IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ja, ska till kliniken och ta blodprov på måndag och förhoppningsvis är jag tillräckligt nedreglerad för att börja med sprutor senare den veckan. Skulle vara skönt att få komma igång på riktigt :)
Usch, det förstår jag verkligen. Har du fått någon förklaring till vad blödningen berodde på?
Ja, gör gärna det :) Ska bli spännande att höra :)
Hej alla nu har jag äntligen fått tid för första ultra och det blir av måndagen den 14 så spännande om det är en bebis där inne.
Verkligen! Jag har ännu inte accepterat att jag är gravid, har svårt att tro på det, trots symptom. Hoppas polletten faller ner när jag förhoppningsvis ser liv inuti mig. Rädd att kroppen ska luras med mig med ofostrig graviditet. Skönt att jag har ultraljud redan nästa vecka. :)
Har du med varit med om ofostrig graviditet
Nej, detta är det första som ens är i närheten av graviditet för min del. Men jag har lyckats skrämma upp mig själv, samt att en vän varit med om en liknande situation nyligen. Visserligen hann hon se sitt foster på ultraljud, och sen dog det kort därefter i magen, men kroppen trodde den var gravid ändå.
Ja, det är förhoppningen :)
Ah ok. Ja, man har ju googlat sig till att det finns ett antal typer av blödningar som kan uppkomma under en graviditet utan att det betyder MF. Så båda gångerna jag börjat blöda innan testdag så hoppas man in i det sista...
Har du ätit några kosttillskott eller liknande under dina behandlingar?
Jag mår helt ok. Mensvärken har gett med sig vilket är skönt. Har dock börjat få klåda i ansiktet vilket är lite jobbigt. Det liksom sticker/kliar i huden som det kan göra när man är väldigt torr men det hjälper tyvärr inte att smörja in sig :( Men inga utslag ännu som jag minns att du skrev att du hade så ska inte klaga allt för mycket.
Hur mår du?