IVF sommar/höst 2018
Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?
Lycka till :D
Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?
Är bara på rd 5 med en 2dagsrs så vet att det absolut inte är ett grav symptom. Men igår fick jag värsta illamående attacken. Sprang till toan å trodde jag skulle spy men kom inget. Idag hände samma nu på morgonen. Jag är väldigt svullen om magen. Undrar om det är symptom på överstimulering? Eller kan det va lutinus? Men aldrig känt av lutinus på det här sättet. Å det är fjärde gången jag använder det..
är det nån som känner igen eller vet vad det kan bero på? Tack :)
Jag har fått jätteillamående av Lutinus denna gång! Men inte fått det någonsin tidigare. Så säkert lutinus!
Ruvardag 7 idag. Med en 2dagars. Nu borde väl embryot ha fäst om det gått som det ska? Har inga symptom. Eller det jag har kommer ifrån lutinus. Har mått bra men igår började ångesten komma smygande.. tänkte ta ett test på söndag förmodligen.. hur går det för alla?
Ja det borde det ju, men det är ju inte säkert att du känner av det ännu ändå.
Jag är på ruvardag 4 med två stycken tvådagars. Känner mig lugn. Varken hopp eller förtvivlan här.
Okej då förstår jag. Jag är 30 i december o min kille 28. Försökt 1,5 år aldrig ett plus. Inga fel hittade. Är rädd att det inte ska gå med ivf när det inte gått hemma. Så många tankar.
Tack för pepp!! Jaså där ser man!! Vi ska nu första försöket låta spermierna simma själva. Varför kan dom inte bara testa icsi direkt! Känns ju säkrast ju....
Ja, jag vet. Det är ju svårt att låta bli :P Vilken återföring är detta i ordningen? Fyra?
Vi fick tillbaka två för att Sahlgrenska erbjuder det from tredje försöket och framåt. Vi hade hög överlevnad av embryon hos den privata kliniken (gjorde två försök där förra vintern i väntan på landstinget) men hos Sahlgrenska har vi bara haft 2 befruktade av 7 embryon på två behandlingar. Det är dessa två jag ruvar nu.
Hej allihop! Hoppas ni har en fin dag oavsett var i processen ni befinner er. RD 9 med 3-dagars. Jag hade ju lite skugga på gravtestet igår och har testat idag oxå. Samtliga 4 tester igår och idag visar denna skugga. Det senaste lite mer tycker jag. Vet inte om det kan bli så även om man inte är gravid, men min erfarenhet av dessa tester (graviditetskollens) är att de brukar va ganska okänsliga och helt blanka. Kan förstås va pyttelite hcg kvar sedan ovitrelle-sprutan jag tog för exakt två veckor sedan idag. Här e senaste testet, gjorde det svartvitt och ändrade kontrasten för att det syns tydligare på fotot då (syns bättre i verkligheten).
Vad tror ni?
Jo det var ovanligt långt ner på detta testet, verkar kunna variera, hela vita fältet kallas för testområde.