• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • tossaliten
    Hoppomliv skrev 2018-11-09 16:49:13 följande:

Vilken dag har ni gjort äggplock med korta protokollet?

Jag gjorde äggplock på dag 13
  • Etta
    authentic skrev 2018-11-09 18:14:24 följande:

Åh nej vad ledsen jag blir av att läsa det, så himla tråkigt, beklagar :(

Har ni något i frysen?

Ja, två i frysen som tur är, så en liten tröst! Pratade med kliniken idag och måste vänta en "vanlig" mens innan vi kan köra FET, så hoppas verkligen vi hinner med en innan jul!
  • Fröken Rabarber

Hejhej, nu har jag snart kört en vecka med sprayen, ska försöka köpa ut gonal-f imorgon från apoteket. Men måste fråga er mer erfarna, hur har ni mått efter äggplock? På själva dagen kommer jag ta ledigt, men har ni kunnat jobba dagen efter till exempel? Eller varit hemma sjukskrivna ett par dagar?

• mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-09 22:52:54 följande:

Hejhej, nu har jag snart kört en vecka med sprayen, ska försöka köpa ut gonal-f imorgon från apoteket. Men måste fråga er mer erfarna, hur har ni mått efter äggplock? På själva dagen kommer jag ta ledigt, men har ni kunnat jobba dagen efter till exempel? Eller varit hemma sjukskrivna ett par dagar?

Jag har mått bra efter äggplocken, bara av den sista sprutan jag kände mig väldigt trött av o mådde konstigt i 1 veckas tid.
  • Hoppomliv

Efter första äggplocket hade jag fruktansvärt ont och var hemma två dagar, de andra äggplocken fick jag starkare bedövning och mådde bra! Hade ganska många ägg, så kan vara en sån sak också. Hoppas att du är den typen som inte känner av det så mycket! Lycka till!
  • Hoppomliv
    tossaliten skrev 2018-11-09 19:32:10 följande:

Jag gjorde äggplock på dag 13

Tack för svar :)
  • Akira Öken

Det har varit väldigt olika från gång till gång hur ont jag har haft efter. Jag har varje gång varit väldigt trött och sovit större delen av dagen. Man får ju rätt starka mediciner. De senaste tre äggplocken har jag i förväg sjukskrivit mig även dagen efter. Tycker det har varit bra och givit mig en möjlighet att lite mer samla ihop mig.
  • tossaliten

[quote=79202852][quote-nick]Fröken Rabarber skrev 2018-11-09 22:52:54 följande:[/quote-nick]Hejhej, nu har jag snart kört en vecka med sprayen, ska försöka köpa ut gonal-f imorgon från apoteket. Men måste fråga er mer erfarna, hur har ni mått efter äggplock? På själva dagen kommer jag ta ledigt, men har ni kunnat jobba dagen efter till exempel? Eller varit hemma sjukskrivna ett par dagar?[/

Jag var väldigt orolig innan men kände inget varken under eller efter äggplocket ????????????

• Etta

Jag säger som många andra, har varierat väldigt mycket! Vid ivf:en i våras jobbade jag dagen efter men mådde verkligen inte bra, (ej pga att äggplocket gjort ont utan pga lätt överstimulering) så nu senast sjukskrev jag mig från start två dagar, men mådde mkt bättre denna gång så hade nog med facit i hand kunnat jobba, men å andra sidan var det sååå skönt med en soffdag! Så kommer defintivt köra samma om det blir ytterligare en omgång.
  • AniCase
    Hoppomliv skrev 2018-11-08 21:54:31 följande:
    Så härligt! Då ligger vi väldigt lika i tiden - var på ultraljud igår och ska på nästa imorgon och sen blir det äggplock nästa vecka! Vi satte in på dag 2 sist och tyvärr är vi glada om våra överlever så länge, även om vi verkligen hoppas på dag 5... Är det ert första försök?

vad kul, då kan man kanske följas åt :)

Nytt ultraljud idag och äggplock på måndag redan, det fanns 12 fina äggblåsor så hoppas på de bästa Får se när de sätter in dock, de får vi veta på måndag, ja det är vårt försök så det är spännande.

väntade i 7 månader bara på att sahlgrenska skulle svara sedan blev vi remiterade till carlanderska och där flöt allt på hur bra som hellst, fick mensen 1 dag efter vi var där sedan har de gått hur snabbt som hellst :)

hur många försök har ni gjort? 

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018