IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej hoppar på den här tråden då vi med ska pröva provrörsbefruktning i slutet av månaden om jag inte får ett +, är mycket nervös hur jag kommer reagera på hormon sprutorna samt om ägguttagen gör ont samt när dem sätter in embryo? Dela gärna med er är så nervös inför detta men känns ändå bra att jag och sambon bestämt oss nu att höra detta. Kram till er alla och var rädd om er.
Heej! (som att se en gammal vän efter sommaren ;))
jag mailade kliniken igår och frågade men har inte fått svar ännu, vet att det finns en del risker om man blir gravid med tvillingar men hade samtidigt vart skönt att få två barn samtidigt också för då kommer jag inte behöva tänka på ivf igen...
är orolig att de inte ska klara upptiningen nu :/ alltid finns det något att oroa sig för, men blastocysten som sattes tillbaka förra gången var av väldigt bra kvalitet och de 2 som frystes in var inte lika bra så nu nojar jag över om jag går igenom alla hormonbehandlingar etc och sen kommer till Prag och inget har överlevt men de är ju proffs där så visst borde de klara sig....suck...du kör långa protokollet förstår jag? så vi kanske får insättning ungefär samtidigt? runt 7-8 sep...? (om min mens kommer när den 'ska' vill säga..)
Nu är äggplocket klart. Det gick bra och jag fick ut 14 ägg. Vet inte hur många som va mogna men det får vi se imorgon. Puh, är så lättad. Tack för peppen <3
Testdag imorgon och idag har jag en läkartid då jag är så extremt svullen över magen. Har gått upp 4 kg på fyra dagar och förmodligen bara vätska i buken... Ser ut som att jag är gravid i 8 månaden:( Blir andfådd för ingenting.. Känns som att jag ska explodera!
Jag ska göra exakt samma som dig imorgon. Kolla nedregleringen med Synarela och göra upp start med Menopur. Skönt jag inte är igång sist av alla. Känns som hela familjeliv redan är ruvare. Har känts så frustrerande att bara sitta och vänta.
Det verkar lösa sig med min eventuella möhippa! Jag har varit på ultraljud och de såg 18 blåsor, men inte tillräckligt stora ännu, så utplock blir absolut tidigast söndag. Dvs, jag slipper oroa mig för att det ska krocka på lördag. OM det nu blir. Ska tillbaka igen på fredag för att kolla hur de har utvecklat sig. Fick sänka dosen från 300 till 225 den här gången. Förra gången blev det också 18 ägg men då behöll jag samma dos hela vägen. Nu är det iof menopur och var gonal sist. Det kanske är skillnad på de olika preparaten också.
Jag var ju hos läkaren idag där hon på ultraljud såg att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!
Testdag imorgon och idag har jag en läkartid då jag är så extremt svullen över magen. Har gått upp 4 kg på fyra dagar och förmodligen bara vätska i buken... Ser ut som att jag är gravid i 8 månaden:( Blir andfådd för ingenting.. Känns som att jag ska explodera!
Jag var ju hos läkaren idag där hon på ultraljud såg att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!