• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • nypan78

Authentic hoppas ni lyckas nu.

Själv är jag lite förvirrat. Har sprayat i 11 dagar och fick min blödning igår precis som vanligt. Skulle ringa kliniken då och de säger att då ska jag börja med sprutor ikväll! Redan? Trodde man skulle spraya i dryga 2 v oavsett mensen eller den där blödningen man får. Min kropp är ju som en klocka och började blöda precis samma dag som mensen ....

Samma instruktioner för er?? När jag gjorde min första ivf för 10 år sedan sprayade jag längre då jag hade typ ingen cykel alls då..

• Fröken Rabarber

Hejhej, nu har jag sprayat i två veckor, var tyvärr inte tillräckligt låg för att börja med sprutorna så ska ta nytt prov om ett par dagar. Galet frustrerande, jag som var så pepp på att börja. Lite struligt med för jag ska bort med jobbet på konferens, så lurar hur jag ska lösa förvaring av sprutorna jag behöver ha med mig. Nån som har tips? Hoppas det finns minibar på hotellrummet. ;)

• Hoppomliv
    nypan78 skrev 2018-11-21 12:25:08 följande:

Authentic hoppas ni lyckas nu.

Själv är jag lite förvirrat. Har sprayat i 11 dagar och fick min blödning igår precis som vanligt. Skulle ringa kliniken då och de säger att då ska jag börja med sprutor ikväll! Redan? Trodde man skulle spraya i dryga 2 v oavsett mensen eller den där blödningen man får. Min kropp är ju som en klocka och började blöda precis samma dag som mensen ....

Samma instruktioner för er?? När jag gjorde min första ivf för 10 år sedan sprayade jag längre då jag hade typ ingen cykel alls då..

Jag har hunnit spraya 14-16 dagar innan jag fick mensen de gånger jag har kört långa protokollet men sen har jag ju fortsatt spraya även så jag började med sprutorna, fast två gånger om dagen istället för 3 gånger.
  • Hoppomliv
    authentic skrev 2018-11-21 12:04:51 följande:

Sådär, precis hemkommen efter äggplocket och denna gång lyckades man hitta 14 ägg, känns som en fin siffra. Jag brukar ligga mellan 10-17 stycken. Nu är spänningen total inför imorgon när de ska ringa och säger hur många som var mogna och som blivit befruktade. Återföringen blir antingen på fredag eller måndag och vi har önskat 2 stycken tillbaka om de kommer finnas möjlighet till det såklart. Finns ju alltid en chans att inga forsätter att dela sig, vi har råkat ut för det en gång och det var väldigt jobbigt psykiskt.

Sjätte gången gillt hoppas vi :)

Så spännande, håller tummarna för er! Usch ja, det har vi varit med om två gånger, fruktansvärt när inget finns kvar dag 2, hoppas att befruktningen ger bra resultat och att det delar sig!
  • nypan78

Oj så olika det verkar vara, kanske åldersberoende. Jag är 39 och ngn koll innan spraystart verkar inte vara aktuell. Ska inte spraya alls under sprutperioden - för 10 år sedan gjorde jag det.

Pratat med kliniken igen och kan köra igång med sprutorna om 2 dgr för att inte röra till det i planeringen..mannen ska på tjänstresa större delen av v49. Jösses..hoppas vi prickar in lördag då

• Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-21 12:04:51 följande:

Sådär, precis hemkommen efter äggplocket och denna gång lyckades man hitta 14 ägg, känns som en fin siffra. Jag brukar ligga mellan 10-17 stycken. Nu är spänningen total inför imorgon när de ska ringa och säger hur många som var mogna och som blivit befruktade. Återföringen blir antingen på fredag eller måndag och vi har önskat 2 stycken tillbaka om de kommer finnas möjlighet till det såklart. Finns ju alltid en chans att inga forsätter att dela sig, vi har råkat ut för det en gång och det var väldigt jobbigt psykiskt.

Sjätte gången gillt hoppas vi :)

Wow! Vilket fint resultat! Hoppas hoppas hoppas (!) på många befruktade! Hur kändes det och hur mår du nu? Har de sagt ja till återföring av två (om möjligt)?

Själv har jag cirka en vecka kvar till mitt plock.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-21 17:36:33 följande:

Oj så olika det verkar vara, kanske åldersberoende. Jag är 39 och ngn koll innan spraystart verkar inte vara aktuell. Ska inte spraya alls under sprutperioden - för 10 år sedan gjorde jag det.

Pratat med kliniken igen och kan köra igång med sprutorna om 2 dgr för att inte röra till det i planeringen..mannen ska på tjänstresa större delen av v49. Jösses..hoppas vi prickar in lördag då

Jag säger som Hoppomliv: cirka 14-16 dagar med spray. Antar att de anpassar behandlingen efter person. Men har även för mig att jag läste rätt nyligen att man brukar spraya 2-3 veckor innan hormonstimulering påbörjas. Vilka läkemedel ska du använda efter sprayen?
  • Akira Öken
    Akira Öken skrev 2018-11-21 18:15:40 följande:

Jag säger som Hoppomliv: cirka 14-16 dagar med spray. Antar att de anpassar behandlingen efter person. Men har även för mig att jag läste rätt nyligen att man brukar spraya 2-3 veckor innan hormonstimulering påbörjas. Vilka läkemedel ska du använda efter sprayen?

Läste fel. Min blödning har kommit efter drygt en vecka med spray. Jag menade att jag sprayat i 14-16 dagar innan jag börjat med hormonstimulering.
  • Jooosen

Mensen kom idag så frysförsök blir om inte alltför lång tid!! Ska på koll imorn redan. Blöder som en dåre två första dagarna så känns lite stelt att göra undersökning då :/ men men!

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-11-21 19:15:30 följande:

Mensen kom idag så frysförsök blir om inte alltför lång tid!! Ska på koll imorn redan. Blöder som en dåre två första dagarna så känns lite stelt att göra undersökning då :/ men men!

Vad roligt, då är du på g igen! Hur känns det?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018