vanligt är det med nidblödning?

Jag använder mig utav appen p-Tracker och fyller i när min mens startar och slutar, appen räknar ut när jag har ägglossning och fertil period (14 dagar före beräknad mens). Men jag tempar inte eller kissar på stickor, så den vet ju egentligen inte ifall jag har ägglossning eller inte. Iaf, i helgen så hade jag äl enligt app och kropp och vi sexade loss innan under och efter osv. Bim är 19/8 och idag har jag haft rosa-rött på pappret tre gånger, inget i trosan. Kan det vara en nidblödning eller spårar min kropp ur nu för att jag tänker på graviditet hela tiden? Min cykel brukar variera mellan 28-34 dagar.

Tacksam för analys och hjälp :)

• Thorax
    Jahajaa skrev 2018-08-08 13:18:59 följande:

Jaa, undrar om det har något med semestern att göra.. folk orkar ligga lite mer än vanligt ;) haha

Hahaha dääär har vi svaret alltså :D
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • missgeting

Eller att man stressar ner på semestern och tänker på annat kanske ;)

Gissar att det kan vara så för egen del ialf efter att ha försökt i över ett år och flera missfall blir det lätt stress kring hela barn processen
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-08 13:01:16 följande:

Ka verkligen många denna månaden! Vi missade att ligga på just äl men några dagar innan och några dagar efter, visade sig vara ett vinnande koncept :) Trodde inte själv att det skulle gå vägen denna månaden så min kropp slappnade väl av på nåt sätt och min hjärna var inte inställd på graviditet.

Man blir ju undermedvetet stressad på något sätt fär man vill ju så gärna ha det där lilla pyret <3
  • Jagerika
    Korvstroganoff skrev 2018-08-08 13:21:13 följande:

Hallå!

Hur vanligt är det med nidblödning?

Jag använder mig utav appen p-Tracker och fyller i när min mens startar och slutar, appen räknar ut när jag har ägglossning och fertil period (14 dagar före beräknad mens). Men jag tempar inte eller kissar på stickor, så den vet ju egentligen inte ifall jag har ägglossning eller inte. Iaf, i helgen så hade jag äl enligt app och kropp och vi sexade loss innan under och efter osv. Bim är 19/8 och idag har jag haft rosa-rött på pappret tre gånger, inget i trosan. Kan det vara en nidblödning eller spårar min kropp ur nu för att jag tänker på graviditet hela tiden? Min cykel brukar variera mellan 28-34 dagar.

Tacksam för analys och hjälp :)

Det kan mycket väl vara en nidblödning! Men det kan också vara en mellanblödning ska jag tillägga. Jag har haft en blödning en gång innan mens och då var jag inte gravid. Hoppas det var en nidis du fick :D
  • babytjejen

Låg på stranden idag o blev bombarderad av graviditet...liten strand men 4-5 gravida kvinnor där, i vattnet hörde jag t.o.m två killar som pratade barn o graviditet. Kändes verkligen tufft, brukar alltid vara extra känslig i början av mensen...

• Grumpycavat

En fråga:

Nu i äl-tider så skriker min kropp efter min man ;) men... låt säga att vi skulle ha sex varje dag, är kvaliteten på hans sperma då sämre eftersom utlösningarna är fler under kort tid?

Dvs, blir det bättre kvalitet om vi T.ex har sex varannan dag istället? ????

• lyckligast80
    Lisa blåklocka skrev 2018-08-08 11:55:16 följande:

Hej alla fina!

Jag har BIM 14/8. Jag har försökt bli gravid till och från i 1 och ett halft år.

Har i 4 dagar haft väldigt ömma bröstvårtor, har aldrig haft ont i brösten innan mens tidigare. snälla gode gud ge mig ett pluss

Hej!

Har BIM 15/8 , försökt 14 månader nu... jag kan inte känna av några symtom i brösten pga bröstrekonstruktion vilket är lite synd för det brukar vara ett gott tecken : ) men har typ som mensvärk, det har jag aldrig en vecka före mens.. det sticker mer än värk...

Så håller tummarna för oss!
Svar på tråden BIM Augusti <3