• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-10 17:43:23 följande:

Vet inte! Tar en ovitrelle spruta idag så då e det ju 10 dagar framåt som kan ge faktiskt plus. Lär ju få mens innan testdagen om det misslyckas.. men lär testa innan testdagen oavsett. Det kändes bra :) sätter de tillbaka ett tvådagars eller femdagars?

Ett femdagars om allt går enligt plan. :) haha, jag hade nog testat bara för att få se ett plus, även om det är falskt. :)
  • Fröken Rabarber
    Inalina skrev 2018-12-10 16:51:07 följande:

Hej! Ett litet tips till återföringen är att ha fylld urinblåsa när du ska in. du behöver absolut inte vara sprängfylld och superkissnödig men det underlättar jättemycket med katetern om blåsan inte är tom (om de inte har berättat det på kliniken). 

Lycka till! och det känns i princip ingenting vid återföringen så inget att oroa sig för! =)

Tack för tipset! Jag skulle inte ha kissat på två timmar före. Värsta är att jag alltid blir mer kissnödig när jag är nervös....
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-10 19:34:26 följande:

Ett femdagars om allt går enligt plan. :) haha, jag hade nog testat bara för att få se ett plus, även om det är falskt. :)

Haha vet du, jag gjorde det förra ggn. Bara för att få se ett plus någonsin! Okej lycka till!! Första insättningen?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-10 19:44:34 följande:

Haha vet du, jag gjorde det förra ggn. Bara för att få se ett plus någonsin! Okej lycka till!! Första insättningen?

Ja, detta är vår första IVF, långt protokoll, är oförklarligt barnlösa.
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-10 20:23:25 följande:

Ja, detta är vår första IVF, långt protokoll, är oförklarligt barnlösa.

Okej! Samma här, de har inte hittat någon orsak alls hos oss. Så jäkla frustrerande... lycka till imorn!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Akira Öken

Tack då mycket för alla grattis och alla peppande ord! Den finns så mycket kärlek och omtanke här!

Jag blöder fortfarande lite och är ett vrak. Tror ångesten lyser som en aura omkring mig. Detta är så tufft!

• Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-12-09 21:21:22 följande:

Jag säger ändå grattis!! Vilken dag är du på nu?? Vet att mina ord säkert inte lugnar men många blöder i början... fördtår att det inte lugnar dig..

Jag är på ruvardag 10 idag.
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-12-09 21:25:44 följande:

[quote=79275259][quote-nick]Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:[/quote-nick]

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

[/quote

Wow fantastiskt!!! Ska ju inte vara konstigt att det blöder lite. Tänk ändå, oavsett så är det ett plus idag! När är din riktiga testdag? Känner du av något? Ett försiktigt grattis härifrån!

Testdag den 16 dec. Känner mig väldigt labil, men det hänger väl ihop med situationen och även hormonerna. Lite ont i brösten och så molar det lite kring livmodern.
  • LLW
    Akira Öken skrev 2018-12-10 21:35:44 följande:

Tack då mycket för alla grattis och alla peppande ord! Den finns så mycket kärlek och omtanke här!

Jag blöder fortfarande lite och är ett vrak. Tror ångesten lyser som en aura omkring mig. Detta är så tufft!

Länge sen jag skrev här nu men jag ville bara säga att jag verkligen hoppas att det går bra för dig! Du är så gullig och välkomnande mot alla här! Håller tummarna att det är på riktigt nu!!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-10 16:05:49 följande:

Satte in en blasto precis nyss. Den första dom tinade såg inte bra ut så de tinade den andra (o därmed sista). Redan där fick jag en kass magkänsla .... testdag 26/12. Orimligt långt fram!!

Ååh heja dig!! Vilken julklapp ni kan komma att få! Hoppas hoppas <3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018