• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • tossaliten
    My102 skrev 2018-11-11 18:40:20 följande:

Misslyckade med ET i juni, i helgen misslyckades vi med vårt första FET. Samma vecka som sambons bror meddelar att dom ska ha barn. Det känns så otroligt orättvist! Hade både tagit kortison och intralipid denna omgång men det gjorde ingen skillnad. Jag har under dom här tre åren aldrig fått ett positivt graviditetstest. Jag tvivlar på att ska funka i huvudtaget. Borde det inte ha gjort det då vid det här laget tänker jag. Jag tror inte blastisarna ens fastar, inte ens lite. Mensen kommer också på utsatt dag, 1-2 dagar efter lutinus.

Tips på vad man kan göra ytterligare med kliniken? Mediciner etc? Någon som har testar embryo glue? Det känns som att jag är krig med mig själv just nu.

vad menar du med 1-2 dagar efter lutinus?
  • tossaliten
    My102 skrev 2018-11-11 18:40:20 följande:

Misslyckade med ET i juni, i helgen misslyckades vi med vårt första FET. Samma vecka som sambons bror meddelar att dom ska ha barn. Det känns så otroligt orättvist! Hade både tagit kortison och intralipid denna omgång men det gjorde ingen skillnad. Jag har under dom här tre åren aldrig fått ett positivt graviditetstest. Jag tvivlar på att ska funka i huvudtaget. Borde det inte ha gjort det då vid det här laget tänker jag. Jag tror inte blastisarna ens fastar, inte ens lite. Mensen kommer också på utsatt dag, 1-2 dagar efter lutinus.

Tips på vad man kan göra ytterligare med kliniken? Mediciner etc? Någon som har testar embryo glue? Det känns som att jag är krig med mig själv just nu.

vad menar du med 1-2 dagar efter lutinus?
  • Bli3ifamiljen
    Loviisa89 skrev 2018-11-11 17:05:01 följande:

Vad tråkigt :( Har du några ägg i frysen eller blir det isåfall helt nytt försök?

Nej, tyvärr. Vi har aldrig fått något ägg till frysen och troligtvis var detta vårt sista ivf-försök. Efter fem försök utan att lyckas så känns det som vi aldrig kommer lyckas.
  • Bli3ifamiljen
    Hoppomliv skrev 2018-11-11 16:55:19 följande:

Så tråkigt! Förstår att deg känns riktigt tungt, varför ska det vara så svårt?! Hoppas att ni lyckas snart!

Ja efter sju års med att försöka bli gravid så är man relativt less på att aldrig lyckas. Vi får se hur eller om vi går vidare med. Funderar på äggdonation, men vet inte.
  • AniCase
    Hoppomliv skrev 2018-11-10 23:36:04 följande:

Ja :) håller tummarna för oss båda! Vi har äggplock på tisdag. Skönt när det rullar på! När vi väl blev remitterade gick vårt också snabbt, skönt när man känner att det varit segt innan. Vi har gjort 3 försök via landstinget och nu är vi inne på vårt fjärde på en privat klinik. Hur känns det inför plocket?

Ojdå så många :o

Nervöst,jag har ju mina kontrollbehov så känns lite jobbigt att inte kunna påverka något direkt.

Sedan även att försöka få ihop privatliv,arbetsliv och fritid just nu med alla tider :)

Själv?
  • Jooosen

Någon som tror på det här med immunförsvar som kan påverka graviditet/ej graviditet. Vi är ju oförklarligt barnlösa. Börjar gripa efter halmstrån o fundera på om det kanske är det som är problemet :/. Men verkar inte vara något Sverige kollar upp... har ni någon koll?

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Mect

Hej!

Nu är det en vecka sedan vi återförde ett embryo, RD8 alltså och vi har testdag nästa måndag,..

Hur känner ni er som har kommit ungefär lika långt som jag? Känner ni något? Det enda spm jag känner/har märkt är att mina bröst håller på att sprängas typ...

• tossaliten
    Mect skrev 2018-11-11 21:49:27 följande:

Hej!

Nu är det en vecka sedan vi återförde ett embryo, RD8 alltså och vi har testdag nästa måndag,..

Hur känner ni er som har kommit ungefär lika långt som jag? Känner ni något? Det enda spm jag känner/har märkt är att mina bröst håller på att sprängas typ...

Är i exakt samma fas som du.

Känner väl inte mer än att brösten gör ont, lite tröttare kanske men annars inget.

Hade dessa symtom redan under behandlingen...så känns väl rätt tröstlöst! Känner mig inte gravid direkt.

Hur tänker du?

• Mect
    tossaliten skrev 2018-11-11 21:54:36 följande:

Är i exakt samma fas som du.

Känner väl inte mer än att brösten gör ont, lite tröttare kanske men annars inget.

Hade dessa symtom redan under behandlingen...så känns väl rätt tröstlöst! Känner mig inte gravid direkt.

Hur tänker du?

Jag kände inget under behandlingen (körde korta protokollet) kanske lite trötthet men tröttheten var blivit mer påtaglig nu. Jag vet inte vad jag ska tro, tycka eller tänka... Hoppas bara att det visar ett plus när det är dags... Vi tänker att vi ska testa nästa söndag :)
  • tossaliten
    Mect skrev 2018-11-11 22:09:07 följande:
    Jag kände inget under behandlingen (körde korta protokollet) kanske lite trötthet men tröttheten var blivit mer påtaglig nu. Jag vet inte vad jag ska tro, tycka eller tänka... Hoppas bara att det visar ett plus när det är dags... Vi tänker att vi ska testa nästa söndag :)
    Jag testade "ner" hormonerna från sprutorna så nu vet jag att jag är "negativ"...har testdag på måndag 19/11 men jag kommer nog inte kunna hålla mig...kommer nog testa på fredag om inte mensen kommit. Har rätt korta cykler i vanliga fall så känns konstigt att mensen inte skulle komma nu i veckan om det är negativt!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018