• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen

Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Ontopic

Jag gör min första IVF nu och hade äggplock i går. 23 blåsor men 14 ägg funna.. Preliminär insättning i morgon, de ringer under dagen om det ändras (risk för överstimulering) eller inget befruktas.. bara till att vänta :) vad grymma ni är alla som kämpar!

• Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-11-28 21:44:20 följande:

Ååh, ditt senaste plock låter som en riktig skräckupplevelse! Men oddsen för att det ska hända igen lär ju vara riktigt låga! Även om man aldrig önskat sig det, är det ju en viss trygghet i att ha gjort några äggplock tidigare så man vet (ungefär) vad man kan förvänta sig. Hoppfullt att det ser ut att bli än fler ägg än tidigare för dig!

Jag grät av oro kan jag säga. Det skumma är att den slutade funkade efter 2 ägg. De fick ut 5 totalt men bara 2 befruktades. Samband? Jag vet inte men jag har definitivt funderat över det.. Ja, jag känner mig lugn inför plock. Jag vet ungefär vad som ska och kan ske. Håller tummarna för dig nu. Att du inte behöver erfara fler plock!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-11-29 09:18:29 följande:

Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(

Men vad trist! Finns det något att göra? Kan slemhinnan behöva få lite hjälp på traven? Förstår att du blir ledsen. :(
  • Akira Öken
    Ontopic skrev 2018-11-29 09:20:57 följande:

Jag gör min första IVF nu och hade äggplock i går. 23 blåsor men 14 ägg funna.. Preliminär insättning i morgon, de ringer under dagen om det ändras (risk för överstimulering) eller inget befruktas.. bara till att vänta :) vad grymma ni är alla som kämpar!

Går också och väntar på samtal om antal befruktade! Hur mår du annars idag?
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-11-29 10:02:56 följande:

Jag grät av oro kan jag säga. Det skumma är att den slutade funkade efter 2 ägg. De fick ut 5 totalt men bara 2 befruktades. Samband? Jag vet inte men jag har definitivt funderat över det.. Ja, jag känner mig lugn inför plock. Jag vet ungefär vad som ska och kan ske. Håller tummarna för dig nu. Att du inte behöver erfara fler plock!

Fy! Men tror ändå inte att det borde ha något samband eftersom de bytte ut/fick den att funka igen. Skönt med lugnet. Själv ligger jag kvar i sängen, lite på helspänn inför samtalet från kliniken.
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-11-29 10:36:55 följande:

Men vad trist! Finns det något att göra? Kan slemhinnan behöva få lite hjälp på traven? Förstår att du blir ledsen. :(

Tror detta är vårat fertilitetsproblem. De uppmärksammade samma sak när ja spolade i somras. Jo man kan ta östrogen har ja läst. Men antagligen för sent denna cykel. Ska dit igen på måndag. Håller tummarna för ett bra samtal för dig idag! Nästa äl är runt nyår sen åker vi bort. Så isf blir det i slutet av januari :(
  • My102
    Jooosen skrev 2018-11-29 09:18:29 följande:

Förstår känslan. Min slemhinna var jätte tunn inför första fet, tror den kom upp i 5 mm på dag 22. Jag fick ta letrozol och då gick det bättre. Har du tagit nån medicin nu? Annars kan jag rekommendera letrozol.
  • Jooosen
    My102 skrev 2018-11-29 11:08:02 följande:

Förstår känslan. Min slemhinna var jätte tunn inför första fet, tror den kom upp i 5 mm på dag 22. Jag fick ta letrozol och då gick det bättre. Har du tagit nån medicin nu? Annars kan jag rekommendera letrozol.

Okej! Nej inte tagit något! Hon sa inget om det. Fick väldigt lite info. Har tyckt mer om mina andra gyn haha (kanske för ja fick dålig information i övrigt idag). Ska tillbaka på måndag, då ska jag fråga lite mer. Vill så gärna sätta tillbaka nu när ja väntat två månader..
  • Akira Öken

Fått besked från kliniken nu: 14 mogna ägg men bara 3 normalt befruktade. Jag är väldigt besviken.

Om de fortsätter dela sig som de ska, får jag 2 återförda imorgon.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018