• jaktenpaflow

IVF sommar/höst 2018

Carpan14 skrev 2018-08-16 16:37:56 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.

Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.

Välkommen! Det här är en härlig tråd och du kan få mycket pepp och stöd!:)

Usch ja den där ruvningstiden... Jag vågade inte testa men sen fick jag bekräftad grav vid blodprov då jag blivit lätt överstimulerad. Så du ruvar på två rackare? Vart går ni någonstans?
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-08-16 13:39:24 följande:

Ååh grattis!! Hoppas det går ela vägen nu också då!

Tack snälla!! Ja jag hoppas verkligen det!:)
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-08-16 13:54:15 följande:

Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.

Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.

Grattis till ruvningen!! Så spännande!:) Håller verkligen tummarna. Men wow vilka toppenresultat! Hoppas ni får många fina blastocyster till frysen:) Usch jag vet hur det känns. Har själv blivit överstimulerad och gått upp 5 kg:( Ser ut som att jag är gravid i 8e månaden. Så himla jobbigt både psykiskt och fysiskt. Folk tror ju att jag är höggravid. Ska tillbaka till läkaren imorgon. Jobbar du som vanligt?
  • jaktenpaflow
    Carpan14 skrev 2018-08-17 08:01:46 följande:

Jag är så in i norden orolig. Gråter nästan inombords. Vågar inte hoppas för mycket men kan såklart inte låta bli.

Har gjort min IVF i Grekland. Den var sååå mycket bättre än min förra. Helt underbar personal på ALLA sätt.

Jag vågar inte testa. Vet inte vilket test som skulle vara mest tillförlitligt. Tänk att få minus igen. Jag testade för tidigt förra gången och det där minuset det ville liksom inte släppa stickan oavsett vilket test...min mens kom exakt på dagen då. Nu har jag i alla fall gått förbi den dagen MEN går på vaggisar denna gången så det kan ju oxå förskjuta mensen. Som sagt man vågar inte hoppas för mycket....

Nej jag förstår precis hur du känner! Så länge man inte får det får minuset rätt upp i ansiktet så lever man lite på hoppet! När har du testdag? Hur mår du i övrigt? Coolt med Grekland, hur kommer det sig att ni åkte dit?
  • jaktenpaflow
    Sommarhopp skrev 2018-08-17 09:16:47 följande:

Jahopp. Tillbaka på kliniken idag för nytt ultraljud. Nu såg de ännu fler äggblåsor än sist, så det finns stora risk att det blir totalfrys för mig. Ungefär 26 blåsor hittade han. Får veta mer i eftermiddag när vi får svar på blodprovet också. Hoppas hoppas inte att de fryser dom.

Förstår att du inte vill köra på frysen men har du blivit överstimulerad någongång? Korrigerade de dosen igen? Fick du dag för äggplock?:)
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-08-17 14:55:22 följande:

I onsdes hade jag ju äggplock efter långt protokoll.

Igår fick vi besked att vi hade 5 embryon (morgonen dagen efter äggplock). Idag ringde de och sa att det fanns 7 för två till hade börjat dela sig bra de med. Men tycker det är konstigt att de inte ens fanns med i bilden dagen efter äggplock.

De gjorde icsi på 5 ägg och alla dem tog sig.

De gjorde "vanlig ivf" på 5 ägg och det var från dem som vi helt plötsligt fått två till som de inte sa va befruktade igår morse.

Konstigt! Men helt klart glädjande besked :) de ska odlas till blastocyster på måndag och då insättning om det finns någon kvar.

Men wow, vilka envisa små rackare! Härliga nyheter såhär inför helgen<3 Hoppas du kan slappna av liiite mer nu iallafall:)
  • jaktenpaflow

Usch nu har jag precis blivit inlagd för observation av min överstimulering. Rikligt med vätska i buken och förstorade äggstockar, andningen och lungorna var något påverkade:( Någon som har erfarenhet kring detta? Verkligen inte att leka med det här...

• jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-08-19 22:27:47 följande:

Usch vad tufft! Bra att du är på sjukhuset så de har koll på dig och kan ge dig behandling så du blir frisk snabbt! Har du mycket ont? Hur mår du "annars"? Stor kram

Jag är ordentligt svullen och så jobbigt att röra mig... Var en läkare som gjorde ett vaginalt ultemig som behövde hämta en kollega för att få en andra åsikt. Blev livrädd! Då kom överläkaren och började fråga massa frågor om IVF kliniken. Hon verkade inte allt för glad... Annars mår jag bra och försöker tänka positivt. Det har ju förmodligen blivit såhär pga att jag blev gravid... Så nu får vi se hur länge jag blir kvar. Hur mår du? Kram
  • jaktenpaflow
    Sommarhopp skrev 2018-08-19 17:23:12 följande:

Der närmar sig äggplock för mig. Imorgon förmiddag ska vi till kliniken. Väldigt nervös både för smärtan och för om det blir totalfrys. De flaggar från kliniken för att risken är stor, men det beror på hur jag mår då. Än så länge mår jag bara bra. Lite ont i magen, men inte mer än vanlig lätt mensvärk. Igår kom mina fantastiska vänner och kidnappade mig till möhippa, och då kände jag inte av magen alls. Så jag tror inte att jag är så överstimulerad ändå, trots många blåsor. Håll tummarna imorgon!

Vad kul att möhippan blev så lyckad! Skönt att du hann vara med om den innan äggplocket!

Stort lycka till idag!! Håller tummarna för att de får ut många fina ägg och att du sen slipper bli överstimulerad. För mig kon symptomen några dagar efter äggplock, dock milda symptom, sen slog till till efter ET.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018