• Ellencassandra

IVF sommar/höst 2018

Wonderfluff skrev 2018-09-16 10:53:22 följande:

Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?

När jag blev gravid kände jag ingen skillnad alls. Kände exakt likadan som Ivfn innan så kände att det var kört. Fick även bruna flytningar samma dag som mensen beräknades komma. Vilket det gjorde gången innan också men då kom mensen. Jag blev förtvivlad å tog ett test bara för å kunna sluta med lutinus å då visa det gravid! Så litar inte på symptom överhuvudtaget xD

Lycka till :D
  • Ellencassandra

Är bara på rd 5 med en 2dagsrs så vet att det absolut inte är ett grav symptom. Men igår fick jag värsta illamående attacken. Sprang till toan å trodde jag skulle spy men kom inget. Idag hände samma nu på morgonen. Jag är väldigt svullen om magen. Undrar om det är symptom på överstimulering? Eller kan det va lutinus? Men aldrig känt av lutinus på det här sättet. Å det är fjärde gången jag använder det..

är det nån som känner igen eller vet vad det kan bero på? Tack :)

• Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-17 07:20:46 följande:

Jag har fått jätteillamående av Lutinus denna gång! Men inte fått det någonsin tidigare. Så säkert lutinus!

Okej tack för svar :) då är det nog som du säger!
  • Ellencassandra

Ruvardag 7 idag. Med en 2dagars. Nu borde väl embryot ha fäst om det gått som det ska? Har inga symptom. Eller det jag har kommer ifrån lutinus. Har mått bra men igår började ångesten komma smygande.. tänkte ta ett test på söndag förmodligen.. hur går det för alla?

• Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-19 08:12:19 följande:

Ja det borde det ju, men det är ju inte säkert att du känner av det ännu ändå.

Jag är på ruvardag 4 med två stycken tvådagars. Känner mig lugn. Varken hopp eller förtvivlan här.

Nä jag vet.. kände ju inget speciellt när jag blev gravid sist så litar ju som sagt inte på symptom men ändå går man å känner efter :P

Skönt att du känner dig lugn! Hoppas det håller i sig :) hur kommer det sig att du fick två st? Har ni gjort många försök? Du har ju säkert skrivit det tidigare men har nog missat det!
  • Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-09-19 09:01:22 följande:

Okej då förstår jag. Jag är 30 i december o min kille 28. Försökt 1,5 år aldrig ett plus. Inga fel hittade. Är rädd att det inte ska gå med ivf när det inte gått hemma. Så många tankar.

Vill bara slänga in att jag å min kille också klassas som oförklarligt barnlösa. Försökt i 4 år utan plus men fick i våras plus på FET :) nu blev det ju missfall men vill bara säga att ni kanske ev har problem med själva befruktningen. Det visa sig att vi fick väldigt dålig befruktning första ivf så sen har man kört icsi varje gång och då har det blivit mycket bättre så tror att det kan ha varit ett problem för oss då vi försökte hemma :)

Tror det kmr gå bra för er!
  • Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-09-19 09:41:53 följande:

Tack för pepp!! Jaså där ser man!! Vi ska nu första försöket låta spermierna simma själva. Varför kan dom inte bara testa icsi direkt! Känns ju säkrast ju....

Jo jag förstår vad du menar. Är det befruktningen som e problemet så vill man ju inte förbruka ett försök å att det inte blir nåt. Mitt första ivf försök blev bara 1 ägg befruktat å det var en dålig befruktning sa dom.. vad som nu menas med det :P iallafall så är ofta första försöket en slags testomgång
  • Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-19 10:04:22 följande:

Ja, jag vet. Det är ju svårt att låta bli :P Vilken återföring är detta i ordningen? Fyra?

Vi fick tillbaka två för att Sahlgrenska erbjuder det from tredje försöket och framåt. Vi hade hög överlevnad av embryon hos den privata kliniken (gjorde två försök där förra vintern i väntan på landstinget) men hos Sahlgrenska har vi bara haft 2 befruktade av 7 embryon på två behandlingar. Det är dessa två jag ruvar nu.

Precis. Nr 4.. man börjar bli en van ruvare vid det här laget xD oj okej.

Konstigt att det har varit sån skillnad på den privata å Sahlgrenska. Undra vad det kan bero på. Har du kört samma protokoll på båda ställena eller är det nån ändring med medicinerna? :o fast såklart att det kan variera ändå. Har du fått till frysen nån gång?
  • Ellencassandra
    Wonderfluff skrev 2018-09-19 11:40:10 följande:

Hej allihop! Hoppas ni har en fin dag oavsett var i processen ni befinner er. RD 9 med 3-dagars. Jag hade ju lite skugga på gravtestet igår och har testat idag oxå. Samtliga 4 tester igår och idag visar denna skugga. Det senaste lite mer tycker jag. Vet inte om det kan bli så även om man inte är gravid, men min erfarenhet av dessa tester (graviditetskollens) är att de brukar va ganska okänsliga och helt blanka. Kan förstås va pyttelite hcg kvar sedan ovitrelle-sprutan jag tog för exakt två veckor sedan idag. Här e senaste testet, gjorde det svartvitt och ändrade kontrasten för att det syns tydligare på fotot då (syns bättre i verkligheten).

Vad tror ni?

Jag ser ju absolut strecket men är den inte lite väl långt ner? Men hoppas såklart att det är positivt :)
  • Ellencassandra
    Wonderfluff skrev 2018-09-19 12:08:29 följande:

Jo det var ovanligt långt ner på detta testet, verkar kunna variera, hela vita fältet kallas för testområde.

Ja men då så! Då är det som det ska :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018