• Ellencassandra

IVF sommar/höst 2018

Hoppomliv skrev 2018-10-04 17:02:57 följande:

Har precis beställt hem Q10, hur mycket Q10 tog du? Provar även Zink och Selen nu så får vi väl se om det ger något!

500mg per dag. Så är rätt dyrt för blir 5 tabletter om dagen. Hög dos av d vitamin ska också vara bra!

Lycka till!!
  • Ellencassandra
    Hoppomliv skrev 2018-10-04 18:50:27 följande:

Oj, är inte det 5 gånger mer än rekommenderat dagligt intag? :) det verkar ju ha gjort nytta iaf! Men det är inte farligt att ta så mycket? Tänkte satsa på 100mg men då får jag se vad jag vågar mig på! Borde kanske köpa D-vitamin också men känns snart som det är hur många tabletter som helst! Hoppas att inte kroppen får en chock :)

Jo, men enligt studier för att det ska ge effekt så ska man ta 500mg per dag från mensens första dag till ägglossning. Står på fertilitetsguidens hemsida! :) nä det ska inte vara farligt!

Jo jag förstår dig! Man vill inte proppa i sig hur mycket som helst! :P
  • Ellencassandra
    BinniBoo skrev 2018-10-05 08:55:33 följande:

Så tänker jag med men blev osäker och det var ett tag sen sist så kommer inte ihåg alls ????

Man räknar dagen efter insättning som ruvardag 1 :)
  • Ellencassandra
    Elcca skrev 2018-10-11 06:42:20 följande:

Jag blir så ledsen och trött på hela den här resan! Varför ska man behöva gång på gång bli besviken. Såg igår kväll lite lätt ljusrosa/beige färg på ?kletet? som kommer ut från Lutinus. Och nu på morgonen var det mer och även lite på införingspinnen. Någon mer som haft så utan att det varit något eller ska jag ge upp hoppet helt? Har alltid börjat såhär när min mens satt igång, dock har jag aldrig stått på Lutinus innan. Känns bara så hopplöst om det inte skulle tagit sig denna gången heller!

Jag fick som dig å var helt säker på att jahapp nu är mensen här. Men så var jag gravid! :) fick dock MA. Men är gravid igen och fick samma sak nu i vecka 7 så var livrädd men fick se ett hjärta ticka. Så min erfarenhet av lutinus är att den kan irritera slemhinnor å då blir det lite blod. Hoppas det ska gå bra för dig!
  • Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-10-19 11:18:25 följande:

Ruvardag 9. Äl +11. INGA symptom. Magkänslan säger starkt att vår första ivf misslyckats :(

Det är jätte vanligt att inte ha några symptom så tidigt. Å om man har det så är det oftast lutinus som ger symptomen. För dom allra flesta kommer symptom mot vecka 6. Så ge inte upp än :)
  • Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-10-19 14:19:36 följande:

TAck för pepp. Känner mig så sjukt deppig idag. Tjuvtestade dag 7 men fattar att det isf inte Syns. Man jämför sig med andra som råkat fått plus typ då... fick du några symptom innan plus? När testade du? Grattis :D

Jag förstår dig precis! Det är så jobbigt att ruva. Värsta med hela ivf! Dag 7 är väldigt tidigt så det är inte konstigt att det inte syntes nåt än :)

Jag testade rd 13 med en 2 dagars! Då fick jag plus. Jag är inte så känslig mot progesteron så egentligen får jag inga symptom alls av det men typ rd 12 så fick jag en riktig illamående attack på morgonen å ömma bröstvårtor. Det var då jag börja misstänka å vågade testa dagen efter :) vilken rd är du på nu?

Tack :)
  • Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-10-19 19:21:38 följande:

Ja jag känner inte ens av lutinus. Var riktigt svullen länge efter äp. Läkaren sa att forsätter set är det bara positivt. Men nu e jag normal igen.. okej men då hade inte du heller några megasymptom ju!! Vilket ivf försök tog d sig på

?

Tänker att om symptom kommer nu eller senare så vet man kanske med säkerhet att det inte beror på lutinus iallafall :) om du inte känt av det tidigare!

Jag blev gravid i våras på FET så 3e insättningen men fick MA. Nu är jag gravid i vecka 8 på ivf3. Så insättning 4. Så kan ju ta några försök för dom ska hitta rätt dos osv. Vad som passar en :) men hoppas du blir gravid nu på första :)
  • Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-10-19 20:39:14 följande:

Okej!! Då finns det hopp :). Man fick ut

Många ägg o två kunde frysas. Undrar om det är lika stor chans på et som fet...! Är så rädd att något i min kropp vägrar acceptera ett befruktat ägg. De har ju inte hittat något fel på någon av oss. Urs denna oro för mig galen. Skönt att du kommit över den kritiska perioden!

Det låter ju som ett jätte bra resultat :) det vet jag inte men tror inte att det är sån stor skillnad på et och fet. Alltså gravidchanser.

Vi är också oförklarligt barnlösa. Var också väldigt orolig att aldrig få se det där plusset. Varför skulle ivf hjälpa oss? Men för dom allra flesta så går det vägen. Man får bara inte ge upp utan försöka några ggr! Tror det kommer gå bra för er :)
  • Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-10-20 00:54:34 följande:

Nä men tror man är ett hopplöst fall. Men ska försöka tönka lite mer positivt ändå! Vart gjorde ni er ivf?

Jag förstår hur du känner dig. Man har inte så mycket hopp efter alla år av försök. Hoppas det ska gå bra för er.

Stockholm ivf! Du då?
  • Ellencassandra
    stellanocte skrev 2018-10-20 09:50:40 följande:

Någon som har testat akupunktur under IVF? När i behandlingen gjorde ni det i så fall? 

Vi kör nu vår femte IVF och det är riktigt riktigt tungt just nu. Vi valde att inte göra någon paus alls mellan det fjärde och femte försöket och började direkt efter att "ruvningsmensen" hade kommit. Det är på sätt och vis skönt att inte behöva vänta men det sliter på kroppen också. Jag tänker att akupunktur kanske skulle kunna hjälpa på något sätt. 

Jag gjorde en kortare akupunktur behandling. Tre behandlingar när jag började spruta. En behandling innan insättning av embryo. Egentligen skulle jag dit fler ggr men hade inte råd. Blev iallafall gravid. Men ingen aning om det var det som gjorde susen. Men det var iallafall väldigt avslappnande vilket var skönt! :)

Både den här ivfn och förra där jag blev gravid på båda har jag alltid sovit med varma sockor under ruvartiden för att inte bli kall om fötterna så blodflödet håller sig till livmoder regionen. Har även kört yoga där man legat med benen upp mot väggen. Ska också hjälpa med blodflödet. Vet inte heller om det var det som hjälpte till men lite tips iallafall som jag kört :)
  • Ellencassandra
    Liten elak och intelligent skrev 2018-11-02 09:01:52 följande:

I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2. efter en frysåterföring  Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så? Jag är så himla rädd att något gått snett nu. 

Jag har haft bruna flytningar i över en vecka å sen innan dess till å från sen v 7 så tror inte det är nån fara alls :) har kollat bebisen både v 9 och senast igår v 10 pga oron över det bruna men allt såg bra ut. Så tror du kan va lugn :) grattis!!
  • Ellencassandra
    nypan78 skrev 2018-12-13 15:06:34 följande:

Inget till frysen tyvärr. Fick just höra att det blev så.

Ruvar på mina 2 bastos nurå men är så orolig. Spolade de rent katedern igår för att se att embryona verkligen hamnade i livmodern? Jag såg inte tt embryologen gjorde det iaf. Fick heller inte se nåt på skärmen, bara kort innan de sögs upp i katedern. Helt crazy vilka tankar som kommer...går på Cvl Uppsala. De borde ju veta vad dem gör...

Embryologin kollar ALLTID så att katedern är tom :) det har dom som rutin på alla klinker vad jag vet. Just för att ibland kan den fastna där. Å då börjar dom om isåfall. Så du har dina blastocyster på plats nu :) lycka till!
  • Ellencassandra
    nypan78 skrev 2018-12-13 18:40:05 följande:

Jo det kanske gick så fort så jag inte hann se...nu börjar dessa långa dagar. Hade nästan glömt hur jobbigt det är att vara ruvare efter en IVF. Hoppas vi slipper göra om hela processen. Håller tummar och tår för er andra speciellt ni som jobba på barn nr 1. Inget som är jobbigare, men ge inte upp. Vår pojke krävde 4 försök då..

Jo min sista ivf gick det också så fort allting så undrade om de verkligen stoppat in den ordentligt men det hade dom :) gravid i v 16.

Det är så tufft å ruva. Hemskt. Man är glad första dagen för att man fått tillbaka nåt sen är man ett vrak :/

Håller tummarna för er alla. Skriver inte nåt här inne längre men läser det mesta å hejar!
  • Ellencassandra
    Mect skrev 2019-01-22 20:02:54 följande:

Hej!

Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?

Det stämmer! Beroende på hur gammal ditt embryo är. Den ska in i rätt tid, det går inte å sätta in en dag 5 embryo på dag 3 eller 4 t ex. Dom har koll på det där :)

Förra våren tog jag äl spruta en måndag och fick tillbaka blastocysten måndagen därpå :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018