• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-11-18 20:12:56 följande:

Härligt! Jag har sprutdag 4 idag. Kör ju långa, och ul är planerat till dag 9 och 12. Tror det har varierat lite från omgång till omgång för mig.

Okej! Ja det kan nog variera då. Jag har bytt läkare också så det kanske är därför :)

Kul att vi ändå kommer vara väldigt lika i behandling nu! Jag brukar stimulera 8-9 dagar bara, hur länge brukar du hålla på innan ovitrelle?
  • Percafluviatilis
    Hoppomliv skrev 2018-11-18 22:41:52 följande:

Mitt inlägg skickades nog aldrig innan. De två gånger då jag kört med korta protokollet har jag haft första VUL på stimuleringsdag 6.

Okej! Då kan det variera både mellan individ och säkert också läkare och klinik då. Jag ska höra när jag ringer ifall de skrivit fel eller om det stämmer :) synd för hade det varit på dag 7 hade det ju blivit på en helg och jag hade sluppit vara borta från jobbet.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-11-19 06:35:49 följande:

Okej! Ja det kan nog variera då. Jag har bytt läkare också så det kanske är därför :)

Kul att vi ändå kommer vara väldigt lika i behandling nu! Jag brukar stimulera 8-9 dagar bara, hur länge brukar du hålla på innan ovitrelle?

Brukar landa på knappt 2 veckor innan Ovitrelle.
  • My102

Här väntar man på positivt ägglossningstest, CD 9 idag. Vilket evighet det tar känns det som! Förväntar mig ÄL på torsdag på CD 13, om det är som förra månaden. Det börjar kännas i livmoder och äggstockar så jag hoppas det är på G!

• My102

Idag fick jag positivt på ägglossningstest! På CD 10! Denna kropp alltså, kan aldrig bete sig likadant! Får panik handla ovitrelle och leta å leta så apoteket har. Jisses. Återföring på måndag!

• My102
    My102 skrev 2018-11-20 12:18:37 följande:

Idag fick jag positivt på ägglossningstest! På CD 10! Denna kropp alltså, kan aldrig bete sig likadant! Får panik handla ovitrelle och leta å leta så apoteket har. Jisses. Återföring på måndag!

Plus att jag har hemska ägglossningssmärtor. Det gör mig lite orolig.
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-11-19 21:35:55 följande:

Hej allihop! Hoppas ni mår bra. Idag började jag min andra ivf-runda med gonal-f, på CD 2.

Hej! Bra här, men börjar kännas i äggstockarna. Är på stimuleringsdag 6 med Menopur. Schysst att du är igång igen! Hur känns det?
  • Akira Öken

Ja, vad märkligt att det kan variera så! IVF brukar kunna ställa till cykeln lite har jag förstått. Fick du tag på ovitrelle? Har smärtorna gått över?
  • Jooosen

Där ser man!! Tror inte jag ens fick ägglossning denna månad!! Tur att det ör först nästa cykel ja ska göra fet... hoppas SÅ på mens snart!!! Gör du helt i ostimulerad?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018