IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Tack! Fyfan vilka ångestdagar framför nu... mär kör ni igång nästa? Januari? Kram
Jag ser strecket!!! Syns alltid dåligt på bild men om jag nöjer skärmen eller telefonen så blir kontrasterna annorlunda. Det är positivt :)). Grattis!!!
Ruvardag 7 är tidigt att testa men det komiska är att jag tjuvtestade också 2 minuter innan jag gick in här för att läsa.
Hej!
Hur går det för dig? Testdagen har passerat och allt :)
Hur räknar man ruvdag?
Förstår det! Hoppas du kan bli lite distraherad av julfix och sånt mysigt, jag tycker alltid tiden kring jul och nyår går så fort och för en gångs skull är jag glad för det, haha.
Vi var på rmc igår och gick igenom spruthantering kring menopur. Kändes så skönt att ?göra? något för första gången på två månader. Nu är det en månad kvar tills vi sätter igång igen. Längtar så himla mycket. Den här långa väntan har bara varit jobbig och stressande :(
Kommer du tjuvtesta tror du? Ditt testdatum var ju väldigt långt fram tycker jag?
Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)
Länge sen jag skrev här nu men jag ville bara säga att jag verkligen hoppas att det går bra för dig! Du är så gullig och välkomnande mot alla här! Håller tummarna att det är på riktigt nu!!
Gårdagen var riktigt tuff. Blev prat och en hel tårar på kvällen. Vi vill inte förlora hos själva och nu blev det två återföringar väldigt tätt inpå med misslyckande. Men vi känner likadant båda två, vilket är lite ovanligt, min sambo är konstigt nog lite mer dramatiskt än vad jag är men nu tyckte vi lika att vi behöver en paus från allt med IVF och tripper till Falun. Nu ikväll känns det lite bättre för min del och nu skulle jag kunna hoppa på tåget igen. Jag tänker att vi sätter igång i slutet av januari, och då vill ja verkligen sätta tillbaka två, fick inte göra det denna gången.
Min kille är väl inget undantag när det kommer till att det är jobbigt att pratat om det här som är så otroligt känsligt. Får väl försöka få han att inse att vinsten i det hela är värt det. Han är
Så prestationskrävande också och se sitt eget misslyckade, även om ?allt? det bra ut. Vi har inte heller försökt särkilt länge! Men det blir ju irrelevant om man inte känner att man klarar av mer.
Jag har i alla fall tagit kontakt med vården för jag tror jag har för högt prolaktin värde. Någon annan som har kollat upp det?
Ok jag förstår det är ju det som blir så dumt att testa tidigt för hcg hormonet kan jag vara i kroppen men sedan så blev det inget och man blir så ledsen och besviken, gjorde själv så en gång och kommer aldrig mera testa tidigare än vad som är sagts. När är din mens beräknad igentligen?
Tack!! Nu börjar dagar av ångest rent ut sagt. Jag hoppas så för dig! Som någon sa så är du så välkomnades mot alla o förtjänar verkligen det bästa