• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Percafluviatilis

Hoppat över till en annan tråd eftersom nästan alla plussat här nu. Ville bara titta in och säga lycka till på ultraljudet Akira Öken! <3

• LLW
    Percafluviatilis skrev 2019-01-06 10:27:21 följande:

Hoppat över till en annan tråd eftersom nästan alla plussat här nu. Ville bara titta in och säga lycka till på ultraljudet Akira Öken! <3

Vilken hänger du i nu? Har inte heller plussat, och de flesta trådarna jag brukade skriva i är halvt övergivna då så många hoppat över till gravidtrådarna.
  • Elcca
    My102 skrev 2019-01-06 18:25:23 följande:

Jag undrar samma, har inte heller plussat :(

Eller så börjar vi som Inte plussat skriva mer igen! :) jag ska snart göra min femte instättning, om nu blastisen överlever. Vart är ni i era behandlingar?
  • Sasso122
    Elcca skrev 2019-01-06 18:55:32 följande:
    Eller så börjar vi som Inte plussat skriva mer igen! :) jag ska snart göra min femte instättning, om nu blastisen överlever. Vart är ni i era behandlingar?
    Jag har påbörjat min femte behandling under julen. Kör det långa protokollet denna gång så har sprayat sedan julafton och ska till kliniken imorgon för att ta blodprov och se om jag är tillräckligt nedreglerad för att sätta igång med hormonsprutorna. 
    Håller tummarna för att din blastis överlever upptiningen och att det är ert guldägg :) När är det planerat för insättning?
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-05 21:37:59 följande:
    Skönt att du mår ok! Tänker att klådan och torrheten säkert hänger ihop med att du har väldigt lite Östrogen i kroppen just nu. Det lär bli bättre igen under hormonstimuleringen. Man får klaga precis hur mycket man vill. :)

Mår rätt ok, men har varit på riktigt dåligt humör under delar av dagen.
    Ja, det är nästan så att jag längtar till att få sätta igång med sprutorna, haha

Mm, humöret kan verkligen åka berg och dalbana. Igår fick min stackars sambo känna på det rejält... Hoppas du känner dig bättre idag :)
  • LLW
    Elcca skrev 2019-01-06 18:55:32 följande:

Ja det kan vi ju också göra, om vi är ett gäng kvar :)

Vi ska börja på vår andra behandling nästa vecka när mensen kommer. Förra gick åt helvete då inget av äggen blev befruktat, vi fick iof bara ut 5 så redan där kändes det kört :(

Ändrat till menopur istället för gonal nu och så ska dom göra icsi. Hur många behandlingar har ni gjort?
  • Etta

Vi har gjort 6 insättningar i år, varav två behandlingar med ET och resten FET. Har nu ett kvar i frysen och ska ringa imorn och se om det kan bli nu i januari eller om vi får vänta till nästa månad. På dag 11 idag så gissar det kanske inte hinns med denna månaden.

• Annanathalia

Jag skall göra en hysto i Aten och sedan köra sista betalda omgången efter det, kör igång beroende på mens efter det men troligen i slutet av januari. Känns lite jobbigt att vänta men samtidigt så kanske kanske detta ger oss lite bättre förutsättningar så kör ändå på den planen.

• Raggie

Hej. Väntar på första besöket som är i januari inför ivf via landstinget ( sahlgrenska )Hur mycket kommer man få betala för medicin av olika slag ? Långt protokoll , kort protokoll ? Förstår att det beror på hur många försök man gör och så vidare.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018