• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-12-01 11:31:38 följande:

Ruvardag 5. Tidigare ruvningar har jag känt av molvärk och ömma bröst rätt så tidigt, har pendlat mellan att tro att det är grav symtom till att skylla på lutinus. Denna omgång känns det knappt som att jag gjorde en återföring i måndag. Känner så gott som ingenting, inga svullna tuttar eller öm mage.. kanske lite uppblåst men inget mer. Det posititiva är att jag inte tänker så mycket på det då eftersom det inte kommer nåt symtom som får mig att tänka på det. Det är skönt!

Kanske är det ett bra tecken att det inte känns så mycket! Skönt att du kan koppla bort tankarna.
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-01 12:31:10 följande:

Hoppas att de gör en ordentlig utvärdering av behandlingen så de kan komma fram till vad som inte funkat. När får ni veta om ägget blev befruktat?

Förstår att förtroendet är förbrukat, om de inte ens har en dialog med er kring resultatet.

Ägget blev befruktat så nu är vi på nålar fram till imorgon.

Ja, de har gjort mycket tabbar och konstigheter...
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-01 11:31:38 följande:

Ruvardag 5. Tidigare ruvningar har jag känt av molvärk och ömma bröst rätt så tidigt, har pendlat mellan att tro att det är grav symtom till att skylla på lutinus. Denna omgång känns det knappt som att jag gjorde en återföring i måndag. Känner så gott som ingenting, inga svullna tuttar eller öm mage.. kanske lite uppblåst men inget mer. Det posititiva är att jag inte tänker så mycket på det då eftersom det inte kommer nåt symtom som får mig att tänka på det. Det är skönt!

Exakt så känner jag också, det vill säga knappt någonting. Glömmer bort ibland att man ens återförde i måndags, precis som du. Men jag fräschade upp mitt minne och man kan ju inte känna så mycket ännu så hcg inte börjat utsöndras. Det är först på ruvardag 6 som Hcg börjar produceras tydligen. Onsdag sen ska ungefär vara första dagen man ska kunna få positivt test.
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-01 09:57:12 följande:

Tänker även att det kan variera från gång till gång utan att det är något direkt "fel". Min läkare brukar prata om att det är nya spermier och nya ägg varje gång och att resultatet därför kan bli väldigt olika. Vet du hur ni går vidare nu?

Tack för grattis! De återfördes under gårdagen! Så nu är jag för första gången ruvare av två (!) tvådagars. :)

Wow så underbart! Tänk om det äntligen blir er tur!

Jo så säger våra läkare med, men samtidigt har de tomte varierat på våra fyra försök hittills, alltid samma att de slutar dela sig dag 2. Vi köpte ett tre-pack så vi har två försök kvar. Har inte pratat med läkarna än så har inte diskuterat hur vi ska gå vidare. Hoppas på att de ska komma med något helt nytt men vet inte vad det skulle vara. Känns som att vi kan vara med och påverka själva också, vilket är skönt. Vi får se om de vill gå tillbaka till långt protokoll eller köra kort igen. Vi hade över 80% befruktningsgrad förra gången med långt protokoll och denna gång hade vi bara 40 %, men kan ju vara dosen som påverkat, eller de nya äggen och spermierna. Börjar nästan bli lite orolig för att äggen ska ta slut någon gång eftersom vi fått ut 70 st nu på mindre än ett år.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-12-01 13:26:14 följande:

Då håller jag tummarna extra hårt för positivt besked imorgon!
  • authentic

Ruvardag 6 närmar sig sitt slut. Illamåendet har smugit sig på mig lite då och då men det kan ju vara en biverkning av lutinus också. Så svårt att hålla isär biverkningar och möjliga symptom dessa dagar.

Hur mår ni andra?

• My102
    authentic skrev 2018-12-02 17:53:59 följande:

Ruvardag 6 närmar sig sitt slut. Illamåendet har smugit sig på mig lite då och då men det kan ju vara en biverkning av lutinus också. Så svårt att hålla isär biverkningar och möjliga symptom dessa dagar.

Hur mår ni andra?

Också ruvardag 6. Känner typ ingenting, pytte pytte lite molvärk ibland som går över rätt fort. Fortfarande lite svullen i tjej magen. Ja vad ska man tro. Jag har haft en rätt så jobbig helg, alla känslor kommer på en och samma gång, jag blir PMS kossa på en ynka kommentar men det går över lika fort, som imorse när sambon blev irriterad över att vi hade för många skålar i skåpet, jag blev skit irriterad och började rensa på en gång, men sen var det över lika fort. I vanliga fall när jag har PMS så är det konstant och inte när det väl behagar så att säga. Har beställt test som förhoppningvis kommer imorgon. Det här med att inte veta tar kål på en!
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-12-01 13:26:14 följande:

Hoppas hoppas hoppas att det har gått bra! <3
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-12-01 16:00:51 följande:

Wow så underbart! Tänk om det äntligen blir er tur!

Jo så säger våra läkare med, men samtidigt har de tomte varierat på våra fyra försök hittills, alltid samma att de slutar dela sig dag 2. Vi köpte ett tre-pack så vi har två försök kvar. Har inte pratat med läkarna än så har inte diskuterat hur vi ska gå vidare. Hoppas på att de ska komma med något helt nytt men vet inte vad det skulle vara. Känns som att vi kan vara med och påverka själva också, vilket är skönt. Vi får se om de vill gå tillbaka till långt protokoll eller köra kort igen. Vi hade över 80% befruktningsgrad förra gången med långt protokoll och denna gång hade vi bara 40 %, men kan ju vara dosen som påverkat, eller de nya äggen och spermierna. Börjar nästan bli lite orolig för att äggen ska ta slut någon gång eftersom vi fått ut 70 st nu på mindre än ett år.

Hoppas verkligen på det! Samtidigt som jag knappt vågar hoppas alls.

Frustrerande att de inte vill dela sig, men skönt att ni får vara delaktiga och att kliniken är öppen för förslag!
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-02 19:17:14 följande:

Också ruvardag 6. Känner typ ingenting, pytte pytte lite molvärk ibland som går över rätt fort. Fortfarande lite svullen i tjej magen. Ja vad ska man tro. Jag har haft en rätt så jobbig helg, alla känslor kommer på en och samma gång, jag blir PMS kossa på en ynka kommentar men det går över lika fort, som imorse när sambon blev irriterad över att vi hade för många skålar i skåpet, jag blev skit irriterad och började rensa på en gång, men sen var det över lika fort. I vanliga fall när jag har PMS så är det konstant och inte när det väl behagar så att säga. Har beställt test som förhoppningvis kommer imorgon. Det här med att inte veta tar kål på en!

Ohh men det är kanske något positivt ju, ett symptom. Jag har kommit på mig själv med att kissa en gång i timmen typ. Tror det är för jag är fortfarande rätt svullen, precis som du, om tjejmagen. Även om man kanske inte är gravid så ser jag iaf ut att vara det.

Förstår inte hur jag ska kunna hålla mig från att tjuvtesta, vill börja testa redan i morgon. Vet att vissa får positivt väldigt tidigt men samtidigt så kommer jag ju få världens panik om det är för tidigt och därmed negativt.

Blir gråhårig av att gå igenom detta, tur man är blond ;)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018