• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-09 21:27:30 följande:

Jag ska sätta in 3 dagars men känner redan nu besvikelse att de inte ringde o sa att jag får insättning på dag 5 för har läst o även frågat att störst chans att det blir bebis är på insättning dag 5. Men då måste man ha minst 5 befruktade ägg o jag fick ju ut 5 men vet inte hur många som blev befruktade.

Visste inte att 5 är minsta antalet. För 8-9 år sedan när vi höll på med ivf inför första barnet satte man i princip alltid tillbaka dag 2. Många blev med barn då med, vi med ???? det är kvalitén som räknas. Läskigt att tänka att 3 dagar till i ett platsrör är bättre nu ..så får du ett toppenägg efter dag 2 eller 3 så ????
  • mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-09 21:31:27 följande:

Visste inte att 5 är minsta antalet. För 8-9 år sedan när vi höll på med ivf inför första barnet satte man i princip alltid tillbaka dag 2. Många blev med barn då med, vi med ???? det är kvalitén som räknas. Läskigt att tänka att 3 dagar till i ett platsrör är bättre nu ..så får du ett toppenägg efter dag 2 eller 3 så ????

Hoppas få tillbaka 2 som förra gången. Vi får hålla tummarna. Kram
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Grattis! Håller tummarna för att det håller i sig och pluset blir starkare. Det behöver inte vara någon fara för att du blöder men jag förstår din oro.
  • Bli3ifamiljen

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Så härligt att du äntligen fått ett plus. Då vet du att det går. Nu håller jag tummen att det stannar.
  • My102

Grattis!! :D
  • Percafluviatilis

Grattis!!! Äntligen! Håller tummarna att blodet bara är orsakat av sköra slemhinnor.
  • Fröken Rabarber

Stort grattis! Vad härligt att ni nått ett första delmål! :)
  • mammsen79

Är det någon som vet om man ska ta lutinus på morgonen när man ska på insättning samma dag för de sa att jag ska ta en efter o ha med mig en lutinus men det är ju på eftermiddagen.

• My102

Här hemma är det lite kaos efter misslyckandet. Jag har kraft att kunna genomgå hur många äggplock/återföringar som helst, Känns det när allt har fått landat. Även om det känns skönt med en paus (kliniken är stängd).

Men min sambo, detta tar så förbaskat hårt på honom. Han vet inte ens om han pallar fler återföringar (har två kvar i frysen) för varje misslyckade dör en bit säger han, vilket jag kan hålla med om. Detta ställer allt på en törn. Jag är dock villig att kämpa.. han kanske inte är det.

Detta är så förbaskat jobbigt och svårt och jag hatar att känna såhär. Hatar att vara i den här situationen. Är så rädd att det tar kål på oss samtidigt som rädslan finns där att vi förlikar oss med stt det inte blir barn.. alls.

• Wishful

Idag var vi på vårt första ultraljud. Vecka 8+6. Fick se en bebis som mätte som den skulle och ett litet fladdrande hjärta.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018