• jaktenpaflow

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-09-03 23:28:55 följande:

Just de! Jag har fortfarande lite ont, men än bättre idag.

Ja, jag pratade med kliniken idag och blev rätt orolig då jag för en stund fick för mig att ingen hade klarat sig. 5 befruktade som såg bra ut i lördags. Återföring planerat på onsdag. Är så rädd att inget ska ha klarat sig tills dess.

Heej hur mår du? Hur har det gått idag? <3
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-09-05 21:16:39 följande:

Hej! Mår mycket bättre. Bara lite ont, men fortfarande rätt svullen om magen.

Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!

Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.

Hur mår du? När ska du på ultraljud?

Usch då, är det vätska? Några andra tecken på ÖS? Men åh vad kul! Grattis till ruvningen!! Även om mkt kan hända på vägen så får man glädjas åt dem framstegen och positiva händelserna man får! Oj så lång tid, hur kommer det sig ? Vet ni hur många som klarat sig hitttils?

Jo jag mår bra faktiskt, ömma bröst, fortfarande väldigt svullen om magen, lite molande värk. Försöker att inte oroa mig för mycket:) Ska på ultraljud om en vecka!! Skräckblandad förtjusning!
  • jaktenpaflow
    gammelpysen skrev 2018-09-07 17:09:49 följande:

Det skulle vara en smiley och inte frågetecken i mitt svar såklart.

Är det några här som plussat efter ivf? Vore skönt att följas åt. Man har ju en riktigt jobbig resa bakom sig... Har kollat andra forum där tjejer skriver att de blev gravida sååååå fort.... känns som om vi inte kommer att ha riktigt samma inställning till graviditeten då...

Och stort lycka till alla. Vi tar en dag i taget men är försiktigt optimistiska. Tog 2 år och sammanlagt 7 återföringar för att komma hit.

Vad kul att du skrev det här för jag har tidigare skrivit att vi måste starta en gravid efter IVF tråd! Eftersom det här är plussåret så kommer alla komma till den tråden:) Så jag följs gärna åt:)
  • jaktenpaflow
    gammelpysen skrev 2018-09-07 18:03:40 följande:

Har du också fått plus? Grattis!!! Vilken vecka? Vilket försök?

Vet inte om du skulle skriva till mig men tar mig friheten att svara hehe:) Tack snälla!! Är nu i v 8, 7+4 och vi hade turen att få ett plus på första försöket, fick två till frysen. Men så fruktansvärt jobbigt nu också när man analyserar symptom, känner sig ogravid. Har tom köpt hem gravtest och går och testar då och då. I natt så slutade mina bröst ömma och jag blev såklart supernojig och gick upp mitt i natten för att göra test. Försöker ju tänk positivt men ett missfall skulle verkligen knäcka mig totalt.

Det här året har varit tillräckligt jobbigt.. ska på ultraljud nästa vecka... Hur många försök har ni gjort?
  • jaktenpaflow
    gammelpysen skrev 2018-09-07 18:03:40 följande:

Har du också fått plus? Grattis!!! Vilken vecka? Vilket försök?

Vet du hur man startar en ny tråd?
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-09-07 19:04:44 följande:

Låter ju som en underbar idé! Så möts vi alla där sen. :)

Ja eller hur:) Vet bara inte hur man startar en ny tråd haha
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-09-07 16:17:30 följande:

Idag fick vi reda på att 9 av 12 ägg är befruktade. Imorgon ska vi tillbaka och få en 2-dagar insatt. Förra gången dog alla embryon så har inte så höga förhoppningar men är glad för de 9 vi ändå har just nu :)

Stort lycka till imorgon! Håller tummarna för er!
  • jaktenpaflow
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 16:59:40 följande:

Har svårt för att tacka eftersom jag inte har det bekräftat från läkarna. Vågar inte tro för mycket. Men hoppas du har rätt.

Hoppas överstimuleringen inte blir värre till imorgon :) tack för stöd!

Usch vad jobbigt! Låg själv inne i augusti två nätter för ÖS. Jag gick upp 8 kg på bara några dagar, allt vätska i buken. Var fruktansvärt såg höggravid ut! Min läkare sa att man ofta blir överstimulerad när gravidhormonet slår till och jag var gravid. De borde kunna jämföra ditt hcg imorgon med idag och säga om det ökat? Har det ökat så borde du ju vara gravid?:) Håller tummarna för dig så att det där jobbiga är värt det!!
  • jaktenpaflow
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 19:02:50 följande:

Usch. Vad jobbigt. Hopps min överstimulering eskalerar på det sättet. Känns som att smärtan bara blir värre undertiden jag är här, trots smärtstillande.

Jag ska fråga läkaren imorgon angående hcg. De verkar ha så mycket att göra så har inte fått svar på något. Och min klinik utgår inte från något resultat förutom den vid testdagen som är nästa vecka.

Allt ska vara så kämpigt :) men bara man får en bebis så är det ju värt.

Hoppas :) tack för att du delade med dig! Hur lång tid tog du tester efter ovitrelle?

Ja och läkarna tänker väl på din hälsa i första hand och att en eventuell graviditet är sekundärt. Men det ör ju typ det enda man tänker på själv! Ja för en bebis går man igenom allt. Jag gjorde ett blodprov 14 dagar efter ovitrellen som stegrade i hcg dagarna på sjukhuset:) har du gått upp ngt i vikt med svullen mage eller har du mest ont?
  • jaktenpaflow

Vet att det är några som plussat i tråden men har svårt att slita sig från IVF gänget, jag har skapat en ny tråd ?vi som är gravida efter IVF? dit alla är välkomna för att fortsätta följas åt! Målet är ju att alla förr eller senare hamnar där! Heja oss!!:))

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018