• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-08-16 09:54:53 följande:

Stort grattis, det är ju helt fantastiskt <3 hoppas du mår bättre snart.

Tack snälla!! Kan verkligen inte förstå att vi lyckades!! Hoppas bara allt går bra! Verkligen inte kul med denna ballongmage. Sprutorna jag ska ta gjorde ont och var så obehagligt, fick sånt illamående och höll på att svimma...
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-08-16 10:03:12 följande:

Vi fick reda idag på att vi har 5 befruktade ägg som ska odlas i 5 dagar och sättas in på måndag om det blir något. Är rädd och orolig att inget ska klara sig till dag 5. Förra gången fick vi 3 befruktade som alla dog. Usch denna oro och väntan :/

Åt rätt håll iaf!! 5 är fler än 3, någon eller några rackare ska nog växa till sig och bli fina ska du se! Hur länge odlade dem förra gången? Ja usch den där väntan tyckte jag var det värsta i hela processen... vart är det ni går?
  • LillaAw
    jaktenpaflow skrev 2018-08-16 11:43:48 följande:

Åt rätt håll iaf!! 5 är fler än 3, någon eller några rackare ska nog växa till sig och bli fina ska du se! Hur länge odlade dem förra gången? Ja usch den där väntan tyckte jag var det värsta i hela processen... vart är det ni går?

Jag hoppas verkligen någon klarar sig! Ja den här tiden är värst. Man kan vinna eller förlora allt efter en månads medicinerande, oro och jobbiga biverkningar :/

Förra gången fick vi tlllbaka på dag 2. Men har man 5 eller fler så vill de odla 5 dagar så vi va precis på gränsen för långtidsodlingen.
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-15 18:25:04 följande:

Jag var ju hos läkaren idag där hon på ultraljud såg att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!

Ååh grattis!! Hoppas det går ela vägen nu också då!
  • Kumminsilver

Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.

Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.

• Kawi

Funderar på en sån praktisk grej inför uppstart IVF-behandling - hur gör man  med alla läkarbesök, för det blir ju en del? Tänker på frånvaro från jobb. Särskilt om man har långt att åka, så lär det ju bli en del timmar som läggs på det, totalt sett. Tar ni ut ledighet..? En fundering som dök upp hos mig :)

• Carpan14

Hej!

Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.

Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.

• Hontmail
    Akira Öken skrev 2018-08-15 15:36:14 följande:

Hur mår du av behandlingen och hur gick det för dig idag?

Det gick bra! Jag är nedreglerad och börjar med Menopur idag.

Hur gick det för dig? Har du startat med sprutorna?
  • Hontmail
    Carpan14 skrev 2018-08-16 16:37:56 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.

Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.

Du är inte ensam om att känna så! <3
  • Carpan14
    LillaAw skrev 2018-08-16 10:03:12 följande:

Vi fick reda idag på att vi har 5 befruktade ägg som ska odlas i 5 dagar och sättas in på måndag om det blir något. Är rädd och orolig att inget ska klara sig till dag 5. Förra gången fick vi 3 befruktade som alla dog. Usch denna oro och väntan :/

Hoppar in bara sådär????

Vi plockade 14 ägg. Befruktade 6 st varav tre utvecklades fint. Stoppade in 2 dag tre. Vårt sista blev en blast men fick tyvärr kastas då den inte var frisk.

Jag tror att du har goda möjligheter denna gången och håller alla tummar och tår att det går vägen gör er??
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018