IVF sommar/höst 2018
Har precis beställt hem Q10, hur mycket Q10 tog du? Provar även Zink och Selen nu så får vi väl se om det ger något!
Lycka till!!
Har precis beställt hem Q10, hur mycket Q10 tog du? Provar även Zink och Selen nu så får vi väl se om det ger något!
Oj, är inte det 5 gånger mer än rekommenderat dagligt intag? :) det verkar ju ha gjort nytta iaf! Men det är inte farligt att ta så mycket? Tänkte satsa på 100mg men då får jag se vad jag vågar mig på! Borde kanske köpa D-vitamin också men känns snart som det är hur många tabletter som helst! Hoppas att inte kroppen får en chock :)
Så tänker jag med men blev osäker och det var ett tag sen sist så kommer inte ihåg alls ????
Jag blir så ledsen och trött på hela den här resan! Varför ska man behöva gång på gång bli besviken. Såg igår kväll lite lätt ljusrosa/beige färg på ?kletet? som kommer ut från Lutinus. Och nu på morgonen var det mer och även lite på införingspinnen. Någon mer som haft så utan att det varit något eller ska jag ge upp hoppet helt? Har alltid börjat såhär när min mens satt igång, dock har jag aldrig stått på Lutinus innan. Känns bara så hopplöst om det inte skulle tagit sig denna gången heller!
Ruvardag 9. Äl +11. INGA symptom. Magkänslan säger starkt att vår första ivf misslyckats :(
TAck för pepp. Känner mig så sjukt deppig idag. Tjuvtestade dag 7 men fattar att det isf inte Syns. Man jämför sig med andra som råkat fått plus typ då... fick du några symptom innan plus? När testade du? Grattis :D
Ja jag känner inte ens av lutinus. Var riktigt svullen länge efter äp. Läkaren sa att forsätter set är det bara positivt. Men nu e jag normal igen.. okej men då hade inte du heller några megasymptom ju!! Vilket ivf försök tog d sig på
?
Okej!! Då finns det hopp :). Man fick ut
Många ägg o två kunde frysas. Undrar om det är lika stor chans på et som fet...! Är så rädd att något i min kropp vägrar acceptera ett befruktat ägg. De har ju inte hittat något fel på någon av oss. Urs denna oro för mig galen. Skönt att du kommit över den kritiska perioden!
Nä men tror man är ett hopplöst fall. Men ska försöka tönka lite mer positivt ändå! Vart gjorde ni er ivf?
Någon som har testat akupunktur under IVF? När i behandlingen gjorde ni det i så fall?
Vi kör nu vår femte IVF och det är riktigt riktigt tungt just nu. Vi valde att inte göra någon paus alls mellan det fjärde och femte försöket och började direkt efter att "ruvningsmensen" hade kommit. Det är på sätt och vis skönt att inte behöva vänta men det sliter på kroppen också. Jag tänker att akupunktur kanske skulle kunna hjälpa på något sätt.
I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2. efter en frysåterföring Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så? Jag är så himla rädd att något gått snett nu.
Inget till frysen tyvärr. Fick just höra att det blev så.
Ruvar på mina 2 bastos nurå men är så orolig. Spolade de rent katedern igår för att se att embryona verkligen hamnade i livmodern? Jag såg inte tt embryologen gjorde det iaf. Fick heller inte se nåt på skärmen, bara kort innan de sögs upp i katedern. Helt crazy vilka tankar som kommer...går på Cvl Uppsala. De borde ju veta vad dem gör...
Jo det kanske gick så fort så jag inte hann se...nu börjar dessa långa dagar. Hade nästan glömt hur jobbigt det är att vara ruvare efter en IVF. Hoppas vi slipper göra om hela processen. Håller tummar och tår för er andra speciellt ni som jobba på barn nr 1. Inget som är jobbigare, men ge inte upp. Vår pojke krävde 4 försök då..
Hej!
Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?