IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Jag sprayar cirka en månad med oförändrad dos. Nästa vecka lägga Menopur till behandlingen.
Ja, visst är det märkligt att man ska bli förvånad över att man mår bra! Har varit sämre de andra gångerna, så jag är tacksam!
Hur mår du och var befinner du dig i behandlingen?
Äntligen har vi börjat komma någonstans,nästa vecka är det dags för äggplock och eventuell insättning.
Var på ultraljud igår och hade väldigt många fina äggblåsor,så det känns lovande.
När satte ni in erat ägg?
De pratade om dag 3 eller dag 5,men dag 5 känns ju mer lovande tycker jag själv.
Vår läkare sa att dag 2 kan det ju fortfarande vara ägg som slutar dela sig, det undviker man ju genom att odla till dag 5, MEN däremot är livmodern alltid bästa platsen för ett ägg att "leva" på så de vill sätta in det så snabbt som möjligt.
Vi hade t ex 3 ägg efter äggplock. Alla befruktades men ett hade inte delat sig på dag 1. Två hade delat sig fint på dag 2 och då valde de bara ett eftersom båda såg lika fina ut. Så ska de odla det ägg de INTE satt in till dag 5 och är det så att det delar sig fint så kommer de frysa in det... men risken finns ju att de satt in det "dåliga" ägget. Det är ju inget de vet så tidigt.
Så kanske är pest eller kolera men känns som om de kan odla till dag 5 är väl det ändå att föredra...
Härligt att gå vidare till nästa steg! Hur har du mått under nedregleringen?
Vår läkare sa att dag 2 kan det ju fortfarande vara ägg som slutar dela sig, det undviker man ju genom att odla till dag 5, MEN däremot är livmodern alltid bästa platsen för ett ägg att "leva" på så de vill sätta in det så snabbt som möjligt.
Vi hade t ex 3 ägg efter äggplock. Alla befruktades men ett hade inte delat sig på dag 1. Två hade delat sig fint på dag 2 och då valde de bara ett eftersom båda såg lika fina ut. Så ska de odla det ägg de INTE satt in till dag 5 och är det så att det delar sig fint så kommer de frysa in det... men risken finns ju att de satt in det "dåliga" ägget. Det är ju inget de vet så tidigt.
Så kanske är pest eller kolera men känns som om de kan odla till dag 5 är väl det ändå att föredra...
Vad skönt att då mår bättre denna gång :)
Jag är på ruvardag 3 med en blasto, så bara denna väntan nu :)
Äntligen har vi börjat komma någonstans,nästa vecka är det dags för äggplock och eventuell insättning.
Var på ultraljud igår och hade väldigt många fina äggblåsor,så det känns lovande.
När satte ni in erat ägg?
De pratade om dag 3 eller dag 5,men dag 5 känns ju mer lovande tycker jag själv.
Jag har alltid mått oförskämt bra under alla mina behandlingar, har ju ändå gjort 4 stycken hela försök. Denna gången så fick jag dock rejäl huvudvärk sista veckan och på nätterna har jag sovit superdåligt. Kom aldrig riktigt in i djupsömn och fick vallningar titt som tätt så jag trodde jag skulle brinna upp under täcket ????
Men sånt är lite och vi har ju ett mål så de gör mig inte så mycket. Det är ju alltid så härligt när man får gå vidare till ett nästa steg i behandlingen, skön känsla att det går framåt.
Kommer du fortsätta med spray samtidigt som du tar sprutorna sen?
Har du fått några känningar av sprayen ännu då?
Då håller vi tummarna! När är din testdag?
Fast nu blir jag liksom rädd för negativt test och vill leva på hoppet.. Åååh vad jobbigt med ruvarperioden alltså! Förra gången plussade jag på RD8 som hann bli minus till testdag, därför jag är så nojig över det tror jag!