Percafluviatilis skrev 2018-09-25 09:52:42 följande:
Det är en femdagars, en tredagars och en sexdagars. Den sista blastocysten hade tyvärr två kärnor dag två vilket inte är så bra. Sådana embryon blir ofta missfall tydligen.
Vet ju att brösten kan bero på både lutinus och ovitrelle men man griper verkligen efter allt som kan betyda något och hugger direkt på om det är något som känns "mensigt" och så blir man skitdeppig. Usch.
Håller verkligen med om de tankarna. En sekunden är det verkligen "Vafan, inget säger att det inte skulle funka, jag kanske faktiskt ÄR gravid!" och sen sekunden efter känner man typ "Näe, hur kan jag ens vara så dum?" och typ att man jinxat alls genom att ens tänka så. Jag kom på mig själv med att börja fantisera om vår reaktion ifall vi skulle få plus och fick sen jättedåligt samvete över hur jag ens kunde tänka på det ännu. Blä.
Juste, den ska ha en kärna helst eller tre st går också bra. Annars är den multinykliert eller hur det stavas. Kromosomfel.. har lyssnat för mycket på ivfpodden xD ?vad händer i labbet? jätte intressant om du inte lyssnat!
Men ändå bra att få två blastisar till frysen! :)
Jo jag förstår :( man analyserar minsta lilla tecken. Man blir faktiskt lite tokig. Har nog googlat på allt xD imorse t ex frös jag så å det sved som bara den på bröstvårtorna hade sjukt ont tills jag kom in i värmen. Googlade såklart direkt om det var nåt symptom.. skadad :P
Jo exakt så är det. Fantiserar också om reaktionen osv.. men känns som att vi som går igenom det här kommer nog tyvärr va oroliga under graviditeten också :/ när man kämpar så länge å sen får det. Tror vi kmr ha svårt å förstå å rädslan av att förlora det. Men hoppas såklart att när man väl e gravid att man kan njuta av det. :/