IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ok blir lite konstigt om msn använder telefonens omkodare märker jag, haha ;)
Hej!
Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.
Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.
Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.
Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.
Vi fick reda idag på att vi har 5 befruktade ägg som ska odlas i 5 dagar och sättas in på måndag om det blir något. Är rädd och orolig att inget ska klara sig till dag 5. Förra gången fick vi 3 befruktade som alla dog. Usch denna oro och väntan :/
Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.
Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.
Hej!
Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.
Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.
Ååh grattis!! Hoppas det går ela vägen nu också då!
Funderar på en sån praktisk grej inför uppstart IVF-behandling - hur gör man med alla läkarbesök, för det blir ju en del? Tänker på frånvaro från jobb. Särskilt om man har långt att åka, så lär det ju bli en del timmar som läggs på det, totalt sett. Tar ni ut ledighet..? En fundering som dök upp hos mig :)
Hej!