IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Snart dags för sprutor här också dvs om en vecka.
10 år sen senaste ivf för mig, minns inte men kan man ha samlag som vanligt under ivf eller ska man låta bli pga risker dvs "okontrollerade ägg" nära inpå äggplock?
Ja, vad märkligt att det kan variera så! IVF brukar kunna ställa till cykeln lite har jag förstått. Fick du tag på ovitrelle? Har smärtorna gått över?
Där ser man!! Tror inte jag ens fick ägglossning denna månad!! Tur att det ör först nästa cykel ja ska göra fet... hoppas SÅ på mens snart!!! Gör du helt i ostimulerad?
10 år sen senaste ivf för mig, minns inte men kan man ha samlag som vanligt under ivf eller ska man låta bli pga risker dvs "okontrollerade ägg" nära inpå äggplock?
Hej allihop! Hoppas ni mår bra. Idag började jag min andra ivf-runda med gonal-f, på CD 2.
Jag vet inte riktigt skillnaden på stimulerad och ostimulerad. Jag tog letrozol plus ovitrelle, tänker att det är stimulerad då men jag har inte varit på nåt VUL denna gång för enligt kliniken var inte det någon mening i och med att jag fick ÄL och skulle ta ovitrelle och då var det som klart redan som dom uttryckte sig. Så min VUl tid på torsdag blev avbokad. Hoppas slemhinnan är OK så jag inte åker bil till kliniken i 5h i onödan.
Ska bli intressant och se om vi får betala 15000 kr som är i ostimulerad eller 17000 för stimulerat.
Förstår inte heller helt skillnaden. Men låter nog mer som stimulerat kanske? Ja jag skulle vilja kolla slemhinna o allt sånt. Men verkar vara lite snålt med sånt vid fet. Vet att en gyn vid min spolning anmärkte att min slemhinna var tunn för att vara så nära äl... så det liksom gnager fortfarande... när sa du att insättningen blir?
Japp fick ta ovitrelle och smärtorna avtog efter två alvedon. Kändes fortfarande när jag är uppe och går, mest på vänster sida. Kanske en bieffekt av IVFet in juni.. lite långsökt men smärtan påminner om hur det var efter äggplocket, till viss del.
Sådär, precis hemkommen efter äggplocket och denna gång lyckades man hitta 14 ägg, känns som en fin siffra. Jag brukar ligga mellan 10-17 stycken. Nu är spänningen total inför imorgon när de ska ringa och säger hur många som var mogna och som blivit befruktade. Återföringen blir antingen på fredag eller måndag och vi har önskat 2 stycken tillbaka om de kommer finnas möjlighet till det såklart. Finns ju alltid en chans att inga forsätter att dela sig, vi har råkat ut för det en gång och det var väldigt jobbigt psykiskt.
Sjätte gången gillt hoppas vi :)