IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej! nån här som vet om man kan få positivt ägglossningstest vid gonal-f stimulering?
Det tror jag med! Mycket snack om embryokvalite! Men inget om livmodern
Idag var jag på ultra o de kunde se 7 ägg 2 st som var 9 o de andra var 6. Frågade om odlingen vad som avgör att vissa får tillbaka 5 dagars och om det är så att det är större chans att det blir en graviditet och jag fick till mig att den odlingen görs om man får ut många ägg o chansen är större bli gravid om de sätter in 5 dagars men samtidigt så kanske inte äggen klarar sig. För mig blir det äggplock nästa vecka. Jag rekommenderar er som är oroliga rädda att ta lugnande innan.
Hej, mitt första missfall var ungefär så. Jag började blöda samma dag som positivt test (rätt vattning blödning, ingen slemhinna). Blödde samma mängd som en vanlig mens, samma antal dagar. Men det positiva testet höll i sig i flera veckor efter och jag hade vissa gravsymptom. När jag fick min andra mens så verkar det som att allt stöttes ut och efter det blev det minus.
Men jag har även läst om folk som har haft stor blödning utan att det är nått. Tex kan det ha blivit tvillingar, och den ena har dött och blött ut, medans den andra är kvar.
Så jag tror inte du kan veta innan ultraljudet tyvärr. Jag hoppas att det ligger en liten bebis där som du får se om två veckor :)
Stort grattis till era positiva test, helt fantastiskt ju! Så tråkigt att ni ska behöva fortsätta att oroa er, bra att det fortfarande visar positivt ju! Får hoppas att allt ser bra ut på UL!!
Grattis till plus men så hemskt med denna oro. Vissa kan blöda som vanlig mens vid graviditet och det går vägen ändå. Håller tummarna för att du får se ett litet liv därinne om två veckor!
Frågade en heldel och de kan aldrig se om enzymer saknas i kroppen eller om det är för få pinopoder. Jag tror mest på att det inte fortsatte och dela sig då äggkvaliten är sämre på tanken med åldern.
Okej! Men om det saknas kan det finnas plötdligt på nästa försök? Eller saknas det så finns det ingen chans alls att det funkar? Kanske svårt för dig o veta..
Fick tid för ul idag där de bekräftade att det inte fanns något där inne så vi behöver inte oroa oss längre iallfall...
Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.