• jaktenpaflow

IVF sommar/höst 2018

Sommarhopp skrev 2018-08-19 17:23:12 följande:

Der närmar sig äggplock för mig. Imorgon förmiddag ska vi till kliniken. Väldigt nervös både för smärtan och för om det blir totalfrys. De flaggar från kliniken för att risken är stor, men det beror på hur jag mår då. Än så länge mår jag bara bra. Lite ont i magen, men inte mer än vanlig lätt mensvärk. Igår kom mina fantastiska vänner och kidnappade mig till möhippa, och då kände jag inte av magen alls. Så jag tror inte att jag är så överstimulerad ändå, trots många blåsor. Håll tummarna imorgon!

Vad kul att möhippan blev så lyckad! Skönt att du hann vara med om den innan äggplocket!

Stort lycka till idag!! Håller tummarna för att de får ut många fina ägg och att du sen slipper bli överstimulerad. För mig kon symptomen några dagar efter äggplock, dock milda symptom, sen slog till till efter ET.
  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2018-08-20 08:24:24 följande:

Men åh ta hand om dig, hälsan är ju viktigast  På sjukhus kan du känna dig trygg i alla fall, hoppas dock svullnaden går ner snart så du får hem o njuta av att vara gravid kram 

Ja det känns bra att de har mig under observation. Skönt att få en andra åsikt inte bara IVF kliniken... Tack snälla! Hur mår du? Hur går allt för dig?
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-08-20 09:56:12 följande:

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

Nämen fy fan!! Vilken förlåt språket jäkla skit! Så otroligt ledsen för er skull! Förstår att det måste kännas supertungt just nu... Förhoppningsvis lär sig kliniken mer och mer och förstår hur just ni funkar. Ta er tid att återhämta er och låt dig själv vara ledsen. Hoppas du hittar styrkan att fortsätta för någon gång ska det gå!! Massa styrkekramar <3
  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2018-08-20 10:43:57 följande:

Jag ska genomgå stimulerad FET så har precis börjat med hormoner nu för att slemhinnan ska tjocka till sig fint. blir förmodiligen återföring dag 18 vilket är den 4 sep! =)

vad får du för behandling nu när du ligger inne? 

Spännande! Vad är det för hormoner? Visst får du tillbaka 5 dagars? Har du gjort en insättning förut?

Dessvärre kan de inte göra så mkt förutom att kontrollera hur mkt jag dricker, kissar, vägen, ta mått på magen och blodprover... Sen tar jag blodförtunnande sprutor varje kväll:( Så bra att de har koll men jobbigt att inte kunna göra ngt. Bara att vänta på att kroppen tar hand om vätskan själv...
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-08-20 12:34:04 följande:

Låter ju lite som att de tycker att ivf-kliniken borde ha haft bättre uppföljning av ditt mående. Hur mår du idag?

Jag mår lite bättre nu, men under förra veckan var det riktigt tungt några dagar.

Ja det kändes lite som att de tyckte kliniken kört på för hårt. Men jag tycker verkligen inte att de gjort det. De var supernoga med att göra undersökning och tog blodprov sen smällde det till efter ET. Till och med nu så har jag inga tecken på överstimulering när man tittar på blodprovet, endast rikligt med vätska i buken. Så förhoppningsvis är jag väl ett konstigt undantagsfall... Mår bra förutom att jag har en 8 kg vattenmelon i magen..:)

Är det hormonerna som påverkar så att det blir tungt eller är det hela processen? Var du klar med nedregleringen?
  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2018-08-20 15:07:46 följande:

Estrofem heter de, 2 mg som jag tar 3 ggr per dag. jag kommer också ta blodförtunnande sprutor från insättning för att inte bilda blodproppar - fram till v 12 minst (om jag nu kommer så långt), sedan äter jag även prednisolon (kortison) för att inte min kropp ska stöta bort blastocysten när den kommer. så jag knarkar i princip inför den här IVF, lite sjukt men vad gör man inte  kommer du behöva fortsätta med blodförtunnande när du kommer hem och i så fall hur länge..?

Ja precis, vad gör man inte? Helt sjukt vad man ska behöva gå igenom!! Jag ska också ta dem fram till v.12! Helt otroligt lång tid! Sen Lutinus på det... spännande med insättning snart:)
    Y
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-08-20 19:29:06 följande:

Fy vad jobbigt :( Hoppas verkligen att du blir bra snart!

Ja verkligen... Såhär vill jag endast må som höggravid:)

Vilka fina resultat ni fick! 3 st fina till frysen och ruvar på en va? Hoppas verkligen en av dem är er framtida bebis!
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-08-23 07:10:10 följande:

Jag hade bara en stark känsla av att det inte tagit sig. Var väl rädd och gett upp hoppet. Nu imorse har jag gråtit igen men av andra anledningar... Vaknade av att jag drömde att jag hade ett positivt graviditetstest. Blev besviken när jag vaknade men bestämde att gå upp och testa bara för det... POSITIVT! Är så sjukt glad och lättad, men samtidigt orolig. Hoppas verkligen att det går hela vägen nu denna gången efter alla försök och missfall jag haft.

Men wow!!!!! Stooort grattis!! Så himla roligt! När hade du testdag? Hur känner du dig?
  • jaktenpaflow
    Saner skrev 2018-08-23 11:15:48 följande:

Ååååå va roligt. Stort grattis. Vilken glädje. När hade du testdag? Jag har på ruvardag 15 å är på dag 10 idag. Vågar ej tjuvstarta. Är lite öm i magen med suck

Jag vågade inte heller tjuvtesta, fy vilken ångest det var, tur att kliniken gjorde blodprov annars hade jag nog fortfarande inte testat! Hur känner du dig? Tar du Lutinus?
  • jaktenpaflow
    Saner skrev 2018-08-23 12:18:32 följande:

Ja är lite öm ner till då å då men inte alls de rejäla man kan känna innan mens. Trött å så. Men man vet inte kan ju va inbillning med. Ja äter eller har inget då kroppen får producera egna hormon. Så naturligt som de gick sa dem. Då ja hade 6 dagars så satte de in de 6 dagar efter ÄL. (Om du fattar heheh så dålig på formulera mig) ...Hur går det för dig då??

Okej vad skönt ändå utan massa extra hormoner! Ja jag förstår haha, spännande. Tror du att du kommer testa innan? Jodå jag blir bättre, vätskan försvinner sakta men säkert, idag hade jag gått ner 1 kg! Har molande värk till och från och superömma bröst. Har varit så upptagen med att må dåligt så knappt hunnit tänka på att man är gravid...
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018