IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu är äggplocket klart. Det gick bra och jag fick ut 14 ägg. Vet inte hur många som va mogna men det får vi se imorgon. Puh, är så lättad. Tack för peppen <3
Nu är äggplocket klart. Det gick bra och jag fick ut 14 ägg. Vet inte hur många som va mogna men det får vi se imorgon. Puh, är så lättad. Tack för peppen <3
åh så skönt att det funkade som det skulle! naturliga sättet låter ju definitivt att föredra, ska fundera på om jag ska göra det också, skulle kännas lite mer 'rätt' på något sätt känner jag... tar du inga progesterontabletter heller?
kommer ändå att ta blodförtunnande sprutor (hua!) efter ET och äta lite kortisontabletter för att inte embryot ska sparkas ut av mitt immunförsvar så HELT naturligt kommer det ju givetvis inte vara ändå det blir liksom så mkt som står på spel när man inte gör IVF i grannhuset direkt (gör det i Tjeckien) så då vill man ju ännu mer göra det som går för att komma framåt... jag mår rätt bra ändå, och tänker väl att det löser sig på NÅGOT sätt för oss också till slut
Ja vi hade tur...hade 4 st fina blacocyster i frysen och den första de tina upp igår klara sig galant så den ruvar man på nu. Ja har pco så åt Letrozole från mensdag 3 och i 5 dagar framåt. Sen började ja mäta med ÄL stickor fr dag 12 i cykeln. Å precis som du sattes de in 6 dagar efter utslag på ÄL. Men äter inga mer hormoner nu utan de ville kroppen skulle sköta sitt nu. Hur mår du med allt?
Testdag imorgon och idag har jag en läkartid då jag är så extremt svullen över magen. Har gått upp 4 kg på fyra dagar och förmodligen bara vätska i buken... Ser ut som att jag är gravid i 8 månaden:( Blir andfådd för ingenting.. Känns som att jag ska explodera!
Men åh så bra!! Vad kul att de fick ut så många:) Håller tummarna för att det blir många fina befruktade! Hur Könner du dig nu?
Sprutorna ger inte så mycket biverkningar. Äggplocket gör ont men tar inte mer än 10min. Sätta in ett embryo känns inte alls. Det är mest psyket som tar enormt med stryk. Jag rekommenderar att börja hos psykolog en gång i veckan pluss parterapi. <3
Jag mår bra nu. Men är trött och ont i magen så har en värmekudde och fått smärtstillande men är hemma igen. Imorgon får vi veta hur många som blivit befruktade. Dessa göra icsi på hälften och vanlig ivf på andra hälften. Min mans spermier va på gränsen. Förra gången va de för dåliga så då gjordes icsi på alla ägg :)
Har du barn sedan tidigare?