• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Wishful skrev 2018-12-10 09:55:56 följande:

Idag var vi på vårt första ultraljud. Vecka 8+6. Fick se en bebis som mätte som den skulle och ett litet fladdrande hjärta.

Åh vad glad jag blir vilken lycka Stort Grattis!
  • mammsen79

Fått reda på att endast 1 ägg blivit befruktat av 5 känns som detta är hopplöst. Ska på återförening i eftermiddag. Jag tänker om detta inte blir något av att jag tänker vänta minst 6 månader tills ett sista försök till, detta är så psykiskt påfrestande suck

• mammsen79

Fått reda på att endast 1 ägg blivit befruktat av 5 känns som detta är hopplöst. Ska på återförening i eftermiddag. Jag tänker om detta inte blir något av att jag tänker vänta minst 6 månader tills ett sista försök till, detta är så psykiskt påfrestande suck

• nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-10 10:26:25 följande:

Hoppas att det är guldägget!! En tvådagars?
  • nypan78

Väntan på transfer vid blastocyodling känns lång, och endast ett samtal i lördags. Brukar man få en till lägesrapport innan det är dags, eller är det "no news is good news" som gäller?

Grattis till fina ultraljudet i 8+6, en fantastisk känsla när man väl ha sett ett tickande hjärta på skärmen

• Annanathalia
    nypan78 skrev 2018-12-10 10:40:47 följande:

Väntan på transfer vid blastocyodling känns lång, och endast ett samtal i lördags. Brukar man få en till lägesrapport innan det är dags, eller är det "no news is good news" som gäller?

Grattis till fina ultraljudet i 8+6, en fantastisk känsla när man väl ha sett ett tickande hjärta på skärmen

Jag har inte fått några fler utan hör du inget så skall allt se bra ut :) Alltså all denna väntan, man får magkatarr minst sagt!
  • mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-10 10:38:34 följande:

Hoppas att det är guldägget!! En tvådagars?

Tack det värmer, det är 3dagars ska fråga hur många celldelningar.
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Åh vad jag hoppas du får fortsätta vara lycklig och att dina tester blir starkare. Första plusset någonsin är ju speciellt, stor kram och hållar alla tummarHjärta
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Vilken ruvdag är du på? Var ditt testdatum 9/12? Grattis till pluset och lycka till.
  • Fröken Rabarber

Nu börjar det bli nervöst, imorgon är det återföring. Ska bli spännande att höra hur många som överlevt fram till dag 5 av de 8 som befruktades. Samt nervöst hur hela återföringen går till, gör det ont eller bara allmänt obehagligt? Är däremot pepp på att bli ruvare - även om det också känns nervigt! :)

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018