IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(
Jag gör min första IVF nu och hade äggplock i går. 23 blåsor men 14 ägg funna.. Preliminär insättning i morgon, de ringer under dagen om det ändras (risk för överstimulering) eller inget befruktas.. bara till att vänta :) vad grymma ni är alla som kämpar!
Ååh, ditt senaste plock låter som en riktig skräckupplevelse! Men oddsen för att det ska hända igen lär ju vara riktigt låga! Även om man aldrig önskat sig det, är det ju en viss trygghet i att ha gjort några äggplock tidigare så man vet (ungefär) vad man kan förvänta sig. Hoppfullt att det ser ut att bli än fler ägg än tidigare för dig!
Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(
Jag gör min första IVF nu och hade äggplock i går. 23 blåsor men 14 ägg funna.. Preliminär insättning i morgon, de ringer under dagen om det ändras (risk för överstimulering) eller inget befruktas.. bara till att vänta :) vad grymma ni är alla som kämpar!
Jag grät av oro kan jag säga. Det skumma är att den slutade funkade efter 2 ägg. De fick ut 5 totalt men bara 2 befruktades. Samband? Jag vet inte men jag har definitivt funderat över det.. Ja, jag känner mig lugn inför plock. Jag vet ungefär vad som ska och kan ske. Håller tummarna för dig nu. Att du inte behöver erfara fler plock!
Men vad trist! Finns det något att göra? Kan slemhinnan behöva få lite hjälp på traven? Förstår att du blir ledsen. :(
Förstår känslan. Min slemhinna var jätte tunn inför första fet, tror den kom upp i 5 mm på dag 22. Jag fick ta letrozol och då gick det bättre. Har du tagit nån medicin nu? Annars kan jag rekommendera letrozol.
Fått besked från kliniken nu: 14 mogna ägg men bara 3 normalt befruktade. Jag är väldigt besviken.
Om de fortsätter dela sig som de ska, får jag 2 återförda imorgon.