IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej jag och min make ska börja med ivf försök efter nyår. Några tips eller något man ska tänka på. Jag är jätte glad för all sorts information eller för varje tips vad man kan tänka på.
Hur länge har du behövt sprutor dvs hur många dagar? Det var ju en rejäl dos du fick du med...så svårt att veta hur det kommer se ut efter 10 års IVF "uppehåll"...
Att ta hand om varandra och kärleken. Det är en påfrestande period för bägge två, men kanske mest för dig. Se till att planera in lite roliga grejer under våren och kramas mycket.
Hej jag och min make ska börja med ivf försök efter nyår. Några tips eller något man ska tänka på. Jag är jätte glad för all sorts information eller för varje tips vad man kan tänka på.
Ah ok, det var lite längre. För 10 år sedan hade jag 12 och 16 dagar, men en sköterska sa att det kan man inte riktigt utgå ifrån nu för det var så längesedan. Min man är på resa den veckan så jag är lite nervös att det blir för tidigt...
Hoppas det går bra för dig idag, du har några försök i bagaget, må det vara din tur nu!
Så ledsen jag blir av att läsa hur du mår! Usch, tycker att det är allas vår tur nu, orättvist att det ska vara så svårt för oss. Känner igen det där med isolering, har aldrig riktigt kommit dit själv men tänkt tanken många gånger att jag inte vill eller orkar träffa någon. Sen har jag tvingat iväg mig för att inte stänga in mig helt. Känns som att detta blir allt som livet kretsar kring, man sätter hela sitt liv till dessa försök, tränger undan resten av livet och sätter allt hopp till ett försök som kanske slutar i katastrof och en ännu djupare sorg. Vill på något sätt tänka att vi ändå kommer närmare våra mål! Det verkar som att det ibland krävs en del behandlingar för att man ska lära känna kroppen, hur den svarar på behandlingarna och så... och om man bara vetat att det funkar till sist så är det trots allt värt allt! Hoppas bara att det inte tar så mycket längre tid, utan att nästa försök lyckas!! Stor kram till dig
Urs vad tråkigt att höra. Förstår precis vad du menar. Jag pallar typ inte heller träffa någon. Alla pratar typ om barn o jag klarar verkligen inte av det. Min sambos syster har precis fått sin tredje med en ny kille. Jag orkar inte höra något om det... är ni sådana som skulle må bättre av att gå på samtal eller liknande? Hur tar din man allt? Denna ovisshet äter upp en! :(
Tack fina du <3 även om man såklart inte önskar någon denna smärta så underlättar det att man inte är ensam. Mina 4 närmaste vänner är antingen gravida eller har nyligen fått barn, så jag känner verkligen inte att jag orkar umgås med dem längre. Det funkar inte. Ingen av dem hade ens träffat sina partners när jag och min man började försöka så det känns så jäkla orättvist. Klarar inte av att dölja bitterheten trots att jag VET att det inte är deras fel och att deras förmåga att bli gravida inte påverkar min förmåga. Men jag fixar det inte längre. Precis som du skriver - hade man bara vetat att det NÅGONSIN kommer gå så hade det varit lättare. Hade absolut kunnat leva utan barn i två år till och njutit av tiden med min man om jag bara visste. :( Tack för din uppmuntran - är extra ledsen nu när mensen kom och vi officiellt misslyckats 22 gånger..