Percafluviatilis skrev 2018-08-05 12:35:23 följande:
Imorgon ska jag ringa Sahlgrenska för tidsbokning. Vi hade tänkt i oktober men finns även en chans i september tror jag. Jag skulle egentligen hellre vilja göra det i september för jag vill bara komma igång med ett nytt försök nu. Jag vet dock att min kille kanske vill vänta till oktober och drar mig därför från att ta upp frågan... Han vill dock vänta till oktober för han tycker att jag behöver en paus och jag känner just nu tvärtom. Vi har pausat sen embryona dog i början på maj och jag känner mig färdig med den sorgen sen i juli någon gång. Nu känner jag istället att det mest tär att gå och vänta. Jag vill ha ivf-fösöken gjorda så vi kan gå på de frysta embryona hos privata kliniken och sen vara färdiga och kunna börja någon slags bearbetningsprocess ifall alla försök gått åt skogen. Vi är lyckliga även utan barn men ivf-resan tar kol på mig.
Det är ju väldigt omtänksamt av honom att tänka på dig och ibland är det ju bra med en paus. Men ibland är ju också själva pausen stressande i sig, man går lixom bara och väntar på att ngt ska hända! Vad tror du han kommer säga om en tid i september? Så bra att du fått bearbeta det som varit, otroligt viktigt tror jag <3